Ana içeriğe atla

Finale'de Türk Müziği Fontları ve Makamlar İçin Hazır Şablonlar ( Templates )

Finale Nota Yazım Programında ( 2012-2014 ) Türk Müziği eserlerini yazmak için gereken font ve (Makamlar için ) Hazır Şablonlar ( Templates )'ı daha önce şuradan indirmiş ve kullanmıştım. Ancak yeni sürüme geçince ( 2017 ) bu şablonlar nedense çalışmaz oldu.
Ben de yeni sürümle uyumlu şablonlar hazırladım.
           Yeni font ve şablonları buradan indirebilirsiniz.



Dökümanları programa nasıl ekleyeceğiniz yine burada gayet güzel anlatılmış.
            Finale nota yazım programı ile ilgili öğrenmek istediğiniz bir şey olduğunda aşağıdaki linklere tıklayınız.
Ünsal Deniz
İ. Erdem Efe
Yılmaz Hak
Süleyman Tarman
           Faydalı olması dileklerimle

Grup Işığın Yansıması


Işığın yansıması yıllardır popüler kulvarın dışında kalmaya özen gösteren, klasik/protest rock çizgisinde kendi müziğini oluşturan bir gruptur. Grup ilk olarak, Uludağ üniversitesi'nde 80'li yılların ortalarında, öğretim üyeliğini ve müzik kulübü danışmanlığını sürdüren Murat Özyüksel ile müzik kulübünden bazı öğrencilerin birlikte müzik yapmaya başlamalarıyla oluşmuştur. Şu anda grupta Bursa kadrosundan solo gitarda Ayhan Orhuntaş ve basta Barlas Çevikus bulunmaktadır. Grup önce üniversite çevresinde ve giderek bursa Açıkhava tiyatrosunda konserler vermeye, kendi bestelerini ve saundunu oluşturmaya başlamıştır.

1990 yılında Murat Özyüksel İstanbul üniversitesi'nde göreve başlayınca çalışmalara uzun bir süre ara verilmiştir. Grubun toplanması ayrı kentlerde oturmak gibi hayatın getirdiği zorluklar nedeniyle olanaksız hale gelince, Murat Özyüksel Ercüment Vural ile birlikte grubun saunduna bağlı kalmaya çalışarak "bir çiçek yılı sonra" albümünü yayınlamıştır. Özyüksel bu albümde, ağırlıklı olarak grupla seslendirdikleri ve bazı yeni bestelerine yer vermiştir. Bu çalışmada yer alan şarkıların dördünü Teoman, ikisini Ercüment Vural, ikisini Aslı Omağ seslendirirken, birini selen gülün ve birini de şu anda grubun solisti olan ali erenus yorumlamışlardır. Selen gülün grupta uzun bir süre klavye çalmış ve solistlik yapmıştır. Ali Erenus ise o dönem Ankara’da Bilkent üniversitesi şan bölümünde öğrenci olduğundan çalışmaya katkısı sınırlı olmuş, ancak İstanbul’a döndükten sonra güçlü sesiyle gruba katılarak Işığın Yansıması'nın gücüne güç katmıştır. Bir Çiçek Yılı Sonra” albümü, popüler olmasa da müzik dünyasında kalıcı olarak yerini almış bulunmaktadır.

Grubun kendi adıyla ilk çalışmasını 1997 yılında "Birdenbire" adıyla yayınlamıştır. Bu çalışmada Özyüksel'in yanı sıra Bursa’dan İstanbul’a yerleşen Barlas Çevikus ile Murat Durmaz da yer almışlardır. Birdenbire albümünde de ağırlıklı olarak Afşar Timuçin’in sözleri üzerine yapılan besteler bulunmaktadır. Birdenbire albümü de önemli müzik marketlerin raflarında hala yerini korumayı sürdürmektedir.

