Ana içeriğe atla

Kayıtlar

Makamsal Türk Müziğinde Aralıklar ve Koma Değerleri

Batı müziğinde iki sesin arası iki eşit parçaya bölünmektedir ve arada kalan ses diyez ya da bemol ifadeleriyle tanımlanır. Ancak Türk Müziğinde iki notanın arası her birine koma ismi verdiğimiz 9 eşit parçaya ayrılmaktadır. 1,4,5 ve 8 komanın özel isimleri ve harfleri(rumuz) vardır. Makamları ortaya çıkaracak olan dörtlü ve beşliler oluşturulurken bu isimler ve harflerden yararlanılır.

Peki sizin kaç yüz’ünüz var ?

Senin içinde üç tane sen var: Birinci sen kişiliktir. Kişilik (personality) sözcüğü Yunanca ‘persona’ kökünden gelir. Antik Yunan tiyatrosunda maske kullanırlardı ve ses maskeden gelirdi. ‘Sona’ ses, insan sesi anlamına gelir ve ‘per’ maskenin içinden demektir. Gerçek yüzü, gerçek aktörü tanımıyorsun. Bir maske var ve maskenin içinden... ses geliyor. Maskeden geliyor gibi gözükür ve sen gerçek yüzü tanımıyorsun. Kişilik (personality) güzel bir sözcüktür, o Yunan tiyatrosundan gelir. Ve olan şey budur. Yunan tiyatrosunda sadece bir tane maskeleri vardı. Senin ise tıpkı bir soğanın katmanları gibi maskelerinin üzerinde pek çok maskelerin vardır. Bir maskeni kenara koysan başka bir tanesi vardır, onu da kaldırsan diğeri vardır. Ve sen kazımaya ve kazımaya devam edebilirsin. Ve kaç tane yüz taşıdığını bilmek seni şaşırtacaktır. Kaç tane! Hayatlardır onları topluyorsun. Ve onların hepsi kullanışlıdır, çünkü pek çok kez değiştirmen gerekir. Hizmetçinle konuşuyorsun, patro

Hangisiyim ben, hangisisin sen ?

İki kişinin biraraya geldiği her yerde altı kişi vardır. İkisi, kişilerinin kendilerini sandıkları kişi, İkisi karşısındakinin onu sandığı kişi, İkisi de gerçekte oldukları kişidir.. William James

Einstein ve müzik / keman

"Bir şeyi ezberLemektense, her türLü cezayı çekmeyi tercih ederdim." ( A. Einstein ) Einstein Londra’ya bir gidişinde yanına kemanını da almıştı.Onu karşılayan arkadaşı kemana bir göz attıktan sonra sordu : " Keman çalmayı da sonunda becerebildin galiba?" Öğrenebilmek için ne kadar çaba harcadığını bilirim .” Einstein başını iki yana salladı: "Hayır dostum, hala doğru dürüst çalmayı öğrenemedim" dedi ve ekLedi; "Keman öğretmenim bendeki sorunun sayı sayabilmeyi bilmemek olduğunu söylüyor." Matematik ve fizik dahisi Einstein keman çalabilmeyi öğrenebilmesi için her şeyden önce belirli bir tempodaki sayı sayabilmeyi öğrenmesi gerektiğini biliyordu. Bir yandan bu konudaki yeteneksizliğine gülerken bir yandan da bir ilköğretim öğrencisi gibi çalışarak sayı saymayı öğrendi. Bu yolu Einstein, daha sonra bir yaşam biçimi olarak benimsedi ve tüm yaşamı boyunca yeni bir şeyler öğrenebilmek için hep önce " aşağı eğilme " yöntemi

Sanatçıyı, müzisyeni fark etmek …!

