Ana içeriğe atla

Kayıtlar

Makamsal Türk Müziğinde Aralıklar ve Koma Değerleri

Batı müziğinde iki sesin arası iki eşit parçaya bölünmektedir ve arada kalan ses diyez ya da bemol ifadeleriyle tanımlanır. Ancak Türk Müziğinde iki notanın arası her birine koma ismi verdiğimiz 9 eşit parçaya ayrılmaktadır. 1,4,5 ve 8 komanın özel isimleri ve harfleri(rumuz) vardır. Makamları ortaya çıkaracak olan dörtlü ve beşliler oluşturulurken bu isimler ve harflerden yararlanılır.

REKLAM MÜZİKLERİ KİMLERE AİT ?

REKLAM MÜZİKLERİ - 1 • adidas reklam müziği : quincy jones | it’s caper time • adidas reklam müziği : squeak e. clean and vocals by karen o. | hello tomorrow • adidas reklam müziği : “khachaturian” | “sabre dance” • ak sigorta reklam müziği , ak sigorta ak sigorta reklam müziği : jingle house & ömer ahunbay | jingle • akbank reklam müziği , akbank akbank film festivali reklam müziği : selim demirdelen | jingle • alarko reklam müziği , alarko kombi reklam müziği : ömer ahunbay | jingle • alfa romeo reklam müziği , alfa romeo vahşi cazibe reklam müziği : giacomo puccini | un bel di vedremo • algida reklam müziği , algida fermuarın açık reklam müziği : jingle jungle | jingle • alo reklam müziği , alo hayat bilgisi 2 reklam müziği : sinan bökesoy | jingle • arko reklam müziği : “karl zero” | “la panse” • artema reklam müziği , artema biz nasıl istersek su öyle akar reklam müziği : musical works & arda algül | jingle • audi reklam müziği , audi a6 quattro reklam müziği : dog

Mikrofonda Tonlama ve Potans ayarları ;

Öncelikle mikrofon tutma ve mesafeden bahsedelim. Milrofonla şarkı söylerken sesimizin tıpkı egzersizlerde olduğu gibi duyulur ve söylediğimiz sözlerin anlaşılır olması gerekmektedir.Bu nedenle herşeyden önce mikrofonunuzun sesi sizinle beraber çalacak orkestradan düşük olmamalıdır.Ancak bu sesinizin orkestradan katbekat yüksek olacağı anlamına da gelmemelidir.Her enstruman ve vokalin duyulabildiği bir denge bu konuda önemli bir sonuç olmalıdır. Aslında bir müzisyenin bu kadar şeyi bilmesi gereklimidir diye düşünebilirsiniz.Maalesef ülkemizde birçok müzik yapılan yerde tesisat ayarlarını yapan sahne yanındaki kişiler (bu kişiler kendilerine tonmayster de derler) konuda bilgi sahibi değildir.Kulaktan dolma ve kaliteli müzik dinletme seviyesine ulaşamayacak seviyede bilgileri olduğundan,sahne yaşantımızda bunun sık sık sıkıntısını duyduk.Ve kendi sesimizi tonlamayı tıpkı enstrumanlardaki gibi öğrenmek zorunda kaldık.Eğer bu işi yapmak istiyorsanız sizde her an bu durumlarla karşılaşabili

Mikrofon ve Sahne Kullanma

Tüm ses egzersizlerini aldınız çalışmalarınızda gayet başarılı oldunuz. Katıldığınız herhangi bir gecede şarkı söylemeniz gerekli ve mikrofonu elinize aldınız.Acaba mikrofon nasıl tutulur?Ses tonunuza uygun en iyi ayar nasıl yapılacak.Tesisattan gelen çığlık sesi yani feedback nasıl önlenir.En önemlisi sahnede nasıl durulur? Hepsi bir araya gelince zorlaşmaya başlıyor.. Mikrofonda Tonlama ve Potans ayarları ; Öncelikle mikrofon tutma ve mesafeden bahsedelim. Milrofonla şarkı söylerken sesimizin tıpkı egzersizlerde olduğu gibi duyulur ve söylediğimiz sözlerin anlaşılır olması gerekmektedir.Bu nedenle herşeyden önce mikrofonunuzun sesi sizinle beraber çalacak orkestradan düşük olmamalıdır.Ancak bu sesinizin orkestradan katbekat yüksek olacağı anlamına da gelmemelidir.Her enstruman ve vokalin duyulabildiği bir denge bu konuda önemli bir sonuç olmalıdır. Aslında bir müzisyenin bu kadar şeyi bilmesi gereklimidir diye düşünebilirsiniz.Maalesef ülkemizde birçok müzik yapılan yerde te