Işığın Yansıması üç yıldır ideal ve kalıcı kadrosuyla çalışmalarını sürdürmektedir. Bu kadro birdenbire albümünden Özyüksel ve Çevikus'a davulda Ertuğrul Koç'un yanı sıra solo gitarda grubun kurucularından Ayhan orhuntaş'ın ve yukarıda belirtildiği gibi solist olarak da Ali Erenus'un katılımıyla güç kazanmış, konser ve bar çalışmalarıyla etkinliklerini sürdürmüş ve bu arada iki yeni albümün hazırlıklarını tamamlamıştır. Bu iki yeni albümün biri Seyhan
Plak tarafından piyasaya çıkartılmış olup, diğeri ise piyasaya bir süre sonra sürülecektir. Piyasaya yeni çıkmış olan "Nerde Ellerin" adlı albümde, klasik ışığın yansıması saunduyla yine ağırlıklı olarak Afşar Timuçin’in sözleri üzerine yapılmış besteler yer almıştır. Bir dönem sonra piyasaya sürülecek olan ikinci albümün çizgi ve saundu ise farklı bir süreçte ortaya çıkmış bulunmaktadır. Özyüksel'in TRT için hazırladığı demiryolları belgeselinin müziği için grup üyelerinin de katılımıyla yapılan çalışmalar, bir belgesel müziğinden öte beğeni kazanınca, grup aynı çizgide çalışmalarını geliştirmiş ve "Rayların İzinde " adı altında yayınlamaya karar vermiştir. Bu çalışma tam anlamıyla bir projedir. Anonim temalardan yola çıkılarak Anadolu’nun çeşitli yörelerine yapılan bir tren yolculuğunu anlatmaktadır. Ağırlıklı olarak sözsüz vokal kullanılmış, etnik/rock/New age tınılarının harmanlanmasıyla çalışmanın saundu oluşturulmuştur. Grup bu iki yeni çalışmasıyla tarzından, duruşundan ve müzik anlayışından ödün vermeksizin daha geniş kitlelere ulaşacağını umut etmektedir.

ALbümLeRİ

Işığın Yansıması - Kemancı Konseri



IŞIĞIN YANSIMASI - birdenbire



*duyarak,hissederek çalıp söyleyenlerin topluluğu,bir sesin yankısı, bir hayalin yansıması ve güzel sesler kulaklarda. ışığın yansıması çoğu müzik topluluğunda olmayan bir özelliği, aynı hislerin dünyaya farklı yansımasını konu ederek bu sağlam çizgiyi yakalamış. albümlerini ,özellikle de hikaye adlı şarkısını bulunduran, albümü müzik marketlerde bulması çok zor olan topluluktur aynı zamanda maalesef.

fiKiR sahibi oLmanız adına iki şarkıLarının mp3'ü...


BirdenbiRe


Lavinya (Solist Ercüment Vural)


anLamak



web sayFaLaRı ( nihayet yapmışLaR ! )

Yorumlar

DeLiDoLu dedi ki…
Güzeller,,,
İlginçler...


ve ,,,

tavsiye edilmeyi hakediyorlar...

Bunlar da ilginizi çekebilir

GeLevera Deresi ( Koyverdun gittun beni ) Nota–Akor–Tab

Lâzım oLdu yazdım. Lâzım oLur payLaşıyorum. Bu dünyaya sen de lâzımdın Kâzım, Ah be Kâzım…! Dökümanı Midi oLarak BURADAN indirebiLirsiniz.



Türkiye'deki - Ülkemizdeki Başlıca Müzik Türleri

TÜRKİYE’DEKİ BAŞLICA MÜZİK TÜRLERİ 

Halk müziği: Türkiye'nin çeşitli yörelerinde farklı ağızlar ve formlarda söylenen yöresel etnik müziklerin tümüdür. Yapısal olarak folklorun bir parçasıdır. Anadoluhalk müziği, sözlü halk müziği ve sözsüz halk müziği olmak üzere ikiye ayrılır. Sözlü halk müziğine genel olarak türkü adı verilir. Sözsüz halk müziği ise düzenli yöresel çalgı ezgileridir.
Türk halk müziği formları: Halk türkülerinin ölçülü olanına kırık hava, ölçüsüz olanına uzun hava denir. Kırık Hava: Ritmik karakterleri ve ölçüleri belirgin olan ezgilerdir. Düzenli bir ritim özelliği göstermekle birlikte geleneksel söyleyiş kalıplarına bağlı olarak icra edilen bir formdur.
Uzun Hava: Geleneksel Türk halk müziğinde genel olarak serbest ritmli (usulsüz) olarak söylenen ezgi türüdür.  Başlıca formları, bozlak, gurbet havası, hoyrat, divan, yol havası, Arguvan ağzı, Çamşıhı ağzı, maya, barak ağzı ve müstezattır.

