Ana içeriğe atla

Nota Akor Eşlik - Bu Kalp Seni Unutur Mu? - C Instruments

Bu Kalp Seni Unutur Mu? - C Instruments Söz : Fikret KIZILOK Beste : Özkan SAMİOĞLU Nota Akor Eşlik Video : Yusuf BİŞGEN

Peki sizin kaç yüz’ünüz var ?

Bela-Borsodi-0

Senin içinde üç tane sen var: Birinci sen kişiliktir. Kişilik (personality) sözcüğü Yunanca ‘persona’ kökünden gelir. Antik Yunan tiyatrosunda maske kullanırlardı ve ses maskeden gelirdi. ‘Sona’ ses, insan sesi anlamına gelir ve ‘per’ maskenin içinden demektir. Gerçek yüzü, gerçek aktörü tanımıyorsun. Bir maske var ve maskenin içinden... ses geliyor. Maskeden geliyor gibi gözükür ve sen gerçek yüzü tanımıyorsun. Kişilik (personality) güzel bir sözcüktür, o Yunan tiyatrosundan gelir.

Ve olan şey budur. Yunan tiyatrosunda sadece bir tane maskeleri vardı. Senin ise tıpkı bir soğanın katmanları gibi maskelerinin üzerinde pek çok maskelerin vardır.

Bela-Borsodi-1

Bir maskeni kenara koysan başka bir tanesi vardır, onu da kaldırsan diğeri vardır.

Bela-Borsodi-2

Ve sen kazımaya ve kazımaya devam edebilirsin. Ve kaç tane yüz taşıdığını bilmek seni şaşırtacaktır. Kaç tane!

Bela-Borsodi-3

Hayatlardır onları topluyorsun. Ve onların hepsi kullanışlıdır, çünkü pek çok kez değiştirmen gerekir.

Bela-Borsodi-4

Hizmetçinle konuşuyorsun, patronunla konuşurken sahip olduğun yüzü taşıyamazsın. Ve her ikisi de aynı odada olabilir: Hizmetçiye baktığında bir maskeyi kullanmak zorundasın. Ve patronuna baktığında ise başka bir maskeyi kullanmak zorundasın.

Bela-Borsodi-5

Sen sürekli değişirsin. Bu neredeyse otomatik hale gelmiştir:

Bela-Borsodi-6

Senin değiştirmene gerek yok kendiliğinden değişir. Patrona bakarsın ve gülümsersin. Ve hizmetçiye bakarsın ve gülümseme kaybolur ve sen sertsin; patronunun sana olduğu kadar sertsin. O kendi patronuna baktığında gülümser.

Bela-Borsodi-7

Tek bir anda yüzünü pek çok kez değiştiriyor olabilirsin.

Bela-Borsodi-8

Kişi kaç tane yüzü olduğunu bilmek için çok çok uyanık olmalıdır. Sayısızdır ; sayılamazlar…

( OSHO ) http://tr.wikiquote.org/wiki/Osho - http://www.oshoturk.com/

Bela-Borsodi-10

Bela-Borsodi-9

Bela Borsodi - Giysilerden Suratlar

-------------------------------------

Demek ki bundan sonra kimseye “yüzsüz” demeyeceğim. AkLıma geLecek oLan şey “hangi yüz”ünü göstediği oLacak…

Yazıyı okuyunca akLıma şu iki şarkı geLdi. Birincisi Jehan BARBUR ‘ un “Hangisi Sen ? “ şarkısı, diğeri de Metin KAHRAMAN’ın “Hangimsin sen benim ? “ şarkısı…

Jehan BARBUR

Hangisi Sen ?

Çok şey saklıyordun
Yalanla dolanla
Dolandırdın hayatımı
Ucuz bir masalla

Peki,
Hangisi sendin hangisi bendim
Olduğun gördüğün mü?
Hangisi sendin hangisi bendim
Kör bir düğüm mü?

Çok şey saklıyordun hayatımdan
Yalanlar söylüyordun gıyabına

Yani, kırıyorsun parçalıyorsun
Yok sayıp kendimi bana unutturuyorsun

Yol bulup susmaya çalışırken
Konuştu cümleler içimden
Hangisi sen hangisi ben ?
Bunatılmış gibilerden
Gerçeği yok aslı bozuk dünyanın özrü donuk donuk

Çok şey saklıyordu hayatımdan
Yalanlar söylüyordu kıyabına

( Söz – Beste / Yorum : Jehan Barbur )

 

Metin – KemaL KAHRAMAN kardeşLer

Hangimsin sen benim ?
Hangi rengine boyasam ki seni gözlerimin ?
Çingeneler keder topluyor biliyorum, ağlıyorum
Çingeneler yağmur bekliyor biliyorum, ağlıyorum

Gök soyundu mevsimlerden deniz oldu
Poyrazla ıslak ıslak yosun koktu
Ey uzak ihtimallerle dokunduğum
Giyinirken bütün cevapsız yüzleri
Neden yoktun ?
Neden yoktun ?

