Ana içeriğe atla

Kayıtlar

Makamsal Türk Müziğinde Aralıklar ve Koma Değerleri

Batı müziğinde iki sesin arası iki eşit parçaya bölünmektedir ve arada kalan ses diyez ya da bemol ifadeleriyle tanımlanır. Ancak Türk Müziğinde iki notanın arası her birine koma ismi verdiğimiz 9 eşit parçaya ayrılmaktadır. 1,4,5 ve 8 komanın özel isimleri ve harfleri(rumuz) vardır. Makamları ortaya çıkaracak olan dörtlü ve beşliler oluşturulurken bu isimler ve harflerden yararlanılır.

Milonga - Jorge Cardoso / Gitar Nota ( tabLature )

http://jorgecardoso.org/ milonga kuralları ve hazır tango demişken ===>

Bourre BWV 996 ( Bach ) guitar nota + tab + sound

eserin tabLature notasını şuRadan (pdf uzantıLıdır) indirebiLirsiniz… Kevin Keith plays

Tarrega / Endecha ( nota-sound-görüntü) iki farklı yorum

  burada notanın daha büyüğü de var… bu alttaki edisyonu çalan gitarist ise Ernesto Bitetti ’dir. Bence her ikisi de güzeL yorumLar. Ama yine de benim tercihim Uruguay’Lı gitarist César Amaro ’nun çaLdığı şekLidir. Endecha ( tarrega ) soList : Ernesto Bitetti

Ortaokul Müzik Dersi Notları Hakkında / Kaç Not Vereceğiz?

EKLEME :  26 Temmuz 2014   Ölçme Değerlendirme Yönetmeliği ' nde yapılan değişikliğe göre en az ( ikisi   sınav  --e-okulda   sınav bölümüne yazılacak-- biri ders içi etkinlik ) 3 not girilecek . Performans görevi kaldırıldı ya hani... artık en az 4 not verme zorunluluğu yok anlayacağınız. a) Haftalık ders saati üç ve üçten az olan derslerde iki, üçten fazla olan derslerde ise üç sınav yapılır. Sınavların zamanı, en az bir hafta önceden öğrencilere duyurulur. Bir sınıfta/şubede bir günde yapılacak sınav sayısı 8 inci sınıfta üçü, diğer sınıflarda ikiyi geçemez. Sınavların süresi bir ders saatini aşamaz. Zümrelerde iki sınav bir ders ve etkinliklere katılım notu verilecektir diye karar almak gerekir (sınavlardan birisi yazılı yapılacaksa bu da belirtilmelidir) Hangi ölçeği kullanacağımıza da kendimiz karar verip zümreye yazıyoruz. Sınavlardan birisini isterseniz yazılı yapabilirsiniz ama ben ikisini de uygulama şeklinde yapıyorum ve değerlendirme ölçeği hazırlıyorum. Lisele

“Mazi Kalbimde Bir Yaradır” / DiLek Aktaşoğlu Türkân / nota

Not: Aşağıdaki bilgiler eski paylaşımdır.  Daha detaylı bilgiler ( Nota akor ve eşliği ) için buraya alayım sizi... Notalarını PeriLiKöşk ’ün diğeR bLoğundan aldım. Kendisine teşekkür ediyorum. Paint’le biraz temizledim, alladım, pulladım. Bu alttaki notayı da sağolsun Dersimiz Müzik Net 'ten @Sihirli Keman hazırlamış. Ben buraya sonradan ekledim. TANGO / Mazi Kalbimde Bir Yaradır Söz : Necdet Rüştü Efe Beste : Necip Celâl Andel Senfonik Düzenleme : Oğuzhan Balcı Ben de gönül çektim eskiden Yandı hayatım bu sevgiden Anladım ki bir aşka bedel Gençliğimmiş elimden giden Önünde ben geldim de dize Yâr olmadı bu kimse bize En nihâyet düşüp can verdim Gözündeki yeşil denize Sarmadımsa da belden, geçmedim bu emelden Bir hazîn maceradır, onu aldılar elden Başkasına yâr oldu, eller bahtiyâr oldu Gönlüm hep baştan başa virân bir diyâr oldu Mâzî kalbimde bir yaradır Bahtım saçlarımdan karadır

‘Bitmemiş Senfoni' kesinlikle biterdi!

Büyük şirketlerden birinin Genel Müdürü, gerçek bir klasik müzik aşığıymış. Günlerden bir gün, şehre ünlü bir orkestra gelmiş. Vereceği konserin en önemli parçası da Schubert'in ünlü 'Bitmeyen Senfoni'siymiş'. Genel Müdür bu eseri dinlemek için çok hevesli olmasına rağmen, işi nedeni ile, konsere gidemeyeceğinden, gelen davetiyeyi şirketin İnsan Kaynakları Başkanı'na vermiş ve 'Lütfen bu konsere git ve bana izlenimlerini aktar' demiş. Genel Müdür'den aldığı talimatla konsere giden müdürden, ertesi gün bir değerlendirme raporu gelmiş. ' Sayın Genel Müdürüm , 1- Dört obuacı konserin önemli bir süresinde boş oturdular. Bunların sayısı azaltılırsa konsere daha çok katkıda bulunurlar. 2- Orkestrada on iki kemancı var. Bunların hepsi aynı anda hareket ediyorlar, ve aynı notaları seslendiriyorlar. Bence ciddi bir yanlışlık. Kesinlikle personel tasarrufu yapılmalıdır. 3- Onaltılık notalara ağırlık verilmiş. Doğrusu b

Harflerle Muhabbet üzerine…

ben bu yazıyı çok beğendim. Bakalım siz de beğenecek misiniz? Harflerle Muhabbet Sadece bende mi oluyor, yoksa benim gibi düşünenlar var mı bilmiyorum ama harflerin birer kişiliği ve cinsiyeti olduğuna inanıyorum. Tanıştığımız insanların isimleriyle kişiliklerini ilişkilendirdiğimiz sık görülür ama tekil harf ile bu ilişkiyi kuranı, kendimden başka, bilmiyorum. Yazının devamında yaptığım saçma liste de, bu garip takıntımın bir tür dışavurumu sayılır. A - Kalın ünlü olmasından mıdır, yoksa yere sağlam basmasından mıdır bilemiyorum ama, çok kuvvetli ve karizmatik bir harf bence A. Grubu yönlendiren, esas adam. B - Bir centilmen. Kıvrımlı olması, meselelere kaba kuvvet yerine mantıkla yaklaşacağı izlenimini veriyor. Çok zeki olduğunu da söyleyemem ama dış görünümünün iyi olması sayesinde, ortalamanın üzerinde dikkat çekebiliyor. Aynı zamanda, ileri yaşlarında babacanlığıyla bilinecek sanki.   ve devamı buRada ===>