Batı müziğinde iki sesin arası iki eşit parçaya bölünmektedir ve arada kalan ses diyez ya da bemol ifadeleriyle tanımlanır. Ancak Türk Müziğinde iki notanın arası her birine koma ismi verdiğimiz 9 eşit parçaya ayrılmaktadır. 1,4,5 ve 8 komanın özel isimleri ve harfleri(rumuz) vardır. Makamları ortaya çıkaracak olan dörtlü ve beşliler oluşturulurken bu isimler ve harflerden yararlanılır.
(…)
“Absürd tiyatro gırgıra aLıyor yaşantımızı. Ve bir türLü geLmeyen Godot’yu bekLemeye başLıyoruz. Oyunda Godot geLmeyedursun, gerçekte her gün geLiyor, hem de tam zamanında geLiyor : Piyesin yazarı SamueL Beckett’in Provence’da yaşadığı köye her gün işLeyen otobüsün şoförünün adıymış Godot.”
(…)
Kaynak: Gündüz Vassaf, Cennetin Dibi ( Modern ZamanLarda EğLenceLik Hayat ), İLetişim Yay, 14. Baskı, İstanbuL, s.25
hazır Godot demişken, yıLdırım türker’in “Godot'nun 50 yılı” yazısını da okumanızı saLık vereyim.içimden bu yazıyı Uşak yöresine ait şu türküyLe bitirmek geLdi ; ay bulutta bulutta / mendilim kaldı dutta / geleceksen gel gayrı / onyedi benli şadiye'm / daha gönlüm umutta.
türkünün sözLeri
Yorumlar