Batı müziğinde iki sesin arası iki eşit parçaya bölünmektedir ve arada kalan ses diyez ya da bemol ifadeleriyle tanımlanır. Ancak Türk Müziğinde iki notanın arası her birine koma ismi verdiğimiz 9 eşit parçaya ayrılmaktadır. 1,4,5 ve 8 komanın özel isimleri ve harfleri(rumuz) vardır. Makamları ortaya çıkaracak olan dörtlü ve beşliler oluşturulurken bu isimler ve harflerden yararlanılır.
Samsun/Çarşamba-Yöre Ekibi-Nejat Buhara
Nota Akor Eşlik Video : Yusuf Bişgen
Not: Ben eğitim amaçlı olduğu için bir kıtasını hazırladım.
Eserin Trafiği şöyle:
Nakarat Ezgisi
Çarşamba’yı Sel Aldı,
Bir Yar Sevdim El Aldı (Aman Aman)
Nakarat Ezgisi
Keşke Sevmez Olaydım,
Elim Koynumda Kaldı (Aman Aman)
ÇARŞAMBA'YI SEL ALDI
Çarşamba’yı Sel Aldı,
Bir Yar Sevdim El Aldı (Aman Aman)
Keşke Sevmez Olaydım,
Elim Koynumda Kaldı (Aman Aman)
Oy Ne İmiş Ne İmiş (Aman Aman)
Kaderim Böyle İmiş.
Gizli Sevda Çekmesi (Aman Aman)
Ateşten Gömlek İmiş.
Çarşamba Yazıları,
Körpedir Kuzuları (Aman Aman)
Allah Alnıma Yazmış,
Bu Kara Yazıları (Aman Aman)
Ezgili Eşlik buradan indirin
Ezgisiz Eşlik buradan indirin
Nota-Akor pdf olarak buradan indirin
Lâzım olabilir diye iki farklı tona transpoze ettim.
Yorumlar