HAZIRLAYAN: aLmiLa eLif seLçukLu
KONU: Duygular (duygularına anlam verebilme ve ifade edebilme becerisi)
► Mekan içinde serbest olarak yürünür. Lider herkesten ormanda birer hayvan olmasını ister. Bir süre herkes istediği hayvanı taklit ederek mekanda dolaşır. Daha sonra lider hepsinden tavşan olmasını ister. Herkes tavşan olarak mekanda yürümeye başlar. Lider “bütün tavşanlar acıkmış”, “bütün tavşanlar çok mutlu” bütün tavşanlar çok kızgın”, “bütün tavşanlar havuçlarını kaybetmiş” gibi yönergeler verir ve gruptakilerin bu duygularla hareket etmesini ister.
► Lider mekanda bir sınır belirler. Gruptakiler sınırın bir tarafına alınır. Lider sınırın öbür tarafına geçmeleri gerektiğini söyler. Geçebilmeleri için liderin karşısında (diğerlerinin de görebileceği şekilde) bir duygu ifade edecek şekilde bir fotoğraf karesi oluşturur. Gruptakiler hangi duyguda donduğunu tahmin ederler, bilirlerse lider eliyle fotoğrafını çeker ve öbür tarafa geçerler.
► Grup dörderli veya beşerli gruplara ayrılır. Lider her gruba bir duygu ifadesi verir; “karamsar”, “mutlu”, “üzgün” gibi. Her grup bu duyguların köyünü oluşturur; “karamsarlar köyü”, “mutlular köyü” gibi. Lider gruplardan, “ne olmuş da sizin köyünüz bu duyguyla anılır olmuş?” sorusuna cevap verecek doğaçlamalar yapmalarını ister.
teşekkürLer.
Yorumlar