Ana içeriğe atla

Finale'de Türk Müziği Fontları ve Makamlar İçin Hazır Şablonlar ( Templates )

Finale Nota Yazım Programında ( 2012-2014 ) Türk Müziği eserlerini yazmak için gereken font ve (Makamlar için ) Hazır Şablonlar ( Templates )'ı daha önce şuradan indirmiş ve kullanmıştım. Ancak yeni sürüme geçince ( 2017 ) bu şablonlar nedense çalışmaz oldu.
Ben de yeni sürümle uyumlu şablonlar hazırladım.
           Yeni font ve şablonları buradan indirebilirsiniz.



Dökümanları programa nasıl ekleyeceğiniz yine burada gayet güzel anlatılmış.
            Finale nota yazım programı ile ilgili öğrenmek istediğiniz bir şey olduğunda aşağıdaki linklere tıklayınız.
Ünsal Deniz
İ. Erdem Efe
Yılmaz Hak
Süleyman Tarman
           Faydalı olması dileklerimle

Me-ga-Lodram-atik / megaLoTraVma

...’ya

Sen bir bilgi aç’ısın. Ama açlığını doyurmanın sebebi ya da açlığını doyurma isteğin belirleyici değil burada...

Sen bir egoistsin. İnsanlardan bilgiyi, sevgiyi, anlayışı istiyor, talep ediyorsun. Ama bir çıkarın yoksa kimseye bunları göstermiyorsun.

Sen bir bilgi cahilisin. Bilmek her şey mi demektir? Öyleyse her şey nedir?
Peki biliyorsun diyelim ama bilmediğin bişey var o da bilginin insanların tekelinde olmadığı. Oluyor gibi gözükebilir ama zahiridir. “güneşin altında hiçbir şey gizli kalmaz”

İnsanları basamak olarak kullanıyorsun yükselmek için. Ancak bastığın yere dikkat et! Onlar insan böcek değil..

Kendime kızıyorum. Sana tüm içtenliğimle inandığım için – ki hala seni seviyor ve inadına samimiyetine inanıyorum. Sevmek ve inanmak tek taraflıdır biraz da. Ya da ben bir peygamberim . işte acayip bir şey bu durum. - Ama cahil olduğunu unutmuyorum.

Eleştiri yoksa dostlukta yok demektir. Benim için tehlikeli buluyorum seni. Zira beni eleştirmiyorsun. –yüzüme karşı-

Bütün derdin gücün “Farklı” olma kaygısı… ama neye göre… zaten herkes farklı değil mi? Senin farklı olma kaygın “üstün” –ne demekse- olmak gibime geliyor. “Farklı olmak” ayrı “farklı olmaya çalışmak” daha ayrı değil mi?...

Çok çabuk etkileniyorsun. Etkilenmek kötü yada iyinin dışında doğal, ama sen taklit ediyorsun. İyi ama sen hangisisin? Bu sen misin?
Taklitlerinden sakınıyorum!

Küstahlık yapıyorsun; dünyayı zamanı her şeyi kendinle başlatıp bitiriyorsun.

*bileşik kaplar yasası
kendiyle başlar tasası
mübarek
egoist olma masası

nerden başlıyorsun kendine
farklı olucam diyorsun amma
bu sensen sen hangisisin
E söyle bari
Kim farklı değil kimden

Orijinalim diye diye marjinal olmadın mı?
Senin gibi adam çok bunu hala ANLAMADIN MI?

*Biraz nazım biraz hikmet Lan bu ne iş bu ne cüret
Bağır belki duyan olur Sat kendini belki alan olur

*insanların arasına karış, aşkın ve güzelliğin dudaklarından öp

*hep kendini söylüyor sözlük yutmuş dilin...


+düşünce herkesin ortak malıdır. İnsanlar arasında ayrımları azaltmalı bunun içinde eşitsizlik, aldatmaca ve alçaklık üstüne kurulmuş bu düzene hizmet etmemeli.

Uploaded with Avramovic Web Solutions ImageShack Hotspot

Yorumlar

Bunlar da ilginizi çekebilir

GeLevera Deresi ( Koyverdun gittun beni ) Nota–Akor–Tab

Lâzım oLdu yazdım. Lâzım oLur payLaşıyorum. Bu dünyaya sen de lâzımdın Kâzım, Ah be Kâzım…! Dökümanı Midi oLarak BURADAN indirebiLirsiniz.



