Ana içeriğe atla

Nota Akor Eşlik - Piraye

Piraye  Söz : Nazım HİKMET  Beste : Taci USLU  Nota Akor Eşlik Video: Yusuf BİŞGEN  Eser, ilk olarak Taci Uslu'nun 1990'lı yılların başında çıkan tek albümü olan ''Adını Gelincik Koydum'' kasedinde yayınlanmıştır. Benim için klasikleşmiş bu eserin unutulup gitmesini istemediğim için hazırladım bu çalışmayı. 
C Instruments ( La )




Okumak ve Dinlemek

Okuyacağınız kitabın seçimini yapmak, evleneceğiniz eşin seçimini yapmaktan da daha zordur. Eşi boşar etkisinden kurtulursunuz ancak bir insan ömrü boyunca en fazla yirmibin, hadi yirmibeşbin kitap okuyabilir. Fazlasına ömrü yetmez. Oysa dünyada değil yirmibin kitap, bundan çok daha fazla yazar vardır. Yazarı belli olmayan kitaplar artı..




Bu şu an dünyada, her tür ve konuda basılı en az birkaç milyon kitap olduğunu gösterir. Her geçen dakikanız kaçınılmaz sona doğru atılan küçük bir adımdır. Bu da kalan sürenin kısalması anlamına gelir.

Müzik dinlemeden, kitap, şiir okumadan, tiyatro, opera veya sinemaya gitmeden (ve benzeri faaliyetler) geçen her an'ımız yaşanmamış, uzaydaki bilinmeyen bir boşluk gibidir.

Düşünüyorum o halde varım, aforizması da sizi kurtarmaz. Okumayan, dinlemeyen,izlemeyen,eski deyimle istişare etmeyen biri düşünemez. Bu da onun yok olduğunu elbette göstermez. Var olma potansiyeline hazır biri olduğunu gösterir.
Çocuklukta seçilen kitaplar geleceğin oluşumunu haberdar eder. Kitapları, kesin sınırlarla 3 yaş, 5 yaş, 10 yaş için diye ayırmaktan daha büyük bir yanlış olamaz. Eğer çocuk bir kitabı okumaktan zevk alıyorsa, bu kitabın %10'unu anlaması bile yeterlidir. Burada vakit kaybı yoktur. Bilinmeyen on sayfa okumak, bilinen bin sayfayı okumaktan çok daha yararlıdır. Okul yıllarında ders kitaplarından başka birşey okuyamama mazereti gerçek bir tembellik örneğidir. Çünkü ders kitaplarını zaten büyük bir kesim okumaz. Sadece okur gibi yapar. Hele elinde telefon, kulağında kulaklık müzik dinleyerek kitap okumak tam bir felakettir.  

Okumak, yazmaktan, dinlemek, bestelemekten zordur. İki tane ciddi işi aynı anda yapmaya çalışmak hiçbirşey yapmak demektir. İkisinden de bir şey anlamak mümkün olmaz. On yaşında bir çocuk rahatlıkla Dostoyevsky ve muhadili kitapları okuyabilir ve anlar. O yaşta anladığı yeterlidir. Yirmi yaşında aynı kitabı tekrar okuma ihtiyacı hissedecek ve yepyeni bilgiler edinenecektir.

Kitap seçiminde bir bilene, (öğretmen gibi), tarafsız kaynaklara danışmak yeterlidir. Tek yöne değil, bütün yönlere bakan ve yorumlayan kitaplar seçilmelidir. Karşılaştırma ve gideceği yolu kılavuz değil, okuyucu seçmelidir. Bu kitabı okumayın, yoldan çıkarsınız diyen biri varsa, kesinlikle sizi yoldan çıkarmak isteyen asıl o'dur. 

Okumak ve anlamak için dahi olmak gerekmez. Çizgi roman bile okusanız, hiç okumamaktan iyidir. Ayrıca okumakla, okur gibi yapmayı birbirinden ayırt etmek gerekir. Japonlar hariç ve özellikle bizim ülkemizde, sokakta, otobüste, kalabalık yerlerde elinde kitap olan birilerini görürseniz, yüzde doksan hep aynı sayfayı okuduğunu, daha doğrusu okur gibi yaptığını bilmelisiniz. Hatta bunlar arasında aklı öylesine başka yerlerde olanlar vardır ki, kitabı ters tuttuklarını bile fark etmezler,

Müzik dinlemek ise, kitap okumaktan da zordur. Yürüyüp gider. Dalgınlığa gelmez. Bir nota bile kaçırmamalısınız. O nota diğerleriyle bir bütündür. sayfayı geri alıp dinleme imkanı yoktur. Tek çare en başa dönmektir. 


Müzik çalışma ve eğitiminde bu geçerli değildir. Kitap gibidir. Önce yazılır, bestelenir. Sonra baştan sona tekrar ele alınıp düzenlenir. En azından başlangıçta böyle olmalıdır. Yoksa, Bach, Beethoven, Mozart gibi bestecilerin besteledikleri eserleri başa dönüp kontrol ettikleri, acaba yanlış bir şey yaptım mı diye düşünmeleri ihtimal dışıdır. Bunu yaptıklarına dair filmler, biyografiler bulabilirsiniz. Ama aslında bu bestecilerin bazı eserlerini bir türlü bitiremeyerek yıllarca üzerinde çalışmaları, yanlışları ile ilgili değildir. Sadece şartlar ve ruh hallerinin değişimi onları kararsızlığa ve bir türlü sonuca varamayarak uzun uzun düşünmelerine yol açar.

