Ana içeriğe atla

Makamsal Türk Müziğinde Aralıklar ve Koma Değerleri

Batı müziğinde iki sesin arası iki eşit parçaya bölünmektedir ve arada kalan ses diyez ya da bemol ifadeleriyle tanımlanır. Ancak Türk Müziğinde iki notanın arası her birine koma ismi verdiğimiz 9 eşit parçaya ayrılmaktadır. 1,4,5 ve 8 komanın özel isimleri ve harfleri(rumuz) vardır. Makamları ortaya çıkaracak olan dörtlü ve beşliler oluşturulurken bu isimler ve harflerden yararlanılır.

Epistrofi ( Senden Başka) - Manos Hadjidakis



Manos Hacidakis (Yunanca: Μάνος Χατζιδάκις)

(d. 23 Ekim 1925, İskeçe - ö. 15 Haziran 1994, Atina), Oscar ödüllü Yunanlı besteci.

İngilizce literatürde adı Manos Hatzidakis olarak yazılmaktadır. Yunanistan'ın en önemli müzik adamlarından biri olan Hacidakis, Rebetika müziğine hakettiği değeri kazandırmış, bu müziğin başat enstrümanı Buzuki'yi geniş kitlelere tanıtmış, Yunan müziğine yepyeni bir yön vermişti. Önceleri tiyatro için çalışan Hacidakis birçok Antik Yunan eserine besteler yapmıştır. 2. Dünya Savaşı'ndan sonra film müzikleri de bestelemeye başlamış, 1961'de ABD'li yönetmen Jules Dassin'in çektiği 1960 tarihli Pote tin Kyriaki (Yunanca:Ποτέ Την Κυριακή, Türkçe: Pazar Günü Asla) filmi için bestelediği ve sözlerini de yazdığı "Ta paidia tou Peiraia" (Tr: Pire'nin Çocukları) adlı şarkıyla En İyi Orijinal Şarkı Akademi Ödülü'nü kazanmıştır. Bu şarkı İngilizce konuşulan ülkelerde filmin adıyla anılır, yani "Never on Sunday". Melina Mercouri filmde bu şarkıyı özgün dilinde, yani Yunanca seslendirmişti. Sonradan şarkının başta İngilizce olmak üzere birçok dilde coverları yapılmıştır. Müziğini yaptığı 80 kadar film arasında Elia Kazan'ın yazıp yönettiği America, America (1963), bir Türk-Yunan ortak yapımı olan ve Aliki Vuyuklaki'nin Orhan Günşiray'la başrollerini paylaştıkları Sıralardaki Heyecanlar (1963), çekimleri Türkiye'de yapılan ve yine bir Jules Dassin filmi olan Topkapı (1964), Metin Erksan filmi Susuz Yaz (1964) ve Peter Ustinov'un yönetip oynadığı Yaşar Kemal uyarlaması Memed My Hawk (İnce Memed, 1984) da vardır.

http://tr.wikipedia.org/wiki/Manos_Hacidakis


http://www.manoshadjidakis.gr/



Senden Başka
Benden sorsan ummanlardır derdim
Hani gözlerin var ya
Bülbülleri susturup dinlerdim
Tatlı sözlerin var ya
Katmer katmer gül açar gönlümde
Hani gülüşün var ya
Daha mutlu olamam ömrümde
Beni öpüşün var ya

Senden başka, senden başka
Gözüm görmez hiç kimseyi
Senden başka, senden başka
Duyamam ben hiç kimseyi
Senden başka, senden başka
Sevemem ben hiç kimseyi
Senden başka, senden başka
Olamam senden başkasıyla

Dizlerim titrer sen görününce
Hani o gelişin var ya
Aklımdan çıkmaz bütün ömrümce
O çapkın gülüşün var ya
Bir ilkbahar yağmuruydu sanki
Ardından güneş doğar ya
Yaktı bir ateş gibi inan ki
O kor dudakların var ya

Senden başka, senden başka
Gözüm görmez hiç kimseyi
Senden başka, senden başka
Duyamam ben hiç kimseyi
Senden başka, senden başka
Sevemem ben hiç kimseyi
Senden başka, senden başka
Olamam senden başkasıyla
Music: Manos Hacidakis
Şarkının orjinaL adı:
Epistrofi

Eserin NotaLarı:


Yorumlar

ali zafer sapci dedi ki…
Her gelişimde karşılaştığım kalite ve ruhuma kattığınız güzellikleri yazamıyorum ama bu kez daha farklı duygular oluşturdunuz.
Bilim, sanat her zaman kazanıyor!