( Resim : Gülseren Kayalı ) CaRL Rogers demiş ki: ‘Psikoterapist yetiştirmekLe vaktinizi boşa harcamayın, asıL meseLe psikoterapist oLabiLecek adamı seçmektir ! ’ Sanat’a, müziğe de uyarLamak gerek bu sözü… asıL iş sanatçı, müzisyen, ressam, heykeLtraş oLabiLecek adamı seçmek şekLinde… Eylül Esme Bölücek gibi meseLa… Eylül Esme Bölücek 2,5 yaşında oyuncak orgla melodiler çıkarmaya başlayan Eylül üç yaşında kendi başına okumayı öğrenmiş. 3-4 yaşları arasında gittiği kreşte öğrendiği çocuk şarkılarını çalmaya başlamış 5 yaşında sağ elle çaldığı melodilere kendi başına sol el eşlik eklemiştir. Aynı dönemde şaşırtıcı yetkinlikte parçalar besteleyen Eylül’ün matematik ve sözel alanda gösterdiği dikkatten kaçmayacak seviyedeki üstün yeteneği eğitimcilerin ve ailenin müzikten daha çok bu alanlara odaklanmasına neden olmuştur. Milli Eğitim Bakanlığı’nın bir müzik kuruluşu ile birlikte Ankara okullarında 2006 yılında yapmış olduğu “Müzik ve Güzel Sanatlar Yetenek Ta

Bazı müzik eserLerindeki BWV, KV kısaLtmaLarı nedir? Ne anLama geLir ?

BWV ,  barok dönem bestecisi Johann Sebastian Bach’ın bestelerini / eserLerini  tanımlayan numaralandırma sistemi oLup açıLımı da Bach-Werke-Verzeichnis’tir. Bir nevi kataLog / tasnif diyebiLiriz. İlk kez 1950 yıLında yapıLmıştır. Örneğin; KV ya da K ise yine aynı mantıkLa besteci / müzisyen Wolfgang Amadeus Mozart’ın eserLerinin kronoLojik biçimde sıraLanmış haLidir. Mozart’a ait her bir esere KV ile başLayan bir numara veriLmiştir.  1862 yıLında Ludwig von Köchel tarafından geLiştiriLen bu dizine KöcheL Dizini denir. Örneğin ; Verdiğim linkLerde konuyLa iLgiLi daha fazLa detay buLabiLirsiniz.

Johann Sebastian Bach - BWV 1079–MüzikLi Sunu hakkında…

(…) - Sunu’nun hikâyesini biliyor musun? - Çok emin değilim. Prusya kralıyla ilgili bir hikâye değil mi? - Müzikli Sunu, ünlü BWV 1079, Bach tarafından Leipzig’de yaşadığı dönemde 1747’de bestelendi. O yıl Prusya Kralı II. Friedrich besteciyi sarayında konuk ediyordu ve klavyeli birçok enstrümanı denemesini sağladı. II. Friedrich enstrüman çalmayı ve beste yapmayı seven bir müzik tutkunuydu. Bir akşam, flütle kendi uydurduğu bir melodiyi Bach’a çaldı ve ondan bu temadan hareketle bir eser bestelemesini istedi. Bach klavyenin başına geçti. Efsaneye göre Bach hiç durmadan çaldı, geliştirdiği parçaya her seferinde bir ses ekledi. Böylece ortaya, tek bir nota yazılmadan, altı sesli bir kontrpuan çıktı. - Daha sonra notaya döktü. - Aynı akşam. Bach’ın amacı hükümdara bir hediye vermekti. Bütün gece, müzikal dehasını notalara döktü. Kanonlar , fügler , bir sanat ve ricercare’ler. - Ricercare ( I – II ) , bir tür füg değil mi? - Atası. Bir tür ham kontrpuan biçimi. Fran

So in Love– LaRa Fabian / Cesare Siepi

Strange dear, but true dear, When I'm close to you, dear, The stars fill the sky, So in love with you am I. Even without you, My arms fold about you, You know darling why, So in love with you am I. In love with the night mysterious, The night when you first were there, In love with my joy delirious, When I knew that you could care, So taunt me, and hurt me, Deceive me, desert me, I'm yours, till I die..... So in love.... So in love.... So in love with you, my love... am I.... Lara FABIAN – Vikipedi - SITE OFFICIEL Cesare Siepi -