Ana içeriğe atla

Nota Akor Eşlik - Sensiz Saadet Neymiş - C Instruments

Sensiz Saadet Neymiş - C Instruments Söz - Beste : Yaşar GÜVENİR Nota Akor Eşlik Video : Yusuf BİŞGEN



Sensiz Saadet Neymiş Aşık olur, evlenir ve 2 çocuk sahibi olur. Belli yerlerde sahne aldıktan sonra Ankara’da kendi lokalini açar, sahneye de çıkar. Ancak işleri yolunda gitmez. Lokali kapatmak zorunda kalır. Özel hayatı da bozulur. Eşiyle arası açılır. Ardından da onu bir trafik kazasında kaybeder. O acılı günlerde en önemli eseri olacak ve daha sonra bestesini de yapacağı Sensiz Saadet Neymiş‘in sözlerini yazar:
“Sensiz saadet neymiş Tatmadım bilemem ki Alnımın yazısıydın Ne yapsam silemem ki
Seni uzaktan sevmek Aşkların en güzeli Alıştım hasretine Gel desem gelemem ki…” Kaynak




RenkLerLe nota / müzik öğretimi hakkında birkaç not ve tavsiye bir link: guitar-colour…

Müzik / Nota eğitiminde kuLLanıLan yöntemLerden biri de renkLemeli / renkLerLe öğretim. (1)

SesLer ve renkLer arasındaki fiziksel ve psikolojik ilişki hakkında bir fikir vermesi açısından aşağıda verdiğim linkLeri tıkLamanız gerekiyor. Daha önce yazıLmış çiziLmiş şeyLeri tekrar etmektense link vermek daha koLay geLdi bana. FaydaLı oLacağından kuşkum yok.

* AçeLya ÜLGENAY ( Müzik ve RenkLer )

* Sesler ve renkler arası ilişki ve müzik kulağının gelişimi

( 1 )RenkLemeLi Nota Öğretim Tekniği : Bu teknik seslerin renklerle ifade edilmesi anlayışına dayandığı için renklerle müzik öğretim tekniği diye adlandırılır. Bu teknikte diziyi oluşturan yedi ayrı nota yedi ayrı renkte gösterilir. Renkler sırayla; kırmızı-do, beyaz-re,sarı-mi, kahverengi-fa, mavi-sol, yeşil-la, mor-si’dir.Renklerle müzik öğretimi tekniği daha çok 7-9 yaş arası çocukların eğitiminde kullanılmakla birlikte,okul öncesinde de sıkça başvurulan bir tekniktir.
Sesleri renklerle tanıtma ve kavratma yolunu benimseyip bunu nota öğretim tekniği olarak uygulayan kişi Çek eğitimci Ptaçinski’dir.Bu teknikte önce kırmızı, sarı, mavi(do-mi-sol) renklere ait sesler üzerinde çalışma yapılır, sonra sırayla mor-si, beyaz-re, kahverengi-fa, yeşil-la renklerine ait sesler verilir.Renkler çocukların dünyasında büyük yer kapladığı için çok etkili bir tekniktir. (Yıldız, 2002: 57,58)

Bir Diğer Kaynak:

İlköğretimde Etkili Öğretme ve Öğrenme Öğretmen El Kitabı – İlköğretimde Müzik Öğretimi– ModüL 9 – Prof. Dr Ali UÇAN, Doç. Gökay YILDIZ, Doç Ertuğrul Bayraktar )

renklemeli1

renklemeli2

renklemeli3

Hazır yeri geLmişken şuradaki Linkten notaLarın renkLerLe öğretiminde kuLLanıLabiLecek bir kaynak dökümanı da payLaşayım sizLerLe… Dökümanı kimin hazırLadğını biLmiyorum ancak payLaştığı için teşekkürLer. NotaLarın renk seçimLerinde nedense yukarıdaki açıkLamaLarın dışında hareket ediLmiş.

mi

la 

Ve ayrıca şu linkten de Sol ve Fa Anahtarında Notaları (Flashcard) ( pdf uzantıLı ) indirebiLirsiniz.

notalar

İşin doğrusunu söyLemek gerekirse bunca açıkLamayı da şu siteyi (http://guitar-colour.com/en/ ) tanıtmak için yaptım. Sitede özeLLikLe renkLer çokça kuLLanıLmış.

buntenoten

Müzisyen ya da müzik eğitimcisi / öğretmeni iseniz işinize yarayacak epey bir döküman ( nota – program – gitar akor şema, mp3 vb ) var. AğırLıkLı oLarak gitar eğitimi üzerinde duruLmuş tamam ancak bazı dökümanLarı tüm müzik eğitimciLeri kuLLLanabiLir. SözgeLimi bu linke tıkLarsanız ne demek istediğimi daha iyi anLayacaksınız.

Bir iki örnek dökümanı aLtta payLaşayım iyisi mi…

http://bunte-noten.de/gitarrengriffe.php

dokuman1

http://bunte-noten.de/gitarrengriffe_poster.htm

chordposter

http://bunte-noten.de/main/unterricht/notenarchiv_gitarre_bunte_noten.php

sascha

lirum

http://bunte-noten.de/main/unterricht/uebung1.php

schne

Guitar chords online...

