Batı müziğinde iki sesin arası iki eşit parçaya bölünmektedir ve arada kalan ses diyez ya da bemol ifadeleriyle tanımlanır. Ancak Türk Müziğinde iki notanın arası her birine koma ismi verdiğimiz 9 eşit parçaya ayrılmaktadır. 1,4,5 ve 8 komanın özel isimleri ve harfleri(rumuz) vardır. Makamları ortaya çıkaracak olan dörtlü ve beşliler oluşturulurken bu isimler ve harflerden yararlanılır.
…Ve gideceğim ben. Ve kalacak
şakıyan kuşlar;
ve kalacak meyve bahçem, yeşil ağacıyla,
beyaz kuyusuyla.
Mavi ve dingin olacak gökyüzü, tüm akşamlar;
Ve çanlar çalacak, çaldıkları gibi bu akşam,
Çanları çan kulesinin.
Ölecek beni sevenler bir zaman;
Yenilenecek kent her yıl, biraz daha;
Ve çiçekli, kireçli bahçemin olduğu köşede,
Dolaşacak ruhum avare avare, hasretli…
Ve gideceğim ben; ve tek olacağım, ocaksız, yeşil
Ağaçsız, beyaz kuyusuz,
Mavi göksüz ve dingin…
Ve kalacak şakıyan kuşlar, ardımda.
şakıyan kuşlar;
ve kalacak meyve bahçem, yeşil ağacıyla,
beyaz kuyusuyla.
Mavi ve dingin olacak gökyüzü, tüm akşamlar;
Ve çanlar çalacak, çaldıkları gibi bu akşam,
Çanları çan kulesinin.
Ölecek beni sevenler bir zaman;
Yenilenecek kent her yıl, biraz daha;
Ve çiçekli, kireçli bahçemin olduğu köşede,
Dolaşacak ruhum avare avare, hasretli…
Ve gideceğim ben; ve tek olacağım, ocaksız, yeşil
Ağaçsız, beyaz kuyusuz,
Mavi göksüz ve dingin…
Ve kalacak şakıyan kuşlar, ardımda.
Yorumlar