Batı müziğinde iki sesin arası iki eşit parçaya bölünmektedir ve arada kalan ses diyez ya da bemol ifadeleriyle tanımlanır. Ancak Türk Müziğinde iki notanın arası her birine koma ismi verdiğimiz 9 eşit parçaya ayrılmaktadır. 1,4,5 ve 8 komanın özel isimleri ve harfleri(rumuz) vardır. Makamları ortaya çıkaracak olan dörtlü ve beşliler oluşturulurken bu isimler ve harflerden yararlanılır.
Dökümanı hazırLayan ve payLaşmam için izin veren can kardeşim Günay Levent’e teşekkür ederim.
Bir üst oktav sesler için Re den itibaren Do# e kadar sadece sol elin başparmağı ile oktav tuşuna basılarak aynı perdelerden bir oktav üst sesleri elde edilir.
Saksofonda perdeLer ve nota yerleri yukarıda gösterildiği şekiLdedir.
Teknik açıdan daha seri oLabiLmek için parmakLar perdeLerin üzerine dik şekilde gelmelidir. Ayrıca parmakLar perdeLerden uzak tutuLmamaLı perdelerin üzerinden kaLdırıLmamaLıdır. aksi takdirde aceLite ( yüksek tempo ve sürat ) azalmaktadır. Çalış pozisyonunda parmakLar perdeLeri kapatacak kadar bastırıLmamaLı, eller çok sıkılmamaLı. Bu, gerek elinizin sağLığı gerekse de güderiLerin ( genellikle geyik veya keçi derisinden yapılmış yumuşak ve mat meşin ) bozuLmaması için çok önemLidir.
Yorumlar