Günlük Hayatta Sese Dikkat Etmek

Günlük Hayatta Sese Dikkat Etmek Şarkı söylerken sesimizi korumak için gösterdiğimiz özeni konuşma sesimize de göstermezsek ve sesimizi zorlarsak konuşma sesinin olduğu kadar şarkı söyleme sesinin de etkilenmesine yol açarız. Sigara kullanımının sese verdiği zarar tartışılmaz boyutlardadır. Bu duman ses kanalı boyunca iltihaplanmalara ve ödeme yol açar. Ayrıca gırtlak kanserinin başlıca nedenlerindendir. Sigara kullanmayanlar için ise sigara dumanı bulunan ortamlardan kaçınması gerekir. Alkol kullanımı damarlarda ve mukozada olumsuz değişikliklere yol açar ve vücudun su seviyesini düşürür. Uzmanların çoğu az miktarda alkol alımına bile kesinlikle karşı çıkmaktadır. Alkol alarak daha iyi söylediğini savunan kişiler vardır. Fakat bu tamamen müzik kulağının duyarsızlaşması sonucu varılan bir kanaattir. Uyuşturucu kullanımı burun ve boğaz mukozalarında tahribata yol açar, damarlarda genişlemelere ve daralmalara sebebiyet verir. Ayrıca duyarlılığı düşürür ve ses kontrolünü azaltarak ses kay

ALIŞTIRMALAR: FONETİK

ALIŞTIRMA: FONETİK Ünlüler A Konuşma dilimizde birbirinden ayrı söylenen iki (a) vardır. Bunlardan biri (kalın a) diğeri de (ince a) dır. Her iki (a) bazen uzun, bazen kısa okunabilir. Bu iki (a) yı söylerken birbirinden ayırt etmek için (ince a) nın üzerine şu ( ^ ) işareti koyarak gösterelim. Kalın A Şu şekilde söylenir: Dil doğal duruşunu değiştirerek ortaya doğru biraz yükselir, dudaklar hareketsiz, yanaklar gevşek ve çeneler açık. aaa aaaa aaaa Elâlem ala dana aldı ala danalandı da biz bir ala dana alıp aladanalanamadık. Akrabanın akrabaya akrep etmez ettiğini. Ağlarsa anam ağlar, kalanı yalan ağlar. İnce A (Kalın a) ya oranla daha ileriden söylenen bir ünlüdür. Dilimize geçen yabancı kelimelerden gelmiştir. Bu kelimelerin başında, ortasında ve sonunda bulunur. Örnek: lâla, lâstik, hâl. hâlbuki, lâf, lâkırdı, lâle, lâl, kâse, lâle, lânet, lâzım, kâzım, kâtip gibi. Lâla lâtif lâleli lâmbasını lâcivert lâke lâvabodan nâzik, nâdide şefkâte verdi. Uzun A Bunu da (â) şeklinde göstereli

Diksiyon ve Egzersizleri

Diksiyon sanatının önemi Dinleyici ne zaman bir şarkı duysa, Söz ve Müzik unsuru onun şarkıyı hayalinde canlandırabilmesi ve beğenmesi için önemli unsurlardır., Hisler ve duyguları anlatmada sözler etkendir..Dinleyici şarkıyı her dinlediğinde daha fazla yakınlık duyar ve her santimetresine kadar şarkıyı öğrenir.Ve o şarkının sözlerinde kendinden de birşeyler bulur. Vokal müzikte Sözler ve Müzik çok önemlidir.Öyleyse sözler ne kadar anlaşılır olursa karşınızda bırakacağınız etki ve anlaşılabilirlik de o oranda artacaktır. Bu tabii ki her tür müzikte olmaz.Enstrumantal ve Klasik müzikte besteci veya kompozitörlerin fikirsel,tamatik başarıları öne çıkmaktadır.,.Bizim sözler için söylediğimiz ; temiz anlaşılabilir olma gerekliliği : Türkü,Rock,Blues,Caz ,Türk Müziği vs.. gibi sözlü müzikler için söylenebilir. Şarkı söylerken en dikkat edilecek nokta tüm kelimeleri son hecesine kadar şarkı içinde duyurmaktır.Bu problem kayıtlarda sıkça karşılaşılan bir durumdur.Dinlediğmiz birçok şarkıcının

DÜNYA MÜZİKLERİ : ETNİK MÜZİK

Dünya müzikleriyle, etnik müziklerle ilgili arkadaşlar... Sevgili Muammer KETENCOĞLU 'nun sitesini incelemenizi tavsiye ederim. işte bazı örnek linkler... Türk Müziği Linkleri Ermeni Halk Müziği Linkleri Kürt Halk Müziği Linkleri: Kafkasya Linkleri: Balkan Müziği Linkleri: Geleneksel Müzik Linkleri: Online Dergi Linkleri: Rebetiko Linkleri: Yunan Halk Müziği Linkleri: Yunan Müziği ile İlgili Genel Linkler: Klezmer Linkleri: Sefarad Linkleri: Bulgar Halk Müziği Linkleri: Hırvatistan Halk Müziği Linkleri: Sırbistan Halk Müziği Linki: Makedonya Müziği Linkleri:. Arnavut Halk Müziği Linkleri: Roman Linkleri: Finlandiya Halk Müziği Linkleri: Macar Halk Müziği Linkleri: Slovakya Halk Müziği Linkleri: Ukrayna Halk Müziği Linkleri: Rusya Halk Müziği Linkleri: Bosna Linkleri:

KULAĞINIZ NE KADAR İYİ...

