Batı müziğinde iki sesin arası iki eşit parçaya bölünmektedir ve arada kalan ses diyez ya da bemol ifadeleriyle tanımlanır. Ancak Türk Müziğinde iki notanın arası her birine koma ismi verdiğimiz 9 eşit parçaya ayrılmaktadır. 1,4,5 ve 8 komanın özel isimleri ve harfleri(rumuz) vardır. Makamları ortaya çıkaracak olan dörtlü ve beşliler oluşturulurken bu isimler ve harflerden yararlanılır.
Ercan Irmak: Ney
Aziz Şenol Filiz: Ney
Birol Yayla: Akustik Gitar
Pınar Duruk: Çello
Murat Usanmaz: Klasik Gitar
Nezih Yeşilnil: Kontrabas
Melih Yüzer: Perküsyon
dün gece ye'sile kendimden geçtim
teselli aradım meyhanelerde
baht-ı dûn elinden bir dolu içtim
o neşe kalmamış peymânelerde
teselli aradım meyhanelerde
baht-ı dûn elinden bir dolu içtim
o neşe kalmamış peymânelerde
her neye dokunsam zahm-ı rikkat var
her ne yana baksam reng-i firkat var
çalkanır ağlar bir âh-ı hasret var
sularda çağlayan terânelerde
her ne yana baksam reng-i firkat var
çalkanır ağlar bir âh-ı hasret var
sularda çağlayan terânelerde
bilmedim kim oldu bu hâle sebep
ağladım ümîdim hebâ oldu hep
bendeki sûz-i dil var mıdır acep
tutuşup can veren pervânelerde?
ağladım ümîdim hebâ oldu hep
bendeki sûz-i dil var mıdır acep
tutuşup can veren pervânelerde?
Yorumlar