Batı müziğinde iki sesin arası iki eşit parçaya bölünmektedir ve arada kalan ses diyez ya da bemol ifadeleriyle tanımlanır. Ancak Türk Müziğinde iki notanın arası her birine koma ismi verdiğimiz 9 eşit parçaya ayrılmaktadır. 1,4,5 ve 8 komanın özel isimleri ve harfleri(rumuz) vardır. Makamları ortaya çıkaracak olan dörtlü ve beşliler oluşturulurken bu isimler ve harflerden yararlanılır.
“Ba-c-ha(i)r ne zaman geLecek ya…!”
"bach'sız bir dünya bahtsız bir dünyadır."
”bach sen şu işe!”
“bach’tiyar oL evLadım!”
”bach'tınız açık olsun...”
”bach'ımsız bahçenin güLü erken soLar!”
“Ba-c-ht olmayınca başta, ne kuruda biter ne yaşta!”
”bach'arsan bağ olur bach'mazsan bach'(ı)ma!”“Bach’tulu beni!” ( babannemin bir deyimini restore ettim:)
“Bach’sız bedeviyi çöLde kötü oLaylar bekLer ! :)
“Yahu saat kaç? Saba-c-h’ın körü daha! niye uyandıRdınız ki beni ?!!!”
“Ana kızına taht kurmuş, ba-c-ht kuramamış!”
“kanka ya bu eserin makamı Saba(ch)’ymış! ben saba-c-h’tan beri yanLış çaLıyormuşum meğer, tüh, reziL oLdum aLeme!”
Yorumlar
sihirli keman'dan aforizmaları da ekleyeyim bari :)
(http://www.dersimizmuzik.net)
"Üzüm üzüme bach a bach a kararır."
"gözlerine bacha bacha kaldı gözlerim..."
"bacha kalırım giden geminin ardından..."
"bachıp duruyorum ha bre..."
:))
bölümümüzün rahmetli kurucusu Gültekin Oransay hoca bölüme bağışladığı kitapları sıralıyorduk..( ayniyat) ve arkadaşım bana seslendi bachlara iyi bah diye...bunları okuyunca aklıma o geldi...ayyy amma uzattım :))