Ana içeriğe atla

Kayıtlar

Makamsal Türk Müziğinde Aralıklar ve Koma Değerleri

Batı müziğinde iki sesin arası iki eşit parçaya bölünmektedir ve arada kalan ses diyez ya da bemol ifadeleriyle tanımlanır. Ancak Türk Müziğinde iki notanın arası her birine koma ismi verdiğimiz 9 eşit parçaya ayrılmaktadır. 1,4,5 ve 8 komanın özel isimleri ve harfleri(rumuz) vardır. Makamları ortaya çıkaracak olan dörtlü ve beşliler oluşturulurken bu isimler ve harflerden yararlanılır.

Ünlü Klasik Müzik Eserlerinin Hikayesi

G.Rossini 'Sevil Berberi' Operası Uvertürü" (1816) 1792-1868 yılları arasında yaşamış olan Rossini'nin ilk başarılı eseri, 21 yaşındayken yazmış olduğu Tancredi operasıdır.Bunu Sevil Berberi, Otello, Hırsız Saksağan operaları izler.Cezayir'de bir İyalyan Kızı operasını yazdığı sıralar henüz 30 yaşına gelmemiş olan Rossini, Avrupa'nın en çok sevilen bestecileri arasında yer alıyordu.Bir müzik yazarı, 1834'de yayımlanan kitabında, Beethoven'ın dehasını kabul etmekle beraber Rossini'yi, çağını temsil etmeye yetkili tek besteci olarak tanıtıyordu.Bu yazarın deyimiyle, "Napolyon savaşları boyunca acı içinde yaşamış olan Avrupalılar artık tatlı ninniler dinlemek ve güzel düşler görmek özlemi içindedirler".Rossini, dinleyene yaşama sevinci veren güzel ezgileriyle Avrupa'nın karanlık havasını neş'e ve mutluluk ile doldurmuştu.Bu yönden Beethoven'ın güçlü, sağlam fakat çoğu kez karamsar yapıtları, ciddi düşüncelerden uzaklaşmak istey

REKLAM MÜZİKLERİ KİMLERE AİT ?

REKLAM MÜZİKLERİ - 1 • adidas reklam müziği : quincy jones | it’s caper time • adidas reklam müziği : squeak e. clean and vocals by karen o. | hello tomorrow • adidas reklam müziği : “khachaturian” | “sabre dance” • ak sigorta reklam müziği , ak sigorta ak sigorta reklam müziği : jingle house & ömer ahunbay | jingle • akbank reklam müziği , akbank akbank film festivali reklam müziği : selim demirdelen | jingle • alarko reklam müziği , alarko kombi reklam müziği : ömer ahunbay | jingle • alfa romeo reklam müziği , alfa romeo vahşi cazibe reklam müziği : giacomo puccini | un bel di vedremo • algida reklam müziği , algida fermuarın açık reklam müziği : jingle jungle | jingle • alo reklam müziği , alo hayat bilgisi 2 reklam müziği : sinan bökesoy | jingle • arko reklam müziği : “karl zero” | “la panse” • artema reklam müziği , artema biz nasıl istersek su öyle akar reklam müziği : musical works & arda algül | jingle • audi reklam müziği , audi a6 quattro reklam müziği : dog

Mikrofonda Tonlama ve Potans ayarları ;

Öncelikle mikrofon tutma ve mesafeden bahsedelim. Milrofonla şarkı söylerken sesimizin tıpkı egzersizlerde olduğu gibi duyulur ve söylediğimiz sözlerin anlaşılır olması gerekmektedir.Bu nedenle herşeyden önce mikrofonunuzun sesi sizinle beraber çalacak orkestradan düşük olmamalıdır.Ancak bu sesinizin orkestradan katbekat yüksek olacağı anlamına da gelmemelidir.Her enstruman ve vokalin duyulabildiği bir denge bu konuda önemli bir sonuç olmalıdır. Aslında bir müzisyenin bu kadar şeyi bilmesi gereklimidir diye düşünebilirsiniz.Maalesef ülkemizde birçok müzik yapılan yerde tesisat ayarlarını yapan sahne yanındaki kişiler (bu kişiler kendilerine tonmayster de derler) konuda bilgi sahibi değildir.Kulaktan dolma ve kaliteli müzik dinletme seviyesine ulaşamayacak seviyede bilgileri olduğundan,sahne yaşantımızda bunun sık sık sıkıntısını duyduk.Ve kendi sesimizi tonlamayı tıpkı enstrumanlardaki gibi öğrenmek zorunda kaldık.Eğer bu işi yapmak istiyorsanız sizde her an bu durumlarla karşılaşabili

