Batı müziğinde iki sesin arası iki eşit parçaya bölünmektedir ve arada kalan ses diyez ya da bemol ifadeleriyle tanımlanır. Ancak Türk Müziğinde iki notanın arası her birine koma ismi verdiğimiz 9 eşit parçaya ayrılmaktadır. 1,4,5 ve 8 komanın özel isimleri ve harfleri(rumuz) vardır. Makamları ortaya çıkaracak olan dörtlü ve beşliler oluşturulurken bu isimler ve harflerden yararlanılır.
Bugün bir dostumdan ve yaptığı işten bahsetmek istiyorum.
Hafif “deli” ama, çokça da “doLu” bir adam seyRani ( cihan )…
Komik bir adam ve tatlı bir ukalâlığı var. ( oysa bana derler ukalâ diye… ben Seyrani’nin yanında onun ancak çömezi olurum olsam olsam :)
1990’ların sonlarında kurduğumuz bir müzik topluluğunda ( Mavi ISLIK ) tanıştık kendisiyle… her ne kadar grup çoktan dağılmış olsa da biz görüşüyoruz ve bir daha da kopamadık, kopmayız da… yukarıda verdiğim linkteki bilgiler güncel değil, evet … kardeşimLe birlikte yaptığımız o sitenin malesef şifresini vs unuttuk gitti.
seyRani, i.T.Ü Devlet konservatuarı mezunu ve enstrüman yapımcısı. Hatta bir ara sağ olsun bana da bir iki kaval yaptı, hediye etti.
Seyrani kurdukları AĞAÇKAKAN ENSTRÜMAN ATÖLYESİ’nde keman, viyola, viyolonsel, üç telli ve dört telli klasik kemençe, kemane, rebap, dilsiz kaval ve bağlama yapıyor / onarıyor.
İ.T.Ü. Devlet Konservatuarı Çalgı Yapım Bölümü’nü bitirdi. ( 1999 )
İ.T.Ü. Devlet Konservatuarı bölümünden iki arkadaşı ( NurgüL ÇOMAK, Soner ERGİN ) ile birlikte 2006 da Taksim Tünel’de, Ağaçkakan ismiyle enstrüman yapım ve restorasyon atölyesini kurdular. Bildiğim kadarıyla bugün tek başına devam ediyor.
İyi bağlama çalan seyrani duydum ki bir iki yıldır da bas gitarla yatıp kalkıyormuş.
E-mail: seyranicihan@gmail.com / seyranicihan@hotmail.com
Gsm: 05332516233
Yorumlar