Ana içeriğe atla

Kayıtlar

Makamsal Türk Müziğinde Aralıklar ve Koma Değerleri

Batı müziğinde iki sesin arası iki eşit parçaya bölünmektedir ve arada kalan ses diyez ya da bemol ifadeleriyle tanımlanır. Ancak Türk Müziğinde iki notanın arası her birine koma ismi verdiğimiz 9 eşit parçaya ayrılmaktadır. 1,4,5 ve 8 komanın özel isimleri ve harfleri(rumuz) vardır. Makamları ortaya çıkaracak olan dörtlü ve beşliler oluşturulurken bu isimler ve harflerden yararlanılır.

Buruk Acı - Nota Akor Eşlik ( LimonLu Sakız BLok FLüt TopLuLuğu )

Notayı daha büyük ebatLarda görebiLmek için mouse iLe üzerine tıkLayınız. Buruk Acı : Buruk Acı, yönetmenliğini Nejat Saydam 'ın üstlendiği, 1969 yılı yapımı bir filmdir. Dönemin gelişme şartları içinde renkli film çekimlerinin yeni yerine oturmaya başladığı süreçte "tamamen renkli" afiş duyurusuyla tanıtılan filmin senaryo yazarlığı, yönetmen Saydam ve başrol oyuncusu Türkan Şoray tarafından yapılmış. Filme adını veren şarkı sözleri Sennur Sezer 'e ait. Şoray'ı Adalet Cimcoz seslendirmiş. Eser; Teoman Alpay tarafından bestelenerek derece aldı. Bugüne kadar şarkının söz yazarı oLarak Türkan Şoray biLiyordum. Yeni bir şey daha öğrenmiş oLdum. LimonLu Sakız BLok FLüt TopLuLuğu: Kamile Özgün , Elif Cansu Dede, Bilgenur Karabulut, Baran Dartar, Emre Zorlu, Esra Gül Batal, Şenay Sül, Zehra Güncüm, Melikenur Şenel, Ezgi Buse Özdemir

Historia de un Amor - Nota Akor Eşlik

Historia de un Amor - Limonlu Sakız Blok Flüt Topluluğu Notayı büyütmek için Fare / Mouse ile üzerine tıklayınız. SoListLer ( Blok Flüt ) : Şenay SÜL , Kâmile ÖZGÜN ------------- storia de un amor Ya no estas mas a mi lado corazon, Y en el alma solo tengo soledad, Y si ya no puedo verte, Porque dios mi hiso quererte, Para hacerme sufrir mas. Siempre fuistes la razon de mi existir, Adorarte para mi fue religion, En tus labios encontraba, El amor que me brindabas, El calor y la pasion. Es la historia de un amor, Como no hay otro igual, Que me hiso comprender, Todo el bien, todo el mal. Que le dio luz a mi vida, Apagandola despues, Ay! que noche tan obscuro, Sin tu amor no vivire. Ya no estas mas a mi lado corazon, Y en el alma solo tengo soledad, Y si ya no puedo verte, Porque dios mi hiso quererte, Para hacerme sufrir mas. Es la historia de un amor, Como no hay otro igual, Que me hiso comprender, Todo el bien, todo el

seLvi boyLum aL yazmaLım– LimonLu Sakız BLok FLüt TopLuLuğu

bLok fLüt : KamiLe ÖZGÜN   Notayı daha büyük ebatLarda görebiLmek için mouse iLe üzerine tıkLayınız.