Müzikle uğraşın yada uğraşmayın bu site( http://tonometric.com/ ) , kulağın ritm ve ezgi hafızasını sınıyor . 3 ayrı test var. 1. TEST : Test your musical skills in 6 minutes! http://jakemandell.com/tonedeaf/ 2. TEST :Measure your pitch perception abilities in three minutes! http://tonometric.com/adaptivepitch/ 3. TEST :How well can you distinguish subtle differences in rhythm? http://tonometric.com/rhythmdeaf/

NOTA RİTMİK OKUMA CETVELİ

BAK SEN ŞU SU AYGIRINA... ŞARKI DA SÖYLÜYOR :)

İndirin, izleyin :)) http://www.4shared.com/file/15787404/7fae8249/SARKICI-SU-AYGIRI.html

ÇOCUK VE MÜZİK EĞİTİMİ

 Müzik Eğitimi Yoluyla Çocuklara Gelişim Alanlarına Göre Kazandırılabilecek Davranışlar • Sözsüz ve Sinirli Sözlü İfadelerin Gelişimi, * Gördüğü, hissettiği, hakkında düşündüğü şeyi ifade edebilmesini sağlamak, * Sesleri, müzik aletlerini kelimeleri, cümleleri keşfetmesi ve şarkı üretebilmelerini sağlamak, bunlarla ilgili deneyimlerini arttırmak, * Kendi hakkındaki düşünce ve duygularını içinde bulunduğu ortamda ifade edebilmesini sağlamak (güven duygusu), * Hayal etme, yaratıcılık ve gözlem kabiliyetini geliştirme, * Yargılama yapabilmeyi, hareket ve ritmik vuruşlar yoluyla yargılamayı kontrol edebilme becerisini geliştirmek, * Daha olumlu bir benlik anlayışı geliştirmek için gereken deneyimleri kazandırmak…

BATI MÜZİĞİ ÇALGILAR - YAYLILAR

HARP Ön Asya ve Mısır’da eskiçağlardan beri kullanılmaktadır, fakat değişiklikler ortaçağda başlamıştır. Bugünkü gelişmesine 19.yüzyılda ulaşmıştır. Küçük harpler ortaçağ halk ozanları tarafından yüzlerce yıl önce çalınırdı. Büyük harpler Avrupa’da rönesans devrinde, orkestra gruplarında kullanılmaya başlandı. Harp iki yada üç tel kullanılarak ve değişmez bir anahtarla çalındığı için başlangıçta zor enstrümandı. 1872'de Fransa’ da çift hareketli harp icat edildi. Bu çözüm; çalan kişinin bir pedal yardımıyla tellerin ses perdelerini alçaltıp, yükseltmesine yardımcı oldu. 1800'lerin ortasında çift hareketli harplerin çoğalmasıyla birçok batılı besteci harp için orkestra parçaları yazmaya başladı. Tchaikovsky ve Debussy’nin çok güzel harp besteleri vardır. Hem ezgi, hem de armoni (çok sesli, akor) çalabilen tek, telli çalgıdır. Solo ve eşlik görevi verilir. Anlatım gücü zengindir. Harpin yumuşak ve şiirsel bir ses rengi vardır. Harpın esas görevi; akorlar ve onların oluşturdu

BATI MÜZİĞİ ÇALGILAR - VURMALILAR

ÇAN Geçmişi tarih öncesine dayanan çok eski bir enstrümandır. Çanın alaşımı % 78 oranında bakır, % 22 de kalaydan bileşir. Alaşımın çanın neresinden azaltılacağı belirlenmiştir. Çünkü bunlar her armoniğin çıktığı yerlerdir. Çanın üzerindeki alaşım azaltılıp artırılarak akort yapılır. Çan sallanmağa başlarken, tokmakla vurularak ses çıkartılır. En dolgun ses, içten vuran tokmakla elde edilir. Dıştan vuran çekiç kullanılırsa, çıkan ses çok madeni olur. Çok dokunaklı bir sesi vardır. Günümüzde çanı sallamak için elektrik motor kullanılmaktadır. DAVUL Kelime anlamı “bir nesnenin diğerine vurması” dır. Davul yaklaşık olarak 200 yıl önce orkestraya katılmıştır. Bir metal çerçevenin üzerinden sıkıca geçirilmiş iki plastik veya dana derisi ile kaplanmıştır. Davulun bir yüzündeki deri kalın, diğer yüzündeki deri ise daha incedir. İnce kısım keçi, kalın kısım ise koyun derisinden yapılmaktadır. Kalın derinin olduğu kısma Tokmak, ince derinin olduğu kısma ise ağaçtan yapılan ince çubuk vurula