Söz :  Gürkan Sarıgül
Beste – Yorum :  Metin Kahraman

Yorumlar

Bunlar da ilginizi çekebilir

Türkiye'deki - Ülkemizdeki Başlıca Müzik Türleri

TÜRKİYE’DEKİ BAŞLICA MÜZİK TÜRLERİ 

Halk müziği: Türkiye'nin çeşitli yörelerinde farklı ağızlar ve formlarda söylenen yöresel etnik müziklerin tümüdür. Yapısal olarak folklorun bir parçasıdır. Anadoluhalk müziği, sözlü halk müziği ve sözsüz halk müziği olmak üzere ikiye ayrılır. Sözlü halk müziğine genel olarak türkü adı verilir. Sözsüz halk müziği ise düzenli yöresel çalgı ezgileridir.
Türk halk müziği formları: Halk türkülerinin ölçülü olanına kırık hava, ölçüsüz olanına uzun hava denir. Kırık Hava: Ritmik karakterleri ve ölçüleri belirgin olan ezgilerdir. Düzenli bir ritim özelliği göstermekle birlikte geleneksel söyleyiş kalıplarına bağlı olarak icra edilen bir formdur.
Uzun Hava: Geleneksel Türk halk müziğinde genel olarak serbest ritmli (usulsüz) olarak söylenen ezgi türüdür.  Başlıca formları, bozlak, gurbet havası, hoyrat, divan, yol havası, Arguvan ağzı, Çamşıhı ağzı, maya, barak ağzı ve müstezattır.

Başlıca çalgılar:Bağlama ( Saz ), Kaval, Kemençe, Zurna, Davul, Mey

Sanatçılar

GeLevera Deresi ( Koyverdun gittun beni ) Nota–Akor–Tab

Lâzım oLdu yazdım. Lâzım oLur payLaşıyorum. Bu dünyaya sen de lâzımdın Kâzım, Ah be Kâzım…! Dökümanı Midi oLarak BURADAN indirebiLirsiniz.



Müzik tarih şeridi / müzik dersi performans ya da proje çaLışması

Teşekkürler sihirLi keman ( http://www.dersimizmuzik.org ) öğretmenim. Zira onun öğrencileri hazırlamış bu ödevi, sağ olsun o da bizlerle paylaştı. Bu arada ödevi hazırlayan “Ali” isimli öğrencimize de teşekkür ederim.
Biliyorsunuz tarih şeridi tarihi dönemlerin, önemli olayların kronolojik olarak gösterildiği, üzerinde küçük bilgi notlarının ve o dönemi simgeleyen resimlerin olduğu görsel bir materyaL.
Bu öğrencilerimiz bu ödevde tarih derken müzik tarihini tarih şeridi olarak hazırlamışlar. Fikir vermesi amacıyla ben de sizlerle paylaşıyorum. Bence iyi bir ödev konusu, düşünenlere tebrikler! hep diyorum “düşünmek güzeLdir!” diye ... :)
Ama bunun sıralaması aslında şöyle : “Öğrenmelisin, düşünmelisin, yaratmalısın!
Rönesans (1450–1600)
Belli başlı ilk polifonik bestelerin ortaya çıktığı (teksesli müzikten çoksesli müziğe geçilen) dönemdir. Müzik, kilise çevresinde gelişmiştir. Vokal müzik yaygındır (özellikle madrigaller). Bunun yanısıra, basit çalgı toplulukları olan konsortlar i…

Blok Flüt Nota Gösterim CetveLi ( Yeni )

( 2011 Ekim ) Yeni düzenLenmiş hâLidir
Blok Flüt Nota Gösterim CetveLi - KaLın ( Birinci Pozisyon )

Blok Flüt Nota Gösterim CetveLi - İnce ( İkinci Pozisyon )

Blok Flüt Nota Gösterim CetveLi - Çok İnce ( Üçüncü Pozisyon )



Dökümanı PDF uzantılı oLarak indirmek istiyorsanız da ŞuRaya tıklayınız. Dökümanı PDF uzantılı hale getiren ve benimle ( dolayısıyla da sizlerle ) payLaşan muzikogretmenleriyiz.biz site sahibi /  yöneticisi Ömer POLAT öğretmenime ayrıca teşekkür ederim.
---------------------------------------
Dökümanı hazırLarken faydaLandığım kaynak sayfa için buRaya tıkLayınız.

Aynı dökümanı 2000'Li yıLLarın başLarında da ( bu yazının üstündeki imaj ) hazırLamıştım. Eski dökümanı da buRadan indirebiLirsiniz.

FaydaLı oLması diLekLerimLe...

Merdiven ( Yukarıya çıkalım aşağıya inelim ) Şarkısı Nota Akor Eşlik Melodika Blok Flüt

Yukarıya çıkalım aşağıya inelim -2- Azıcık dinlenip bir daha deneyelim -2-  ------------ Yukarısı LA olsun aşağısı RE olsun -2- Şimdi de seslerin hepsine bir ad olsun -2- -------- Re mi fa sol la la laa / la sol fa mi re re ree -2- La la sol mi fa sol / la sol fa mi re re ree - 2- 
Söz-Beste : Erdoğan OKYAY Eşlik: Yusuf BİŞGEN
Şarkının eşliğini BURADAN indirebilirsiniz