Mikrofon ve Sahne Kullanma

Tüm ses egzersizlerini aldınız çalışmalarınızda gayet başarılı oldunuz. Katıldığınız herhangi bir gecede şarkı söylemeniz gerekli ve mikrofonu elinize aldınız.Acaba mikrofon nasıl tutulur?Ses tonunuza uygun en iyi ayar nasıl yapılacak.Tesisattan gelen çığlık sesi yani feedback nasıl önlenir.En önemlisi sahnede nasıl durulur? Hepsi bir araya gelince zorlaşmaya başlıyor.. Mikrofonda Tonlama ve Potans ayarları ; Öncelikle mikrofon tutma ve mesafeden bahsedelim. Milrofonla şarkı söylerken sesimizin tıpkı egzersizlerde olduğu gibi duyulur ve söylediğimiz sözlerin anlaşılır olması gerekmektedir.Bu nedenle herşeyden önce mikrofonunuzun sesi sizinle beraber çalacak orkestradan düşük olmamalıdır.Ancak bu sesinizin orkestradan katbekat yüksek olacağı anlamına da gelmemelidir.Her enstruman ve vokalin duyulabildiği bir denge bu konuda önemli bir sonuç olmalıdır. Aslında bir müzisyenin bu kadar şeyi bilmesi gereklimidir diye düşünebilirsiniz.Maalesef ülkemizde birçok müzik yapılan yerde te

Günlük Hayatta Sese Dikkat Etmek

Günlük Hayatta Sese Dikkat Etmek Şarkı söylerken sesimizi korumak için gösterdiğimiz özeni konuşma sesimize de göstermezsek ve sesimizi zorlarsak konuşma sesinin olduğu kadar şarkı söyleme sesinin de etkilenmesine yol açarız. Sigara kullanımının sese verdiği zarar tartışılmaz boyutlardadır. Bu duman ses kanalı boyunca iltihaplanmalara ve ödeme yol açar. Ayrıca gırtlak kanserinin başlıca nedenlerindendir. Sigara kullanmayanlar için ise sigara dumanı bulunan ortamlardan kaçınması gerekir. Alkol kullanımı damarlarda ve mukozada olumsuz değişikliklere yol açar ve vücudun su seviyesini düşürür. Uzmanların çoğu az miktarda alkol alımına bile kesinlikle karşı çıkmaktadır. Alkol alarak daha iyi söylediğini savunan kişiler vardır. Fakat bu tamamen müzik kulağının duyarsızlaşması sonucu varılan bir kanaattir. Uyuşturucu kullanımı burun ve boğaz mukozalarında tahribata yol açar, damarlarda genişlemelere ve daralmalara sebebiyet verir. Ayrıca duyarlılığı düşürür ve ses kontrolünü azaltarak ses kay

ALIŞTIRMALAR: FONETİK

ALIŞTIRMA: FONETİK Ünlüler A Konuşma dilimizde birbirinden ayrı söylenen iki (a) vardır. Bunlardan biri (kalın a) diğeri de (ince a) dır. Her iki (a) bazen uzun, bazen kısa okunabilir. Bu iki (a) yı söylerken birbirinden ayırt etmek için (ince a) nın üzerine şu ( ^ ) işareti koyarak gösterelim. Kalın A Şu şekilde söylenir: Dil doğal duruşunu değiştirerek ortaya doğru biraz yükselir, dudaklar hareketsiz, yanaklar gevşek ve çeneler açık. aaa aaaa aaaa Elâlem ala dana aldı ala danalandı da biz bir ala dana alıp aladanalanamadık. Akrabanın akrabaya akrep etmez ettiğini. Ağlarsa anam ağlar, kalanı yalan ağlar. İnce A (Kalın a) ya oranla daha ileriden söylenen bir ünlüdür. Dilimize geçen yabancı kelimelerden gelmiştir. Bu kelimelerin başında, ortasında ve sonunda bulunur. Örnek: lâla, lâstik, hâl. hâlbuki, lâf, lâkırdı, lâle, lâl, kâse, lâle, lânet, lâzım, kâzım, kâtip gibi. Lâla lâtif lâleli lâmbasını lâcivert lâke lâvabodan nâzik, nâdide şefkâte verdi. Uzun A Bunu da (â) şeklinde göstereli

Diksiyon ve Egzersizleri

Diksiyon sanatının önemi Dinleyici ne zaman bir şarkı duysa, Söz ve Müzik unsuru onun şarkıyı hayalinde canlandırabilmesi ve beğenmesi için önemli unsurlardır., Hisler ve duyguları anlatmada sözler etkendir..Dinleyici şarkıyı her dinlediğinde daha fazla yakınlık duyar ve her santimetresine kadar şarkıyı öğrenir.Ve o şarkının sözlerinde kendinden de birşeyler bulur. Vokal müzikte Sözler ve Müzik çok önemlidir.Öyleyse sözler ne kadar anlaşılır olursa karşınızda bırakacağınız etki ve anlaşılabilirlik de o oranda artacaktır. Bu tabii ki her tür müzikte olmaz.Enstrumantal ve Klasik müzikte besteci veya kompozitörlerin fikirsel,tamatik başarıları öne çıkmaktadır.,.Bizim sözler için söylediğimiz ; temiz anlaşılabilir olma gerekliliği : Türkü,Rock,Blues,Caz ,Türk Müziği vs.. gibi sözlü müzikler için söylenebilir. Şarkı söylerken en dikkat edilecek nokta tüm kelimeleri son hecesine kadar şarkı içinde duyurmaktır.Bu problem kayıtlarda sıkça karşılaşılan bir durumdur.Dinlediğmiz birçok şarkıcının