Ana içeriğe atla

Finale'de Türk Müziği Fontları ve Makamlar İçin Hazır Şablonlar ( Templates )

Finale Nota Yazım Programında ( 2012-2014 ) Türk Müziği eserlerini yazmak için gereken font ve (Makamlar için ) Hazır Şablonlar ( Templates )'ı daha önce şuradan indirmiş ve kullanmıştım. Ancak yeni sürüme geçince ( 2017 ) bu şablonlar nedense çalışmaz oldu.
Ben de yeni sürümle uyumlu şablonlar hazırladım.
           Yeni font ve şablonları buradan indirebilirsiniz.



Dökümanları programa nasıl ekleyeceğiniz yine burada gayet güzel anlatılmış.
            Finale nota yazım programı ile ilgili öğrenmek istediğiniz bir şey olduğunda aşağıdaki linklere tıklayınız.
Ünsal Deniz
İ. Erdem Efe
Yılmaz Hak
Süleyman Tarman
           Faydalı olması dileklerimle

Davul nasıl Çalınır? ve temel bilgileri

Davul nasıl Çalınır? ve temel bilgileri


Müzik,iki önemli bileşenin eseridir: melodi ve ritim.
Biz davulla ilgili sohbetlerimizde müziğin omurgası olan ritim üzerinde duracağız

Davul seti, ritim enstrümanlarının en modernize olmuş şeklidir. Alıştığımız şeklini bulduğundan beri gün geçtikçe yeni formlar (set-up) kazanmaktadır.

Standart bir davul setini oluşturan parçalar:

1. Bas davul (kick)
2. Trampet (snare)
3. Tomlar (toms) [sayısı değişir]
4. Ziller (cymbals) [hi-hat , ride , crash vs.]
5. Sehpalar (hardware)
6. Tabure (throne)

Davul çalmayla ilgili bilmemiz gereken temel noktalar:

1. Denge: Davul, dört uzvumuzu kullanarak çaldığımız bir enstrüman olduğundan, öncelikle dikkat edilmesi gereken şeyler oturduğumuz tabure, yüksekliğimiz ve dengedir. Tabureye, tüm ağırlığımızı taşıyabileceği kadar dik oturmalı, bacak ve kollarımızı rahatça hareket ettirebilecek bir dengeyi sağlamalıyız.
2. Yaklaşım: Bu dengeyi en iyi şekilde elde etmek için davula bir sporcu gibi yaklaşmalıyız. Çünkü denge, kaslar, vuruşlar, kondisyon ve düzenli soluma davuldan çıkan sesleri büyük ölçüde değiştirir.
3. Vuruş teknikleri: Elimizdeki bir çift baget ve bacaklarımızla davul üzerinde uygulayabileceğimiz birçok vuruş tekniği vardır. Burada da önemli olan hangi tekniğin nasıl tınladığını bilip tarz içinde bir tercih yapmak ve ahenkli sesler çıkartmaktır. Sabırla çalışılması gereken bu tekniklerden ileride bahsedeceğiz.
4. Zaman: Zaman, her müzisyen için çok önemli olan ancak ritim enstrümanları ve özellikle de davulcu için varoluş nedeni olan bir kavramdır. Bu noktada kısaca metronom'dan bahsetmeliyiz. Metronom, tempoyu yani düzenli zaman aralıklarını, sesli ve/veya ışıklı olarak gösteren bir araçtır. Örneğin, 92 tempo, 126 tempo vs. gibi belirtilen rakamlar, bir dakika içinde yapılan düzenli (eşit aralıklı) vuruş sayısını gösterir. Bu da gösterir ki , 60 tempo dediğimizde dakikada 60 vuruşu - yani bir saniyeye eşit bir zaman dilimini, aynı şekilde, 120 tempo dediğimizde de saniyede 2 vuruşu kastetmiş oluyoruz. Tempo, aksi belirtilmedikçe, müzikteki dörtlük notaları (bir vuruşluk notaları) temsil eder.

Zaman Değerleri

Her enstrüman için gerekleri olan notalar ve değerleri aşağıda gösterildiği gibidir. Burada verilenler, başlangıçta davul öğrencilerine gerekli gördüğümüz kadarıyla, sınırlıdır. Üçlemeler, noktalı notalar, atmışdörtlük notalar vs. den yeri geldikçe bahsedeceğiz.



