Ana içeriğe atla

Finale'de Türk Müziği Fontları ve Makamlar İçin Hazır Şablonlar ( Templates )

Finale Nota Yazım Programında ( 2012-2014 ) Türk Müziği eserlerini yazmak için gereken font ve (Makamlar için ) Hazır Şablonlar ( Templates )'ı daha önce şuradan indirmiş ve kullanmıştım. Ancak yeni sürüme geçince ( 2017 ) bu şablonlar nedense çalışmaz oldu.
Ben de yeni sürümle uyumlu şablonlar hazırladım.
           Yeni font ve şablonları buradan indirebilirsiniz.



Dökümanları programa nasıl ekleyeceğiniz yine burada gayet güzel anlatılmış.
            Finale nota yazım programı ile ilgili öğrenmek istediğiniz bir şey olduğunda aşağıdaki linklere tıklayınız.
Ünsal Deniz
İ. Erdem Efe
Yılmaz Hak
Süleyman Tarman
           Faydalı olması dileklerimle

The Hacker’s Manifesto - ( bir hacker’in vicdanı )

…hemen hemen tum hackerlar ve hacker olmak isteyenler tarafindan okunmus hack adina yazilmis en populer yazilardan biridir.

Yaziyi yazan kisinin rumuzu The Mentor’dir. Adi ise Loyd Blankenship’tir.
Bu yazi Loyd Blankenship’in bilisim sucundan yakalanmasindan kisa bir sure sonra ilk defa 8 ocak 1986 yilinda unlu hacker dergisi Phrack’de yayinlanmistir. Phrack =phrack.org

yazida bahsedilen “pano” o yillarda internet yaygin olmadigi icin ,veri iletisimi BBS ( bulletin board system ) adi verilen pano’lar kullaniliyordu.yani bizim su anda bulundugumuz forum o donemlerde BBS olarak geciyordu.

bu arada Loyd Blankenship su anda multimedya uygulamalari gelistiren bir sirkette calisiyor.

Bir Hacker’in Manifestosu

Bir Hacker’ın Vicdanı

Bugün birisi daha yakalandı, bütün gazeteler yazdı. “Bilgisayar Suçu Skandalının Sorumlusu Çocuk Yakalandı.”, “Banka Hesaplarıyla Oynayan Hacker yakalandı”

Kahrolası çocuklar . Bunların hepsi aynı.

Fakat sizler hiç üç parçalı psikolojiniz içinde ve 1950′lerden kalma teknobeyinlerinizle, bir hacker’in aklından neler geçtiğini düşündünüz mü? Onu nelerin gıcık ettiğini, nelerin şekillendirdiğini ya da motive ettiğini merak ettiniz mi?

Ben bir hacker’ım. Dünyama hoşgeldiniz…
Benimki, okulla başlayan bir dünya. Ben diğer çocukların çoğundan akıllıyım, bizlere öğrettikleri bu çöplük canımı sıkıyor…

Kahrolası başarısız çocuk. Bunların hepsi aynı.

Ortaokul ya da lisedeyim. Öğretmenlerin bir kesirin nasıl sadeleştirileceğini anlatmasını tam on beş kez dinledim. Nasıl yapılacağını anladım. “Hayır, Bayan Smith, yaptığımı göstermedim. Kafamdan hesapladım.”

Kahrolası çocuk. Büyük ihtimalle kopya çekti. Bunların hepsi aynı.

Bugün bir şey keşfettim. Bir bilgisayar buldum. Hey bir saniye bu gerçekten cool. Yapmasını istediğim şeyi yapıyor. Eğer bir hata yaparsa bu, işi ben mahvettiğim içindir. Benden hoşlanmadığı için değil…
Ya da benden korktuğu için değil.
Ya da benim küstah olduğumu düşündüğü için değil.
Ya da öğretmeyi sevmediği ve burda olmaması gerektiğini düşündüğü için değil.

Kahrolası çocuk. Bütün yaptığı oyun oynamak. Bunların hepsi aynı.