Her gün basit olarak gördüğümüz, ve otomatik olarak tekrarladığımız okumak dinlemek aslında başlıbaşına bir sanattır. 

Hayatımıza yön verecek en önemli iki faktördür. Sadece bu ikisini önemsemek canımızı bile kurtarabilir. Çünkü öngörülerimiz güçlenecektir.

Kolay gelsin.

Lemi UĞUZ


Yorumlar

Bunlar da ilginizi çekebilir

Türkiye'deki - Ülkemizdeki Başlıca Müzik Türleri

TÜRKİYE’DEKİ BAŞLICA MÜZİK TÜRLERİ 

Halk müziği: Türkiye'nin çeşitli yörelerinde farklı ağızlar ve formlarda söylenen yöresel etnik müziklerin tümüdür. Yapısal olarak folklorun bir parçasıdır. Anadoluhalk müziği, sözlü halk müziği ve sözsüz halk müziği olmak üzere ikiye ayrılır. Sözlü halk müziğine genel olarak türkü adı verilir. Sözsüz halk müziği ise düzenli yöresel çalgı ezgileridir.
Türk halk müziği formları: Halk türkülerinin ölçülü olanına kırık hava, ölçüsüz olanına uzun hava denir. Kırık Hava: Ritmik karakterleri ve ölçüleri belirgin olan ezgilerdir. Düzenli bir ritim özelliği göstermekle birlikte geleneksel söyleyiş kalıplarına bağlı olarak icra edilen bir formdur.
Uzun Hava: Geleneksel Türk halk müziğinde genel olarak serbest ritmli (usulsüz) olarak söylenen ezgi türüdür.  Başlıca formları, bozlak, gurbet havası, hoyrat, divan, yol havası, Arguvan ağzı, Çamşıhı ağzı, maya, barak ağzı ve müstezattır.

Başlıca çalgılar:Bağlama ( Saz ), Kaval, Kemençe, Zurna, Davul, Mey

Sanatçılar

GeLevera Deresi ( Koyverdun gittun beni ) Nota–Akor–Tab

Lâzım oLdu yazdım. Lâzım oLur payLaşıyorum. Bu dünyaya sen de lâzımdın Kâzım, Ah be Kâzım…! Dökümanı Midi oLarak BURADAN indirebiLirsiniz.



Müzik tarih şeridi / müzik dersi performans ya da proje çaLışması

Teşekkürler sihirLi keman ( http://www.dersimizmuzik.org ) öğretmenim. Zira onun öğrencileri hazırlamış bu ödevi, sağ olsun o da bizlerle paylaştı. Bu arada ödevi hazırlayan “Ali” isimli öğrencimize de teşekkür ederim.
Biliyorsunuz tarih şeridi tarihi dönemlerin, önemli olayların kronolojik olarak gösterildiği, üzerinde küçük bilgi notlarının ve o dönemi simgeleyen resimlerin olduğu görsel bir materyaL.
Bu öğrencilerimiz bu ödevde tarih derken müzik tarihini tarih şeridi olarak hazırlamışlar. Fikir vermesi amacıyla ben de sizlerle paylaşıyorum. Bence iyi bir ödev konusu, düşünenlere tebrikler! hep diyorum “düşünmek güzeLdir!” diye ... :)
Ama bunun sıralaması aslında şöyle : “Öğrenmelisin, düşünmelisin, yaratmalısın!
Rönesans (1450–1600)
Belli başlı ilk polifonik bestelerin ortaya çıktığı (teksesli müzikten çoksesli müziğe geçilen) dönemdir. Müzik, kilise çevresinde gelişmiştir. Vokal müzik yaygındır (özellikle madrigaller). Bunun yanısıra, basit çalgı toplulukları olan konsortlar i…

Blok Flüt Nota Gösterim CetveLi ( Yeni )

( 2011 Ekim ) Yeni düzenLenmiş hâLidir
Blok Flüt Nota Gösterim CetveLi - KaLın ( Birinci Pozisyon )

Blok Flüt Nota Gösterim CetveLi - İnce ( İkinci Pozisyon )

Blok Flüt Nota Gösterim CetveLi - Çok İnce ( Üçüncü Pozisyon )



Dökümanı PDF uzantılı oLarak indirmek istiyorsanız da ŞuRaya tıklayınız. Dökümanı PDF uzantılı hale getiren ve benimle ( dolayısıyla da sizlerle ) payLaşan muzikogretmenleriyiz.biz site sahibi /  yöneticisi Ömer POLAT öğretmenime ayrıca teşekkür ederim.
---------------------------------------
Dökümanı hazırLarken faydaLandığım kaynak sayfa için buRaya tıkLayınız.

Aynı dökümanı 2000'Li yıLLarın başLarında da ( bu yazının üstündeki imaj ) hazırLamıştım. Eski dökümanı da buRadan indirebiLirsiniz.

FaydaLı oLması diLekLerimLe...

Merdiven ( Yukarıya çıkalım aşağıya inelim ) Şarkısı Nota Akor Eşlik Melodika Blok Flüt

Yukarıya çıkalım aşağıya inelim -2- Azıcık dinlenip bir daha deneyelim -2-  ------------ Yukarısı LA olsun aşağısı RE olsun -2- Şimdi de seslerin hepsine bir ad olsun -2- -------- Re mi fa sol la la laa / la sol fa mi re re ree -2- La la sol mi fa sol / la sol fa mi re re ree - 2- 
Söz-Beste : Erdoğan OKYAY Eşlik: Yusuf BİŞGEN
Şarkının eşliğini BURADAN indirebilirsiniz