Bu blogdaki popüler yayınlar

Türkiye'deki - Ülkemizdeki Başlıca Müzik Türleri

TÜRKİYE’DEKİ BAŞLICA MÜZİK TÜRLERİ  Halk müziği : Türkiye'nin çeşitli yörelerinde farklı ağızlar ve formlarda söylenen yöresel etnik müziklerin tümüdür. Yapısal olarak folklorun bir parçasıdır. Anadoluhalk müziği, sözlü halk müziği ve sözsüz halk müziği olmak üzere ikiye ayrılır. Sözlü halk müziğine genel olarak türkü adı verilir. Sözsüz halk müziği ise düzenli yöresel çalgı ezgileridir. Türk halk müziği formları : Halk türkülerinin ölçülü olanına kırık hava, ölçüsüz olanına uzun hava denir. Kırık Hava : Ritmik karakterleri ve ölçüleri belirgin olan ezgilerdir. Düzenli bir ritim özelliği göstermekle birlikte geleneksel söyleyiş kalıplarına bağlı olarak icra edilen bir formdur. Uzun Hava : Geleneksel Türk halk müziğinde genel olarak serbest ritmli (usulsüz) olarak söylenen ezgi türüdür.  Başlıca formları, bozlak , gurbet havası, hoyrat , divan, yol havası, Arguvan ağzı, Çamşıhı ağzı, maya , barak ağzı ve müstezattır. Başlıca çalgılar : Bağlama ( Saz ), Kaval , Kemençe , Zur

Ortaokul Müzik Dersi Notları Hakkında / Kaç Not Vereceğiz?

EKLEME :  26 Temmuz 2014   Ölçme Değerlendirme Yönetmeliği ' nde yapılan değişikliğe göre en az ( ikisi   sınav  --e-okulda   sınav bölümüne yazılacak-- biri ders içi etkinlik ) 3 not girilecek . Performans görevi kaldırıldı ya hani... artık en az 4 not verme zorunluluğu yok anlayacağınız. a) Haftalık ders saati üç ve üçten az olan derslerde iki, üçten fazla olan derslerde ise üç sınav yapılır. Sınavların zamanı, en az bir hafta önceden öğrencilere duyurulur. Bir sınıfta/şubede bir günde yapılacak sınav sayısı 8 inci sınıfta üçü, diğer sınıflarda ikiyi geçemez. Sınavların süresi bir ders saatini aşamaz. Zümrelerde iki sınav bir ders ve etkinliklere katılım notu verilecektir diye karar almak gerekir (sınavlardan birisi yazılı yapılacaksa bu da belirtilmelidir) Hangi ölçeği kullanacağımıza da kendimiz karar verip zümreye yazıyoruz. Sınavlardan birisini isterseniz yazılı yapabilirsiniz ama ben ikisini de uygulama şeklinde yapıyorum ve değerlendirme ölçeği hazırlıyorum. Lisele

Masal ( DağLar Ardında bir Orman Varmış ) Nota EşLik Melodika&Blok Flüt

Dağlar ardında bir orman varmış ( 2 ) Orda bütün hayvanlar mutlu yaşarmış ( 2 ) Bir insan gelmiş çok da zalimmiş ( 2 ) Vurmuş bir bir onları kesmiş ormanı ( 2 ) Yağmur yağmamış güneş açmamış. ( 2 ) O zalimin sonunu gören olmamış ( 2 ) --------------------- Söz-Müzik: Salih AYDOĞAN EşLik: Y. BİŞGEN