Batı müziğinde iki sesin arası iki eşit parçaya bölünmektedir ve arada kalan ses diyez ya da bemol ifadeleriyle tanımlanır. Ancak Türk Müziğinde iki notanın arası her birine koma ismi verdiğimiz 9 eşit parçaya ayrılmaktadır. 1,4,5 ve 8 komanın özel isimleri ve harfleri(rumuz) vardır. Makamları ortaya çıkaracak olan dörtlü ve beşliler oluşturulurken bu isimler ve harflerden yararlanılır.
AKOR: En az iki ayrı notanın bir arada tınladığı ses kümesidir. Bu notaların nasıl yapılanacağı, yani üst üste konulacağı, yapılan müziğin stiline veya müzikte o anda yaratılmak istenen etkiye göre belirlenir. Klasik tonal armonide akorlar, bir temel notanın üzerine üçlü aralıkların üstüste konulması ilkesiyle kurulurlar. Bu üçlülerin büyük (majör) veya küçük (minör) olmalarından doğan kombinasyonlarla da akorların cinsi belirlenir. Üç notadan oluşan akorlarda, birbirinden farklı dört çeşit akor tipi kurulabilir. Do sesini kök (karar) ses (ks) kabul edecek olursak:
do-mi-sol (ks+b3+k3) (majör - major)
do-mib-sol (ks+k3+b3) (minör - minor)
do-mi-sol# (ks+b3+b3) (artık - augmented)
do-mib-solb (ks+k3+k3) (eksik - diminished)
AkorLar Hakkında GörseL oLarak hazırLanmış harika bir sayfayı inceLeyiniz.
http://www.temelmuzikegitimi.com/
Bir diğeri:
http://chordfind.com/
Yorumlar