Ve sonra bir şey oldu…farklı bir dünyaya bir kapı açıldı…bir bağımlının damarlarındaki eroin gibi telefon hatlarına hücum ederek…elektronik bir kalp atışı duyulmaya başlandı…günlük yetersizliklerden kaçmak için bir sığınak aranıyordu… Burası bulundu.
“İşte bu.. Ben buraya aidim.”
Buradaki herkesi tanıyorum, hiçbiriyle tanışmamış, konuşmamış yada bir daha hiç haber alamayacak olsam da… Hepinizi tanıyorum.

Kahrolası çocuk. Yine telefon hatlarını meşgul ediyor. Bunların hepsi aynı.

Kıçınıza bahse girersiniz ki hepimiz aynıyız. Biz okulda bir dilim biftek için açlık çekerken bebek maması yedirildik… Pişirdiğiniz etin lokmaları önceden çiğnenmiş ya da lezzetsizdi. Sadistlerden tarafından yönetildik, ya da duygusuzlar tarafından görmezden gelindik. Öğretecek birşeyleri olan insanlar bizim öğrenmeye istekli öğrenciler olduğumuzu gördüler fakat bu insanlar çöldeki su taneleri kadar az sayıdaydılar.

Bu şimdi bizim dünyamız…Elektronların ve elektrik düğmelerinin dünyası…baud’un güzelliği…Fırsatçı oburlar tarafından işletilmese çok ucuz olacak bir hizmeti para vermeden kullanıyoruz ve siz bize suçlu diyorsunuz. Araştırıyoruz ve siz bize suçlu diyorsunuz. Bilginin peşinden gidiyoruz ve siz bize suçlu diyorsunuz…Biz derimizin rengi, milliyetlerimiz, dinlerimiz olmadan varız ve siz bize suçlu diyorsunuz. Atom bombaları yapıyorsunuz, savaşıyorsunuz, cinayet işliyorsunuz, aldatıyorsunuz ve bize yalan söylüyorsunuz; bizi bütün bunların kendi iyiliğimiz için olduğuna inandırmaya çalışıyorsunuz, yine de biz suçluyuz…

Evet, ben bir suçluyum. Suçum merak etmek. Suçum insanları ne söyledikleri ya da ne düşündüklerine göre yargılamak, nasıl göründüklerine göre değil. Suçum sizden daha akıllı olmak ki beni bu yüzden hiçbir zaman affetmeyeceksiniz.

Ben bir hacker’ım. Bu benim manifestom. Bu bireyi durdurabilirsiniz, ama hepimizi durduramazsınız…çünkü herşey bir yana hepimiz aynıyız.

Thinking

Yorumlar

Bunlar da ilginizi çekebilir

GeLevera Deresi ( Koyverdun gittun beni ) Nota–Akor–Tab

Lâzım oLdu yazdım. Lâzım oLur payLaşıyorum. Bu dünyaya sen de lâzımdın Kâzım, Ah be Kâzım…! Dökümanı Midi oLarak BURADAN indirebiLirsiniz.



Türkiye'deki - Ülkemizdeki Başlıca Müzik Türleri

TÜRKİYE’DEKİ BAŞLICA MÜZİK TÜRLERİ 

Halk müziği: Türkiye'nin çeşitli yörelerinde farklı ağızlar ve formlarda söylenen yöresel etnik müziklerin tümüdür. Yapısal olarak folklorun bir parçasıdır. Anadoluhalk müziği, sözlü halk müziği ve sözsüz halk müziği olmak üzere ikiye ayrılır. Sözlü halk müziğine genel olarak türkü adı verilir. Sözsüz halk müziği ise düzenli yöresel çalgı ezgileridir.
Türk halk müziği formları: Halk türkülerinin ölçülü olanına kırık hava, ölçüsüz olanına uzun hava denir. Kırık Hava: Ritmik karakterleri ve ölçüleri belirgin olan ezgilerdir. Düzenli bir ritim özelliği göstermekle birlikte geleneksel söyleyiş kalıplarına bağlı olarak icra edilen bir formdur.
Uzun Hava: Geleneksel Türk halk müziğinde genel olarak serbest ritmli (usulsüz) olarak söylenen ezgi türüdür.  Başlıca formları, bozlak, gurbet havası, hoyrat, divan, yol havası, Arguvan ağzı, Çamşıhı ağzı, maya, barak ağzı ve müstezattır.