Başlıca çalgılar:Bağlama ( Saz ), Kaval, Kemençe, Zurna, Davul, Mey

Sanatçılar

Müzik tarih şeridi / müzik dersi performans ya da proje çaLışması

Teşekkürler sihirLi keman ( http://www.dersimizmuzik.org ) öğretmenim. Zira onun öğrencileri hazırlamış bu ödevi, sağ olsun o da bizlerle paylaştı. Bu arada ödevi hazırlayan “Ali” isimli öğrencimize de teşekkür ederim.
Biliyorsunuz tarih şeridi tarihi dönemlerin, önemli olayların kronolojik olarak gösterildiği, üzerinde küçük bilgi notlarının ve o dönemi simgeleyen resimlerin olduğu görsel bir materyaL.
Bu öğrencilerimiz bu ödevde tarih derken müzik tarihini tarih şeridi olarak hazırlamışlar. Fikir vermesi amacıyla ben de sizlerle paylaşıyorum. Bence iyi bir ödev konusu, düşünenlere tebrikler! hep diyorum “düşünmek güzeLdir!” diye ... :)
Ama bunun sıralaması aslında şöyle : “Öğrenmelisin, düşünmelisin, yaratmalısın!
Rönesans (1450–1600)
Belli başlı ilk polifonik bestelerin ortaya çıktığı (teksesli müzikten çoksesli müziğe geçilen) dönemdir. Müzik, kilise çevresinde gelişmiştir. Vokal müzik yaygındır (özellikle madrigaller). Bunun yanısıra, basit çalgı toplulukları olan konsortlar i…

Blok Flüt Nota Gösterim CetveLi ( Yeni )

( 2011 Ekim ) Yeni düzenLenmiş hâLidir
Blok Flüt Nota Gösterim CetveLi - KaLın ( Birinci Pozisyon )

Blok Flüt Nota Gösterim CetveLi - İnce ( İkinci Pozisyon )

Blok Flüt Nota Gösterim CetveLi - Çok İnce ( Üçüncü Pozisyon )



Dökümanı PDF uzantılı oLarak indirmek istiyorsanız da ŞuRaya tıklayınız. Dökümanı PDF uzantılı hale getiren ve benimle ( dolayısıyla da sizlerle ) payLaşan muzikogretmenleriyiz.biz site sahibi /  yöneticisi Ömer POLAT öğretmenime ayrıca teşekkür ederim.
---------------------------------------
Dökümanı hazırLarken faydaLandığım kaynak sayfa için buRaya tıkLayınız.

Aynı dökümanı 2000'Li yıLLarın başLarında da ( bu yazının üstündeki imaj ) hazırLamıştım. Eski dökümanı da buRadan indirebiLirsiniz.

FaydaLı oLması diLekLerimLe...

Merdiven ( Yukarıya çıkalım aşağıya inelim ) Şarkısı Nota Akor Eşlik Melodika Blok Flüt

Yukarıya çıkalım aşağıya inelim -2- Azıcık dinlenip bir daha deneyelim -2-  ------------ Yukarısı LA olsun aşağısı RE olsun -2- Şimdi de seslerin hepsine bir ad olsun -2- -------- Re mi fa sol la la laa / la sol fa mi re re ree -2- La la sol mi fa sol / la sol fa mi re re ree - 2- 
Söz-Beste : Erdoğan OKYAY Eşlik: Yusuf BİŞGEN
Şarkının eşliğini BURADAN indirebilirsiniz