Batı müziğinde iki sesin arası iki eşit parçaya bölünmektedir ve arada kalan ses diyez ya da bemol ifadeleriyle tanımlanır. Ancak Türk Müziğinde iki notanın arası her birine koma ismi verdiğimiz 9 eşit parçaya ayrılmaktadır. 1,4,5 ve 8 komanın özel isimleri ve harfleri(rumuz) vardır. Makamları ortaya çıkaracak olan dörtlü ve beşliler oluşturulurken bu isimler ve harflerden yararlanılır.
"bir gece yatağımda yatarken, rüyamda şeytanı gördüm, yani kendisini bana öyle tanıttı, ve benim ruhumu kendi kontrolüne aldığını söyledi. ve benim bütün isteklerimi hissetmeye başlamıştı, bir ara kemanımı eline alıp neler çalabilir acaba, diye geçirdim içimden,o, benim bu istegimi bilerek kemanı eline aldı ve o ana kadar duymadığım bir ustalık ve güzellikle o güne kadar kimselerin duymamış olduğu bir müzik parçasını baştan sona çalıverdi. sonra terler içerisinde uyandıktan sonra rüyamda şeytanın çaldığı müziği notaya dökmeye çalıştım...ama nafile...elimden geldiğince rüyamda duyduğuma benzetmeye çalıştım. ancak itiraf etmeliyim ki rüyamda duyduğum müzik, sonradan yazdığım sonattan çok daha güzeldi."
-guiseppe tartini-
kaynak
Yorumlar