Ana içeriğe atla

Makamsal Türk Müziğinde Aralıklar ve Koma Değerleri

Batı müziğinde iki sesin arası iki eşit parçaya bölünmektedir ve arada kalan ses diyez ya da bemol ifadeleriyle tanımlanır. Ancak Türk Müziğinde iki notanın arası her birine koma ismi verdiğimiz 9 eşit parçaya ayrılmaktadır. 1,4,5 ve 8 komanın özel isimleri ve harfleri(rumuz) vardır. Makamları ortaya çıkaracak olan dörtlü ve beşliler oluşturulurken bu isimler ve harflerden yararlanılır.

yaR saRsa beni... 2 yoRum / ikLim

kaRdeşim eRsin biŞGen'e ithafen...

Karac'oğLan nedendir biLmiyoRum hem beni hem de kardeşimi çok etkiLiyor. Hem kardeşim hem de ben epey Karac'oğLan bestesi yaptık. Bugün ( 1 nisan 2008 şaka gibi...) 17.00'de kardeşim askerden geLiyor nihayet. Ona ithafen bugünLük "Hür güne bir seda" etiketinde sözLeri Karac'oğLan'a bestesi kardeşime ait bir eser yayınLamak istiyoRum.

YAR SARSA BENİ

gökyüzünde tüten olsam
yeryüzünde biten olsam
al benekli keten olsam
yar boynuna sarsa beni
yar kolunda burma olsam
yedikleri hurma olsam
alçım alçım sürme olsam
yar kaşına sürse beni
Karac'oğlan uşak olsam
yar belinde kuşak olsam
bir atlastan döşek olsam
yar altına serse beni

2 farkLı yorumunu yayınLayacağım. iLki 2000'Li yıLLarın başLarında düzenLemesini kardeşimLe beraber yaptığımız, eLimizde bir kayıt buLunsun diyeRekten öyLesine yaptığımız eksik bir kayıt... mix vb yapıLmadı. hatta öyLeki bir yeRinde züLfü ( beyhan) bağLama çaLacaktı çaLamadı zira stüdyo kapandı. dedim ya eksik bir eser diye... sağLık oLsun.

nayLon - çeLik teLLi gitar, kLavyeLi çaLgıLar, computer, voKaL: Ersin Bişgen

fLüt, bLok fLüt, computer, vokaL: M. Yusuf Bişgen

voKaL - soLo: Meliha Ş. Bişgen

voKaL: yasemin yuRduşen

voKaL: günay Levent

bağLama / cura: züLfü beyhan (bu kayıtta eksik oLsa da)

diLsiz kavaL: tuRgay güzeLcan (bu kayıtta eksik oLsa da)

eLektro gitaR: namık nagdaLiyev (bu kayıtta eksik oLsa da)

bendir, çömLek, arvani: muRat şahin

bas gitar: büLent bayRak

viyoLa: büLent küçük

buRada müzisyenLerin isimLerini (bu eserde oLmasaLar da diğerLerinde varLar) yazdım zira onLara teşekkür etmek için. onLar hiçbir karşıLıksız geLdiLer çaLdıLar, yürekLerini kattıLar. bu vesiLeyLe birkez daha teşekkürLer.





bir süre sonra kardeşim mazLum (çimen) abi'yLe çaLışmaya başLadı. MazLum abi bu eseri beğenmiş oLacak ki kendi "BULUŞMALAR" aLbümünde yoRumLadı/okudu.



hangisi daha iyi tripLerine giRmeyeceğim.

çünkü her birinde ikLimimiz faRKLıydı.

tabii ki isteyen giRebiLir.

kendimedir sözLerim!