The Godfather - Nota Akor Eşlik - LimonLu Sakız BLok FLüt TopLuLuğu

The Godfather - Baba (film, 1972) Limonlu Sakız Blok Flüt Topluluğu: Kamile Özgün , Elif Cansu Dede, Bilgenur Karabulut, Baran Dartar, Emre Zorlu, Esra Gül Batal, Şenay Sül, Zehra Güncüm, Melikenur Şenel, Ezgi Buse Özdemir C Instruments ( La ) C Instruments ( Re ) C Instruments ( Mi ) Sol Klarnet & (Mi) Kaval İçin Nota Eşlik Sib Klarnet & (Sol) Kaval İçin Nota Eşlik Kız NEY & (Si) KAVAL İçin Nota Eşlik

Moskova geceleri - LimonLu Sakız BLok FLüt TopLuLuğu - Nota Akor Eşlik

Eşliği mp3 uzantılı oLarak buradan/ downLoad   indirebiLirsiniz. LimonLu Sakız BLok FLüt TopLuLuğu: Kamile Özgün , Elif Cansu Dede, Bilgenur Karabulut, Baran Dartar, Emre Zorlu, Esra Gül Batal, Şenay Sül, Zehra Güncüm, Melikenur Şenel, Ezgi Buse Özdemir

Peki sizin kaç yüz’ünüz var ?

Senin içinde üç tane sen var: Birinci sen kişiliktir. Kişilik (personality) sözcüğü Yunanca ‘persona’ kökünden gelir. Antik Yunan tiyatrosunda maske kullanırlardı ve ses maskeden gelirdi. ‘Sona’ ses, insan sesi anlamına gelir ve ‘per’ maskenin içinden demektir. Gerçek yüzü, gerçek aktörü tanımıyorsun. Bir maske var ve maskenin içinden... ses geliyor. Maskeden geliyor gibi gözükür ve sen gerçek yüzü tanımıyorsun. Kişilik (personality) güzel bir sözcüktür, o Yunan tiyatrosundan gelir. Ve olan şey budur. Yunan tiyatrosunda sadece bir tane maskeleri vardı. Senin ise tıpkı bir soğanın katmanları gibi maskelerinin üzerinde pek çok maskelerin vardır. Bir maskeni kenara koysan başka bir tanesi vardır, onu da kaldırsan diğeri vardır. Ve sen kazımaya ve kazımaya devam edebilirsin. Ve kaç tane yüz taşıdığını bilmek seni şaşırtacaktır. Kaç tane! Hayatlardır onları topluyorsun. Ve onların hepsi kullanışlıdır, çünkü pek çok kez değiştirmen gerekir. Hizmetçinle konuşuyorsun, patro

Hangisiyim ben, hangisisin sen ?

İki kişinin biraraya geldiği her yerde altı kişi vardır. İkisi, kişilerinin kendilerini sandıkları kişi, İkisi karşısındakinin onu sandığı kişi, İkisi de gerçekte oldukları kişidir.. William James

Einstein ve müzik / keman

"Bir şeyi ezberLemektense, her türLü cezayı çekmeyi tercih ederdim." ( A. Einstein ) Einstein Londra’ya bir gidişinde yanına kemanını da almıştı.Onu karşılayan arkadaşı kemana bir göz attıktan sonra sordu : " Keman çalmayı da sonunda becerebildin galiba?" Öğrenebilmek için ne kadar çaba harcadığını bilirim .” Einstein başını iki yana salladı: "Hayır dostum, hala doğru dürüst çalmayı öğrenemedim" dedi ve ekLedi; "Keman öğretmenim bendeki sorunun sayı sayabilmeyi bilmemek olduğunu söylüyor." Matematik ve fizik dahisi Einstein keman çalabilmeyi öğrenebilmesi için her şeyden önce belirli bir tempodaki sayı sayabilmeyi öğrenmesi gerektiğini biliyordu. Bir yandan bu konudaki yeteneksizliğine gülerken bir yandan da bir ilköğretim öğrencisi gibi çalışarak sayı saymayı öğrendi. Bu yolu Einstein, daha sonra bir yaşam biçimi olarak benimsedi ve tüm yaşamı boyunca yeni bir şeyler öğrenebilmek için hep önce " aşağı eğilme " yöntemi

Sanatçıyı, müzisyeni fark etmek …!

