Nikriz Longa
Composer : Tamburi Cemil Bey
Nota Akor Eşlik Video: Yusuf BİŞGEN C Instruments ( La ) ( Ezgi + Bass )C Instruments ( Re ) ( Ezgi + Bass ) C Instruments ( Sol ) ( Ezgi + Bass )C Instruments ( La ) C Instruments ( Re ) C Instruments ( Sol )
Bu
eser Chopin’in sağlığının hiç de iyi olmadığı zamanlarda ve buna rağmen (ya da
bunun etkisiyle) en güzel eserlerini yazdığı döneme rastlar. ''Nefesin
kesilmesi'' adını vermiş ve cenazesinde bu eserinin çalınmasını vasiyet etmiştir.
Özellikle Chopin ve Liszt gibi romantik çağın, kompleksli bir yarış içinde, son
derece, hatta kendilerinden başka kimsenin çalamayacağı eserler besteleme
çabası içinde oldukları düşünülür.
Bunun
tam anlamıyla böyle olduğunu söylemek çok da doğru olmaz.
O
güne kadar bestelenmemiş teknik zorluklar içeren eserleri elbette çok
sayıdadır.
Hatta
bunları seslendirebilmek için yeni teknikler bulmuş, Liszt'de görüldüğü gibi,
bu da yetmeyince parmak aralarını kesmek gibi akıl dışı bir hırsa kapılmış
olabilirler.
Fakat
aşağıdaki eserde görüldüğü gibi Chopin’in en önemli bulduğu ve güzel olarak
(vasiyeti olarak çalınmasını arzu edecek kadar) kabul ettiği bu eser, ‘’teknik
olarak’’, birkaç yıl piyano dersi alan bir öğrencinin dahi çalabileceği kadar
kolaydır.
Ancak
yorumu, ölmek üzere olan bir insanın verdiği son nefesinin huzurlu ifadesinin
güçlüğünü taşır.
Bu
da onun piyano ile ilgili yapılabilecek her şeyi bitirip, tekrar en başa
dönerek, gerçek güçlüğün ışık hızıyla hareket eden parmaklarda değil, erişimi
çok daha zor bir, alçakgönüllüğün, kalbin derinliklerinde olduğunun bilinçli
etkisinin sihri içindeki ruh halini ortaya koymuştur.
Performed by Francois-Rene Duchable
Sol elde, kendini tekrarlayan bir ritim içindeki beklenmedik akorların, sanki
bir çocuk şarkısı kadar basit, tek sesli sağ el melodisinin, kolay uyumunun
gerçek derinliklerine ulaşmak, son nefesin, bir daha anlatılamayacak finalinin
sırrını taşır.
Daima teknoloji çok hızlı ilerliyor diyoruz.
Biraz daha erken kendini
gösterseydi de, Chopin’in, bizzat kendisinin de yorumunu dinleyebilseydik ne iyi
olurdu! ;(
TÜRKİYE’DEKİ BAŞLICA MÜZİK TÜRLERİ Halk müziği: Türkiye'nin çeşitli yörelerinde farklı ağızlar ve formlarda söylenen yöresel etnik müziklerin tümüdür. Yapısal olarak folklorun bir parçasıdır. Anadoluhalk müziği, sözlü halk müziği ve sözsüz halk müziği olmak üzere ikiye ayrılır. Sözlü halk müziğine genel olarak türkü adı verilir. Sözsüz halk müziği ise düzenli yöresel çalgı ezgileridir. Türk halk müziği formları: Halk türkülerinin ölçülü olanına kırık hava, ölçüsüz olanına uzun hava denir. Kırık Hava: Ritmik karakterleri ve ölçüleri belirgin olan ezgilerdir. Düzenli bir ritim özelliği göstermekle birlikte geleneksel söyleyiş kalıplarına bağlı olarak icra edilen bir formdur. Uzun Hava: Geleneksel Türk halk müziğinde genel olarak serbest ritmli (usulsüz) olarak söylenen ezgi türüdür. Başlıca formları, bozlak, gurbet havası, hoyrat, divan, yol havası, Arguvan ağzı, Çamşıhı ağzı, maya, barak ağzı ve müstezattır.
Teşekkürler sihirLi keman ( http://www.dersimizmuzik.org ) öğretmenim. Zira onun öğrencileri hazırlamış bu ödevi, sağ olsun o da bizlerle paylaştı. Bu arada ödevi hazırlayan “Ali” isimli öğrencimize de teşekkür ederim.
Biliyorsunuz tarih şeridi tarihi dönemlerin, önemli olayların kronolojik olarak gösterildiği, üzerinde küçük bilgi notlarının ve o dönemi simgeleyen resimlerin olduğu görsel bir materyaL.
Bu öğrencilerimiz bu ödevde tarih derken müzik tarihini tarih şeridi olarak hazırlamışlar. Fikir vermesi amacıyla ben de sizlerle paylaşıyorum. Bence iyi bir ödev konusu, düşünenlere tebrikler! hep diyorum “düşünmek güzeLdir!” diye ... :)
Ama bunun sıralaması aslında şöyle : “Öğrenmelisin, düşünmelisin, yaratmalısın!” Rönesans (1450–1600)
Belli başlı ilk polifonik bestelerin ortaya çıktığı (teksesli müzikten çoksesli müziğe geçilen) dönemdir. Müzik, kilise çevresinde gelişmiştir. Vokal müzik yaygındır (özellikle madrigaller). Bunun yanısıra, basit çalgı toplulukları olan konsortlar i…
( 2011 Ekim ) Yeni düzenLenmiş hâLidir Blok Flüt Nota Gösterim CetveLi - KaLın ( Birinci Pozisyon )
Blok Flüt Nota Gösterim CetveLi - İnce ( İkinci Pozisyon )
Blok Flüt Nota Gösterim CetveLi - Çok İnce ( Üçüncü Pozisyon )
Dökümanı PDF uzantılı oLarak indirmek istiyorsanız da ŞuRaya tıklayınız. Dökümanı PDF uzantılı hale getiren ve benimle ( dolayısıyla da sizlerle ) payLaşan muzikogretmenleriyiz.biz site sahibi / yöneticisi Ömer POLAT öğretmenime ayrıca teşekkür ederim.
---------------------------------------
Dökümanı hazırLarken faydaLandığım kaynak sayfa için buRaya tıkLayınız.
Aynı dökümanı 2000'Li yıLLarın başLarında da ( bu yazının üstündeki imaj ) hazırLamıştım. Eski dökümanı da buRadan indirebiLirsiniz.
Yukarıya çıkalım aşağıya inelim -2-
Azıcık dinlenip bir daha deneyelim -2-
------------
Yukarısı LA olsun aşağısı RE olsun -2-
Şimdi de seslerin hepsine bir ad olsun -2-
--------
Re mi fa sol la la laa / la sol fa mi re re ree -2-
La la sol mi fa sol / la sol fa mi re re ree - 2-
Söz-Beste : Erdoğan OKYAY
Eşlik: Yusuf BİŞGEN
Şarkının eşliğini BURADAN indirebilirsiniz
Yorumlar