Davulda Notasyon

Davulda notaların gösterimi, diğer enstrümanlara göre daha pratiktir. Davul setindeki her parçayı temsil eden bir nota ya da sembol vardır. Bu notaların yerleri, kitaplara göre küçük değişiklikler gösterir ancak biz aşağıdaki notasyon üzerinde çalışacağız. İleride gerektikçe, daha fazla parçalı bir "set-up" için yeni notalar tanımlayabiliriz.

Temel Ritimler 1

Rock

Temel ritmler derslerinde rock, funk, reggea, blues, jazz, latin gibi stillerde temel olan paternlere (ritm kalıpları) bir göz atacağız. Bu dersde, rock stiliyle ilgili birkaç patern ve ipucu sizi bekliyor..

Aşağıda üç ayrı patern görüyorsunuz. Her bir paterni üç aşamada çalmaya çalışacağız. Step 1, 2, 3 diye adlandırdığımız bu aşamalar, bizi paternleri en iyi şekilde hissetmek ve çalabilmek için hazırlayacak.



Step 1: Rock stilinde zamanı sayan, müziği ve diğer arkadaşları (bas, gitar, vs.) yönlendiren enstrümanımız hi-hat ya da ride zilimiz olacak. İlk aşamada, zildeki vuruşlarımızı kararlı ve temponun içinde tutmaya çalışmalıyız. Zildeki kararlılık bizim kik ve trampette çalacağımız notaları etkileyeceği gibi grupdaki diğer arkadaşların çaldıklarını da etkileyecektir. Unutulmaması gereken şey, bir grup içinde zamanı koruma, tempoyu güçlü bir şekilde hissettirme işi davulcunundur. Grup arkadaşlarınız gitar, bas, klavye vs. çalarken, ya da şarkı söylerken sırtlarını davulun ritmine yaslayabilmeliler. Bunu sağlayan da zamanı veren vuruşlarınızdaki kararlılık olacak.

Step 2: İkinci aşamada, trampetleri yerleştireceğiz. Yukarıdaki örneklerde trampet vuruşları 4/4 lük bir zamanın 2. ve 4. vuruşlarına denk geliyor. Diğer alternatifleri de deneyebilirsiniz.

Step 3: Bas davulla yani kikle çaldığımız notalar, bas gitarın çaldıklarıyla kenetlenmelidir. Bu aşamada kikleri ekliyelim ve bas gitarı duymaya çalışalım. Eğer bir basçı arkadaşınızla çalışabiliyorsanız zaten şanslısınız demektir.

Bu üç aşamayı sindire sindire çalışın. Sonunda duyduğunuzdan memnun kaldıysanız size bir aşama daha önerelim. Dediğimiz gibi 1. aşamada çaldığınız zil vuruşları gruba olduğu kadar size de rehberlik edecek. Bu yüzden paterni iyice benimsediğinizde zilleri çalmayı bırakın ve sadece kik ya da trampet vuruşlarını yapın. Ziller olmadığı halde zamanı koruyabiliyor olmalısınız. İyi çalışmalar..

Yorumlar

Bunlar da ilginizi çekebilir

GeLevera Deresi ( Koyverdun gittun beni ) Nota–Akor–Tab

Lâzım oLdu yazdım. Lâzım oLur payLaşıyorum. Bu dünyaya sen de lâzımdın Kâzım, Ah be Kâzım…! Dökümanı Midi oLarak BURADAN indirebiLirsiniz.