Başlıca çalgılar:Bağlama ( Saz ), Kaval, Kemençe, Zurna, Davul, Mey

Sanatçılar

Müzik tarih şeridi / müzik dersi performans ya da proje çaLışması

Teşekkürler sihirLi keman ( http://www.dersimizmuzik.org ) öğretmenim. Zira onun öğrencileri hazırlamış bu ödevi, sağ olsun o da bizlerle paylaştı. Bu arada ödevi hazırlayan “Ali” isimli öğrencimize de teşekkür ederim.
Biliyorsunuz tarih şeridi tarihi dönemlerin, önemli olayların kronolojik olarak gösterildiği, üzerinde küçük bilgi notlarının ve o dönemi simgeleyen resimlerin olduğu görsel bir materyaL.
Bu öğrencilerimiz bu ödevde tarih derken müzik tarihini tarih şeridi olarak hazırlamışlar. Fikir vermesi amacıyla ben de sizlerle paylaşıyorum. Bence iyi bir ödev konusu, düşünenlere tebrikler! hep diyorum “düşünmek güzeLdir!” diye ... :)
Ama bunun sıralaması aslında şöyle : “Öğrenmelisin, düşünmelisin, yaratmalısın!
Rönesans (1450–1600)
Belli başlı ilk polifonik bestelerin ortaya çıktığı (teksesli müzikten çoksesli müziğe geçilen) dönemdir. Müzik, kilise çevresinde gelişmiştir. Vokal müzik yaygındır (özellikle madrigaller). Bunun yanısıra, basit çalgı toplulukları olan konsortlar i…

Blok Flüt Nota Gösterim CetveLi ( Yeni )

( 2011 Ekim ) Yeni düzenLenmiş hâLidir
Blok Flüt Nota Gösterim CetveLi - KaLın ( Birinci Pozisyon )

Blok Flüt Nota Gösterim CetveLi - İnce ( İkinci Pozisyon )

Blok Flüt Nota Gösterim CetveLi - Çok İnce ( Üçüncü Pozisyon )



Dökümanı PDF uzantılı oLarak indirmek istiyorsanız da ŞuRaya tıklayınız. Dökümanı PDF uzantılı hale getiren ve benimle ( dolayısıyla da sizlerle ) payLaşan muzikogretmenleriyiz.biz site sahibi /  yöneticisi Ömer POLAT öğretmenime ayrıca teşekkür ederim.
---------------------------------------
Dökümanı hazırLarken faydaLandığım kaynak sayfa için buRaya tıkLayınız.

Aynı dökümanı 2000'Li yıLLarın başLarında da ( bu yazının üstündeki imaj ) hazırLamıştım. Eski dökümanı da buRadan indirebiLirsiniz.

FaydaLı oLması diLekLerimLe...

Merdiven ( Yukarıya çıkalım aşağıya inelim ) Şarkısı Nota Akor Eşlik Melodika Blok Flüt

Yukarıya çıkalım aşağıya inelim -2- Azıcık dinlenip bir daha deneyelim -2-  ------------ Yukarısı LA olsun aşağısı RE olsun -2- Şimdi de seslerin hepsine bir ad olsun -2- -------- Re mi fa sol la la laa / la sol fa mi re re ree -2- La la sol mi fa sol / la sol fa mi re re ree - 2- 
Söz-Beste : Erdoğan OKYAY Eşlik: Yusuf BİŞGEN
Şarkının eşliğini BURADAN indirebilirsiniz