Ana içeriğe atla

Kayıtlar

Makamsal Türk Müziğinde Aralıklar ve Koma Değerleri

Batı müziğinde iki sesin arası iki eşit parçaya bölünmektedir ve arada kalan ses diyez ya da bemol ifadeleriyle tanımlanır. Ancak Türk Müziğinde iki notanın arası her birine koma ismi verdiğimiz 9 eşit parçaya ayrılmaktadır. 1,4,5 ve 8 komanın özel isimleri ve harfleri(rumuz) vardır. Makamları ortaya çıkaracak olan dörtlü ve beşliler oluşturulurken bu isimler ve harflerden yararlanılır.

Dil Ve İletişim Becerileri Kazandırmada İşitsel Ve Görsel Hafızanın Geliştirilmesi

I. Dinlemek ve Temel Konuşma İlkeleri A . Sesin Geldiği Yönü Anlamak: 1. Terapist çocuğun arkasında durarak herhangi bir ses verir. “ ses nereden geliyor ” sorusunu sorar. Bu alıştırmada çocuk önce sesi dinlemeli ve sonra başını sesin geldiği yöne çevirmelidir. 2. Terapist çocuğun dikkatini çevreden gelen işitsel uyaranlara çeker. Su sesi, saat zili, telefon, araba, kapı sesi gibi sesleri bu alıştırma için kullanır. Çocuğa seslerin tek tek nereden geldiğini sorar. 3. Terapist küçük bir müzik kutusu kullanır. Çocuğu odadan çıkarır ve müzik kutusunu kurarak bir yere saklar. Sonra çocuğu  odaya alır. Çocuk sesi dinleyerek sesin geldiği yeri tayin eder ve müzik kutusunu bulur. Sesin geldiği yeri bulamazsa terapist yardım eder. B. Sesleri Ayırabilmek: 1. Çocuğa farklı sesi olan iki nesne gösterilir(düdük, trampet vb.). daha sonra bu nesnelerin sesleri dinlettirilir. “ bak bu trampet, sesini dinle ” “ bak bu düdük, sesini dinle ” şeklinde çalışma yapılır. 2. Terapist yuka

DiL ve Konuşma EgzersizLeri

DİL GELİŞİM EGZERSİZLERİ DİL HAREKETLERİ: Ø Dili dışarı çıkarmak Ø Dili dudakların sağına soluna değdirmek Ø Dili dışarı içeri çekmek Ø Dili buruna doğru sokmak Ø Dili çeneye doğru çıkarmak Ø Dilin ucunu alt-üst dişlerle ısırmak Ø Dil ile dudakları yalama.(yuvarlayarak) Ø Dili üst ön dişlere değdirme Ø Dili şıklatma (dil ile üst damağa vurup alt damağa çekerek ses çıkarma) Ø Dil ucunu üst dişlerden en aşağıdaki ve en soldakine değdirme Ø Dil ucunu alt dişlerden en sağdaki ve en soldaki üzerine değdirme Ø Dili ağız içinde (u) biçiminde kıvırma (yanlarda) Ø Dil ile dudakları ıslatma DUDAK HAREKETLERİ Ø Dudakları yanlara doğru(alt-üst)çekerek dişleri bitişik vaziyette gösterme Ø Üst dişleri gösterme Ø Alt dişleri gösterme Ø Üst dudağı ısırma Ø Alt dudağı ısırma Ø İki dudağı da ağız içine almak Ø Alt dudağı dışa döndürmek Ø U sesi çıkarır gibi dudakları öne uzatmak Ø Dudakları birbiriyle içe doğru sıkıştırmak Ø Kalemi dudakları arasında tutmak Ø Ruju dağıttığ

SINIFTA DAVRANIŞ YÖNETİMİ

Nitelikli öğretimi gerçekleştirecek olan öğretmenin beş temel alanda beceri sahibi olması gerektiği belirlenmiştir. *Zamanı iyi kullanma, *Öğrenci davranışlarını yönetme-sınıf yönetimi, *Sunuya yer verme, Öğretimi değerlendirme *Öğrencilere dönüt verme. SINIF YÖNETİMİ: Sınıf Yönetimi: Dersin amaçlarını öğrenciye kazandırmak için, ders ve derslikle ilgili düzenlemeleri gerçekleştirerek, dersin amaçları doğrultusunda iletişim kurarak, öğrencinin davranışını denetleme ve yönlendirme işidir. * Sınıf yönetiminde en önemli olan öğrencilerin davranışlarını yönetmedir." DAVRANIŞ YÖNETİMİ Öğretimin ön koşulu , sınıfta öğrenci davranışını yönetmedir. Davranışların ve öğrenmenin iyi yönetildiği sınıfta, öğrenciler öğretim amaçlarının gerçekleştirir ve amaçların gerçekleşmesini engelleyen davranışlar gözlenmez. Davranış yönetiminin amacı; kişiyi kendi kendisini kontrol eder hale getirmedir. Diğer kişi ya da gruplarla bağlantılı olarak değişik ortamlarda bir kişinin