Türkiye'deki - Ülkemizdeki Başlıca Müzik Türleri

TÜRKİYE’DEKİ BAŞLICA MÜZİK TÜRLERİ 

Halk müziği: Türkiye'nin çeşitli yörelerinde farklı ağızlar ve formlarda söylenen yöresel etnik müziklerin tümüdür. Yapısal olarak folklorun bir parçasıdır. Anadoluhalk müziği, sözlü halk müziği ve sözsüz halk müziği olmak üzere ikiye ayrılır. Sözlü halk müziğine genel olarak türkü adı verilir. Sözsüz halk müziği ise düzenli yöresel çalgı ezgileridir.
Türk halk müziği formları: Halk türkülerinin ölçülü olanına kırık hava, ölçüsüz olanına uzun hava denir. Kırık Hava: Ritmik karakterleri ve ölçüleri belirgin olan ezgilerdir. Düzenli bir ritim özelliği göstermekle birlikte geleneksel söyleyiş kalıplarına bağlı olarak icra edilen bir formdur.
Uzun Hava: Geleneksel Türk halk müziğinde genel olarak serbest ritmli (usulsüz) olarak söylenen ezgi türüdür.  Başlıca formları, bozlak, gurbet havası, hoyrat, divan, yol havası, Arguvan ağzı, Çamşıhı ağzı, maya, barak ağzı ve müstezattır.

Başlıca çalgılar:Bağlama ( Saz ), Kaval, Kemençe, Zurna, Davul, Mey

Sanatçılar

Müzik tarih şeridi / müzik dersi performans ya da proje çaLışması

Teşekkürler sihirLi keman ( http://www.dersimizmuzik.org ) öğretmenim. Zira onun öğrencileri hazırlamış bu ödevi, sağ olsun o da bizlerle paylaştı. Bu arada ödevi hazırlayan “Ali” isimli öğrencimize de teşekkür ederim.
Biliyorsunuz tarih şeridi tarihi dönemlerin, önemli olayların kronolojik olarak gösterildiği, üzerinde küçük bilgi notlarının ve o dönemi simgeleyen resimlerin olduğu görsel bir materyaL.
Bu öğrencilerimiz bu ödevde tarih derken müzik tarihini tarih şeridi olarak hazırlamışlar. Fikir vermesi amacıyla ben de sizlerle paylaşıyorum. Bence iyi bir ödev konusu, düşünenlere tebrikler! hep diyorum “düşünmek güzeLdir!” diye ... :)
Ama bunun sıralaması aslında şöyle : “Öğrenmelisin, düşünmelisin, yaratmalısın!
Rönesans (1450–1600)
Belli başlı ilk polifonik bestelerin ortaya çıktığı (teksesli müzikten çoksesli müziğe geçilen) dönemdir. Müzik, kilise çevresinde gelişmiştir. Vokal müzik yaygındır (özellikle madrigaller). Bunun yanısıra, basit çalgı toplulukları olan konsortlar i…

Blok Flüt Nota Gösterim CetveLi ( Yeni )

( 2011 Ekim ) Yeni düzenLenmiş hâLidir
Blok Flüt Nota Gösterim CetveLi - KaLın ( Birinci Pozisyon )

Blok Flüt Nota Gösterim CetveLi - İnce ( İkinci Pozisyon )

Blok Flüt Nota Gösterim CetveLi - Çok İnce ( Üçüncü Pozisyon )



Dökümanı PDF uzantılı oLarak indirmek istiyorsanız da ŞuRaya tıklayınız. Dökümanı PDF uzantılı hale getiren ve benimle ( dolayısıyla da sizlerle ) payLaşan muzikogretmenleriyiz.biz site sahibi /  yöneticisi Ömer POLAT öğretmenime ayrıca teşekkür ederim.
---------------------------------------
Dökümanı hazırLarken faydaLandığım kaynak sayfa için buRaya tıkLayınız.

Aynı dökümanı 2000'Li yıLLarın başLarında da ( bu yazının üstündeki imaj ) hazırLamıştım. Eski dökümanı da buRadan indirebiLirsiniz.

FaydaLı oLması diLekLerimLe...

Merdiven ( Yukarıya çıkalım aşağıya inelim ) Şarkısı Nota Akor Eşlik Melodika Blok Flüt

Yukarıya çıkalım aşağıya inelim -2- Azıcık dinlenip bir daha deneyelim -2-  ------------ Yukarısı LA olsun aşağısı RE olsun -2- Şimdi de seslerin hepsine bir ad olsun -2- -------- Re mi fa sol la la laa / la sol fa mi re re ree -2- La la sol mi fa sol / la sol fa mi re re ree - 2- 
Söz-Beste : Erdoğan OKYAY Eşlik: Yusuf BİŞGEN
Şarkının eşliğini BURADAN indirebilirsiniz