Batı müziğinde iki sesin arası iki eşit parçaya bölünmektedir ve arada kalan ses diyez ya da bemol ifadeleriyle tanımlanır. Ancak Türk Müziğinde iki notanın arası her birine koma ismi verdiğimiz 9 eşit parçaya ayrılmaktadır. 1,4,5 ve 8 komanın özel isimleri ve harfleri(rumuz) vardır. Makamları ortaya çıkaracak olan dörtlü ve beşliler oluşturulurken bu isimler ve harflerden yararlanılır.
Leblebi Koydum Tasa Gız Annem,
Doldurdum Basa Basa Gız Annem De.
Benim Yarim Çok Güzel Gız Annem ,
Azıcık Boydan Kısa Gız Annem.
Hop Ninnayı Ninnayı Gız Annem
Gel Oynayı Oynayı Gız Annem.
Elmayı Yüke Gorlar Gız Annem,
Ağzını Büke Gorlar Gız Annem De.
Beni Elinden Alırlar Gız Annem,
Boynunu Büke Gorlar Gız Annem
Hop ................
Alayı Aldık Düze Gız Annen,
Görüselim Yüz Yüze Gız Annem De.
Arada Sevda Varmış Gız Annem.
Sözü Verdik Biz Bize.
Hop ...................
Doldurdum Basa Basa Gız Annem De.
Benim Yarim Çok Güzel Gız Annem ,
Azıcık Boydan Kısa Gız Annem.
Hop Ninnayı Ninnayı Gız Annem
Gel Oynayı Oynayı Gız Annem.
Elmayı Yüke Gorlar Gız Annem,
Ağzını Büke Gorlar Gız Annem De.
Beni Elinden Alırlar Gız Annem,
Boynunu Büke Gorlar Gız Annem
Hop ................
Alayı Aldık Düze Gız Annen,
Görüselim Yüz Yüze Gız Annem De.
Arada Sevda Varmış Gız Annem.
Sözü Verdik Biz Bize.
Hop ...................
Yorumlar