Batı müziğinde iki sesin arası iki eşit parçaya bölünmektedir ve arada kalan ses diyez ya da bemol ifadeleriyle tanımlanır. Ancak Türk Müziğinde iki notanın arası her birine koma ismi verdiğimiz 9 eşit parçaya ayrılmaktadır. 1,4,5 ve 8 komanın özel isimleri ve harfleri(rumuz) vardır. Makamları ortaya çıkaracak olan dörtlü ve beşliler oluşturulurken bu isimler ve harflerden yararlanılır.
Sevdim Bir Genç Kadını
Güfte : Bedri Noyan
Beste : Necip Celal Andel
Nota Akor Eşlik Video: Yusuf BİŞGEN
Sol Klarnet İçin Nota Eşlik
Bestesi Necip Celal Andel'e, sözleri Bedri Noyan'a ait Türk tango'sudur.
Tango, Buenos Aires, Arjantin ve Montevideo, Uruguay kökenli bir dans ve müzik türüdür. Dansla beraber gelişen müzik tarzı da aynı adla anılmaktadır.
Tango hakkında detay istiyorsanız sizi şuraya alayım.
Yorumlar
eserin orijinal tonalitesi mi minördür, siz la minörde yazmissiniz ve armonisi degistirmissiniz. Bu problem teskil etmez, bilgi diye yaziyorum. Ancak dört önemli yanlis ve bir eksiklik var:
1. yanlis: 1.bölümün tekrarinda sözler su sekildedir:
Askim hiç sönmeyecek, gitti o dönmeyecek
2. yanlis ise yukaridaki dizelerin devaminda: yasarim hayaliYle (hayaliNle degil. Bütün tango bir kadindan "o" diye bahsedilirken birdenbire "sen" ifadesini kullanilmissiniz)
3. Ufulklar ölgün'de gün hecesinin üzerine fa notasi gelecek, la degil. Tekrarda "gelecektir sonu" ifadesinde "nu" hecesi üzerindeki nota ise yazdiginiz gibi la notasidir. Çarpma notasi sol orijinal müzikte yoktur.
4. Necip Celal'in soyadi AnDel'dir. Yahya Kemal Beyatli tarfindan verilmistir. Ailenin diger fertleri AnTel soyadini benimserken Necip Celal "Andel" soyadinda israr etmistir.
Eksiklik ise tekrarda söylenen sözlerin yazilmamis olmasidir:
Yollar uzun sürüyor, sevgim beni üzüyor,
Kavusursam bir gün ona, hasret erecek sona.
O gün bahar olacak, yollar çicek dolacak,
Sevinçle ben cosacagim, sevgime kosacagim.
(Nakarat)
Kemanimla....
Diğer eleştirileriniz için özür dilerim. Google'dan arayıp bulmuştum ama doğru yapmamışım maalesef. Geç oldu ama öğrendim işte.