( Resim : Gülseren Kayalı ) CaRL Rogers demiş ki: ‘Psikoterapist yetiştirmekLe vaktinizi boşa harcamayın, asıL meseLe psikoterapist oLabiLecek adamı seçmektir ! ’ Sanat’a, müziğe de uyarLamak gerek bu sözü… asıL iş sanatçı, müzisyen, ressam, heykeLtraş oLabiLecek adamı seçmek şekLinde… Eylül Esme Bölücek gibi meseLa… Eylül Esme Bölücek 2,5 yaşında oyuncak orgla melodiler çıkarmaya başlayan Eylül üç yaşında kendi başına okumayı öğrenmiş. 3-4 yaşları arasında gittiği kreşte öğrendiği çocuk şarkılarını çalmaya başlamış 5 yaşında sağ elle çaldığı melodilere kendi başına sol el eşlik eklemiştir. Aynı dönemde şaşırtıcı yetkinlikte parçalar besteleyen Eylül’ün matematik ve sözel alanda gösterdiği dikkatten kaçmayacak seviyedeki üstün yeteneği eğitimcilerin ve ailenin müzikten daha çok bu alanlara odaklanmasına neden olmuştur. Milli Eğitim Bakanlığı’nın bir müzik kuruluşu ile birlikte Ankara okullarında 2006 yılında yapmış olduğu “Müzik ve Güzel Sanatlar Yetenek Ta

Bazı müzik eserLerindeki BWV, KV kısaLtmaLarı nedir? Ne anLama geLir ?

BWV ,  barok dönem bestecisi Johann Sebastian Bach’ın bestelerini / eserLerini  tanımlayan numaralandırma sistemi oLup açıLımı da Bach-Werke-Verzeichnis’tir. Bir nevi kataLog / tasnif diyebiLiriz. İlk kez 1950 yıLında yapıLmıştır. Örneğin; KV ya da K ise yine aynı mantıkLa besteci / müzisyen Wolfgang Amadeus Mozart’ın eserLerinin kronoLojik biçimde sıraLanmış haLidir. Mozart’a ait her bir esere KV ile başLayan bir numara veriLmiştir.  1862 yıLında Ludwig von Köchel tarafından geLiştiriLen bu dizine KöcheL Dizini denir. Örneğin ; Verdiğim linkLerde konuyLa iLgiLi daha fazLa detay buLabiLirsiniz.

Johann Sebastian Bach - BWV 1079–MüzikLi Sunu hakkında…

(…) - Sunu’nun hikâyesini biliyor musun? - Çok emin değilim. Prusya kralıyla ilgili bir hikâye değil mi? - Müzikli Sunu, ünlü BWV 1079, Bach tarafından Leipzig’de yaşadığı dönemde 1747’de bestelendi. O yıl Prusya Kralı II. Friedrich besteciyi sarayında konuk ediyordu ve klavyeli birçok enstrümanı denemesini sağladı. II. Friedrich enstrüman çalmayı ve beste yapmayı seven bir müzik tutkunuydu. Bir akşam, flütle kendi uydurduğu bir melodiyi Bach’a çaldı ve ondan bu temadan hareketle bir eser bestelemesini istedi. Bach klavyenin başına geçti. Efsaneye göre Bach hiç durmadan çaldı, geliştirdiği parçaya her seferinde bir ses ekledi. Böylece ortaya, tek bir nota yazılmadan, altı sesli bir kontrpuan çıktı. - Daha sonra notaya döktü. - Aynı akşam. Bach’ın amacı hükümdara bir hediye vermekti. Bütün gece, müzikal dehasını notalara döktü. Kanonlar , fügler , bir sanat ve ricercare’ler. - Ricercare ( I – II ) , bir tür füg değil mi? - Atası. Bir tür ham kontrpuan biçimi. Fran

So in Love– LaRa Fabian / Cesare Siepi

Strange dear, but true dear, When I'm close to you, dear, The stars fill the sky, So in love with you am I. Even without you, My arms fold about you, You know darling why, So in love with you am I. In love with the night mysterious, The night when you first were there, In love with my joy delirious, When I knew that you could care, So taunt me, and hurt me, Deceive me, desert me, I'm yours, till I die..... So in love.... So in love.... So in love with you, my love... am I.... Lara FABIAN – Vikipedi - SITE OFFICIEL Cesare Siepi -