Türkiye'deki - Ülkemizdeki Başlıca Müzik Türleri

TÜRKİYE’DEKİ BAŞLICA MÜZİK TÜRLERİ 

Halk müziği: Türkiye'nin çeşitli yörelerinde farklı ağızlar ve formlarda söylenen yöresel etnik müziklerin tümüdür. Yapısal olarak folklorun bir parçasıdır. Anadoluhalk müziği, sözlü halk müziği ve sözsüz halk müziği olmak üzere ikiye ayrılır. Sözlü halk müziğine genel olarak türkü adı verilir. Sözsüz halk müziği ise düzenli yöresel çalgı ezgileridir.
Türk halk müziği formları: Halk türkülerinin ölçülü olanına kırık hava, ölçüsüz olanına uzun hava denir. Kırık Hava: Ritmik karakterleri ve ölçüleri belirgin olan ezgilerdir. Düzenli bir ritim özelliği göstermekle birlikte geleneksel söyleyiş kalıplarına bağlı olarak icra edilen bir formdur.
Uzun Hava: Geleneksel Türk halk müziğinde genel olarak serbest ritmli (usulsüz) olarak söylenen ezgi türüdür.  Başlıca formları, bozlak, gurbet havası, hoyrat, divan, yol havası, Arguvan ağzı, Çamşıhı ağzı, maya, barak ağzı ve müstezattır.

Başlıca çalgılar:Bağlama ( Saz ), Kaval, Kemençe, Zurna, Davul, Mey

Sanatçılar

Müzik tarih şeridi / müzik dersi performans ya da proje çaLışması

Teşekkürler sihirLi keman ( http://www.dersimizmuzik.org ) öğretmenim. Zira onun öğrencileri hazırlamış bu ödevi, sağ olsun o da bizlerle paylaştı. Bu arada ödevi hazırlayan “Ali” isimli öğrencimize de teşekkür ederim.
Biliyorsunuz tarih şeridi tarihi dönemlerin, önemli olayların kronolojik olarak gösterildiği, üzerinde küçük bilgi notlarının ve o dönemi simgeleyen resimlerin olduğu görsel bir materyaL.
Bu öğrencilerimiz bu ödevde tarih derken müzik tarihini tarih şeridi olarak hazırlamışlar. Fikir vermesi amacıyla ben de sizlerle paylaşıyorum. Bence iyi bir ödev konusu, düşünenlere tebrikler! hep diyorum “düşünmek güzeLdir!” diye ... :)
Ama bunun sıralaması aslında şöyle : “Öğrenmelisin, düşünmelisin, yaratmalısın!
Rönesans (1450–1600)
Belli başlı ilk polifonik bestelerin ortaya çıktığı (teksesli müzikten çoksesli müziğe geçilen) dönemdir. Müzik, kilise çevresinde gelişmiştir. Vokal müzik yaygındır (özellikle madrigaller). Bunun yanısıra, basit çalgı toplulukları olan konsortlar i…

Blok Flüt Nota Gösterim CetveLi ( Yeni )

( 2011 Ekim ) Yeni düzenLenmiş hâLidir
Blok Flüt Nota Gösterim CetveLi - KaLın ( Birinci Pozisyon )

Blok Flüt Nota Gösterim CetveLi - İnce ( İkinci Pozisyon )

Blok Flüt Nota Gösterim CetveLi - Çok İnce ( Üçüncü Pozisyon )



Dökümanı PDF uzantılı oLarak indirmek istiyorsanız da ŞuRaya tıklayınız. Dökümanı PDF uzantılı hale getiren ve benimle ( dolayısıyla da sizlerle ) payLaşan muzikogretmenleriyiz.biz site sahibi /  yöneticisi Ömer POLAT öğretmenime ayrıca teşekkür ederim.
---------------------------------------
Dökümanı hazırLarken faydaLandığım kaynak sayfa için buRaya tıkLayınız.

Aynı dökümanı 2000'Li yıLLarın başLarında da ( bu yazının üstündeki imaj ) hazırLamıştım. Eski dökümanı da buRadan indirebiLirsiniz.

FaydaLı oLması diLekLerimLe...

Merdiven ( Yukarıya çıkalım aşağıya inelim ) Şarkısı Nota Akor Eşlik Melodika Blok Flüt

Yukarıya çıkalım aşağıya inelim -2- Azıcık dinlenip bir daha deneyelim -2-  ------------ Yukarısı LA olsun aşağısı RE olsun -2- Şimdi de seslerin hepsine bir ad olsun -2- -------- Re mi fa sol la la laa / la sol fa mi re re ree -2- La la sol mi fa sol / la sol fa mi re re ree - 2- 
Söz-Beste : Erdoğan OKYAY Eşlik: Yusuf BİŞGEN
Şarkının eşliğini BURADAN indirebilirsiniz