Music archive

Gitarre Solo

sağLıcakLa…

Yorumlar

alizafersapci dedi ki…
Bloğunuza her uğradığımda zenginleşmiş olarak dönüyorum. Buna toplumun da çok ihtiyacı var.Sanata ve bilimin ışığına...
Sevgiyle.
biSGenbLogSpot dedi ki…
SözLeriniz bana Sunay Akın'ın şu sözünü hatırLattı: "Bilim ve sanat, bir kuşun iki kanadı gibidir. Bu iki kanadı kullanabilen toplumlar uçar ve özgür olurlar. Uçamayanlar ise tavuk olur..."
KatkıLarınız için çok teşekkür ederim @aLi Zafer bey...

Bunlar da ilginizi çekebilir

Türkiye'deki - Ülkemizdeki Başlıca Müzik Türleri

TÜRKİYE’DEKİ BAŞLICA MÜZİK TÜRLERİ 

Halk müziği: Türkiye'nin çeşitli yörelerinde farklı ağızlar ve formlarda söylenen yöresel etnik müziklerin tümüdür. Yapısal olarak folklorun bir parçasıdır. Anadoluhalk müziği, sözlü halk müziği ve sözsüz halk müziği olmak üzere ikiye ayrılır. Sözlü halk müziğine genel olarak türkü adı verilir. Sözsüz halk müziği ise düzenli yöresel çalgı ezgileridir.
Türk halk müziği formları: Halk türkülerinin ölçülü olanına kırık hava, ölçüsüz olanına uzun hava denir. Kırık Hava: Ritmik karakterleri ve ölçüleri belirgin olan ezgilerdir. Düzenli bir ritim özelliği göstermekle birlikte geleneksel söyleyiş kalıplarına bağlı olarak icra edilen bir formdur.
Uzun Hava: Geleneksel Türk halk müziğinde genel olarak serbest ritmli (usulsüz) olarak söylenen ezgi türüdür.  Başlıca formları, bozlak, gurbet havası, hoyrat, divan, yol havası, Arguvan ağzı, Çamşıhı ağzı, maya, barak ağzı ve müstezattır.

Başlıca çalgılar:Bağlama ( Saz ), Kaval, Kemençe, Zurna, Davul, Mey

Sanatçılar

GeLevera Deresi ( Koyverdun gittun beni ) Nota–Akor–Tab

Lâzım oLdu yazdım. Lâzım oLur payLaşıyorum. Bu dünyaya sen de lâzımdın Kâzım, Ah be Kâzım…! Dökümanı Midi oLarak BURADAN indirebiLirsiniz.



Müzik tarih şeridi / müzik dersi performans ya da proje çaLışması

Teşekkürler sihirLi keman ( http://www.dersimizmuzik.org ) öğretmenim. Zira onun öğrencileri hazırlamış bu ödevi, sağ olsun o da bizlerle paylaştı. Bu arada ödevi hazırlayan “Ali” isimli öğrencimize de teşekkür ederim.
Biliyorsunuz tarih şeridi tarihi dönemlerin, önemli olayların kronolojik olarak gösterildiği, üzerinde küçük bilgi notlarının ve o dönemi simgeleyen resimlerin olduğu görsel bir materyaL.
Bu öğrencilerimiz bu ödevde tarih derken müzik tarihini tarih şeridi olarak hazırlamışlar. Fikir vermesi amacıyla ben de sizlerle paylaşıyorum. Bence iyi bir ödev konusu, düşünenlere tebrikler! hep diyorum “düşünmek güzeLdir!” diye ... :)
Ama bunun sıralaması aslında şöyle : “Öğrenmelisin, düşünmelisin, yaratmalısın!
Rönesans (1450–1600)
Belli başlı ilk polifonik bestelerin ortaya çıktığı (teksesli müzikten çoksesli müziğe geçilen) dönemdir. Müzik, kilise çevresinde gelişmiştir. Vokal müzik yaygındır (özellikle madrigaller). Bunun yanısıra, basit çalgı toplulukları olan konsortlar i…

Blok Flüt Nota Gösterim CetveLi ( Yeni )

( 2011 Ekim ) Yeni düzenLenmiş hâLidir
Blok Flüt Nota Gösterim CetveLi - KaLın ( Birinci Pozisyon )

Blok Flüt Nota Gösterim CetveLi - İnce ( İkinci Pozisyon )

Blok Flüt Nota Gösterim CetveLi - Çok İnce ( Üçüncü Pozisyon )



Dökümanı PDF uzantılı oLarak indirmek istiyorsanız da ŞuRaya tıklayınız. Dökümanı PDF uzantılı hale getiren ve benimle ( dolayısıyla da sizlerle ) payLaşan muzikogretmenleriyiz.biz site sahibi /  yöneticisi Ömer POLAT öğretmenime ayrıca teşekkür ederim.
---------------------------------------
Dökümanı hazırLarken faydaLandığım kaynak sayfa için buRaya tıkLayınız.

Aynı dökümanı 2000'Li yıLLarın başLarında da ( bu yazının üstündeki imaj ) hazırLamıştım. Eski dökümanı da buRadan indirebiLirsiniz.

FaydaLı oLması diLekLerimLe...

Merdiven ( Yukarıya çıkalım aşağıya inelim ) Şarkısı Nota Akor Eşlik Melodika Blok Flüt

Yukarıya çıkalım aşağıya inelim -2- Azıcık dinlenip bir daha deneyelim -2-  ------------ Yukarısı LA olsun aşağısı RE olsun -2- Şimdi de seslerin hepsine bir ad olsun -2- -------- Re mi fa sol la la laa / la sol fa mi re re ree -2- La la sol mi fa sol / la sol fa mi re re ree - 2- 
Söz-Beste : Erdoğan OKYAY Eşlik: Yusuf BİŞGEN
Şarkının eşliğini BURADAN indirebilirsiniz