Mevsimler–nota–söz–eşlik

Eserin notaLarını göremiyorsanız BURAYA tıklayın. NOT: Eserin orjinaLinde büyük A harfiyle gösterdiğim kısım ( İlk 4 ölçü ) yok. Girişe ve araLara ben ekLedim. OrjinaLi B ve C harfLeriyLe gösteriğim bölümlerdir. Salih AYDOĞAN’ın affetmesi diLeğiyLe… MEVSİMLER Bir annenin dört kızı var İlkbahar- yaz - sonbahar- kış Birbiriyle dost oldular Sonsuz olsun sevgi barış İlkbaharda tüm doğa şen Yaz gelince harman hasat Sonbaharda yaprak düşer Kış gelince kar soğuk var Söz: Hamdi TUNÇER Beste : Salih AYDOĞAN Bir öğretmenin isteği üzerine eserin eşLiğini hazırLadım. SeslendiriLmiş haLini buLamadım. EşLiğini buRadan biLgisayarınıza indirebiLirsiniz.

Neresi cennet, neresi cehennem ?

Ermiş bir adam, Tanrı ile sohbet eder. "Ey Yüce Tanrı'm. Ben Cennet ve Cehennem'in nasıl yerler olduğunu merak ediyorum." Bunun üzerine Tanrı adamı iki adet kapının önüne getirir ve kapıları sırayla açmasını söyler. İlk odanın kapısını açar. Odanın ortasında büyük yuvarlak bir masa vardır. Masanın ortasında da büyük bir güveç içinde çok leziz kokular saçan bir yemek durmaktaymış. Masanın başındakiler çok zayıf, hastalıklı görünüyorlarmış. Ellerinde sapları güvecin içine girip yemeği alacak kadara uzun kaşıklar bulunmaktaymış. Fakat kaşığı doldurduktan sonra yemeği ağızlarına götüremiyorlarmiş, çünkü kaşığın sapı kollarından uzunmuş. Ermiş adam kenardan tüyleri ürpererek odayı seyrediyorrmuş.Tanrı:"İşte burası Cehennem." Buradan çıkıp diğer odanın kapısını açmışlar. Oda diğer odayla tamamen aynıymış. Odanın ortasında büyük yuvarlak bir masa, masanın ortasında da leziz kokulu yemek duruyormuş. İnsanların ellerinde aynı uzunlukta sapları olan kaşıklar bul

Etkili yazı yazabilmek için yap(ma)manız gerekenler

! Mutlaka uzun ve okunması zor cümleler kurun. Böylece yazdıklarınızı anlamak o denli zor olur ! Sık sık olumsuz ifadelere yer verin ki yazdıklarınızı okuyan kişi size karşı bir sempati duymasın ! Sakın özlem-yüklem uyumuna dikkat etmeyin ! Bir cümleyi tamamlamadan yarıda kesmenizde hiçbir sakınca yok. Okuyan kişinin kafasını iyice karıştırmış olursunuz ! Aman yazdıklarınızı göndermeden önce okumayın. Yoksa bazı yanlışlıkları veya hataları görüp düzeltmeniz gerekebilir.Bırakın bu yanlışları yazıyı alan kişi düzeltsin ! Virgül güzel bir semboldür. Sık sık ve gereksiz yere istediğiniz kadar kullanabilirsiniz. Aynı şekilde ünlem işaretlerini seviyorsanız onları da bol bol kullanabilirsiniz ! Yazışma resmi de olsa yalnızca sizin anlayabileceğiniz kısaltmalara yer verin ! Karşı taraf nasıl olsa bu işi çözmenin bir yolunu bulacaktır. ! Bazı cümleleri sık sık tekrar edin ki karşı taraf artık o kadar sıkılsın ki o cümlenin ne kadar önemli olduğunu anlasın. ! Yaza