Batı müziğinde iki sesin arası iki eşit parçaya bölünmektedir ve arada kalan ses diyez ya da bemol ifadeleriyle tanımlanır. Ancak Türk Müziğinde iki notanın arası her birine koma ismi verdiğimiz 9 eşit parçaya ayrılmaktadır. 1,4,5 ve 8 komanın özel isimleri ve harfleri(rumuz) vardır. Makamları ortaya çıkaracak olan dörtlü ve beşliler oluşturulurken bu isimler ve harflerden yararlanılır.
Şarkıyla ilgili bir sürü rivayet var, tartışma buRada...
Örnek olsun diye ben "thrax" nickli üyenin yazdıkLarını ( bir kısmını ) aktarıyorum:
Kökeni belli olmasa da, notaya ilk olarak 1930'larda yunan müzik adamı Nicolas Roubanis tarafından geçirilen ezgi. ABD'de bu ezgi pek sevilmiş, Dick Dale'den önce, 1940'lı yillardan itibaren bir çok yorumcu tarafından plağa alınmıştır. 1950'lerden kalma yunanca versiyonu Vassilis Tsitsanis'in düzenlemesiyle, Marika Ninou tarafından seslendirilmiş olup "Gülbahar" adını taşır.
Alttaki dosyayı şuradan indirdim.
Bence ( pdf uzantıLı TAB'Lı ) bu döküman da iLginizi çekebiLir.
ÇaLışkan arkadaşımız SüLeyman da bLoğunda ( MüzikLi HayatLar ) bu eseri nota aLmış. MutLak uğrayınız.
Yorumlar