Ana içeriğe atla

Kayıtlar

Makamsal Türk Müziğinde Aralıklar ve Koma Değerleri

Batı müziğinde iki sesin arası iki eşit parçaya bölünmektedir ve arada kalan ses diyez ya da bemol ifadeleriyle tanımlanır. Ancak Türk Müziğinde iki notanın arası her birine koma ismi verdiğimiz 9 eşit parçaya ayrılmaktadır. 1,4,5 ve 8 komanın özel isimleri ve harfleri(rumuz) vardır. Makamları ortaya çıkaracak olan dörtlü ve beşliler oluşturulurken bu isimler ve harflerden yararlanılır.

Yaşam İçin 13 Satır

Yaşam İçin 13 Satır  1. Seni sen olduğun için değil, seninle birlikte olduğum da ben olduğum için seviyorum. 2. Hiç kimse gözyaşlarını hak etmez, onlara layık olan kişi ise seni ağlatmaz. 3. Sen istediğinde sana aşık olmaması, sana aşık olmadığı anlamına gelmez. 4. Gerçek arkadaş, elini tutan, kalbine dokunandır. 5. Birisine yabancılaşmanın en kötü biçimi yanında oturuyor olup ona hiç bir zaman ulaşamayacağını bilmektir. 6. Hiç bir zaman gülümsemekten vazgeçme, üzgün olduğunda bile! Gülümsemene kimin, ne zaman aşık olacağını bilemezsin. 7. Tüm dünya için sadece bir kişi olabilirsin fakat bazıları için sen bir dünyasın. 8. Zamanı onu seninle birlikte geçirmeye hazır olmayan biriyle geçirme. 9. Belki de Tanrı uygun kişiyi tanımandan önce yanlış kişilerle tanışmanı, onu tanıdığında minnettar olman için istedi. 10. “Bitti” diye üzülme, “yaşandı” diye sevin. 11.Her zaman seni üzecek birileri olacaktır, yapman gereken insanlara güvenmeye devam etmek, kime iki defa güveneceğine daha faz

Bir gün insan !

Bir gün insan virgülü kaybetti, o zaman zor cümlelerden korkar oldu ve basit ifadeler kullanmaya başladı. Cümleleri basitleşince, düşünceleri de basitleşti. Bir başka gün ise, ünlem işaretini kaybetti. Alçak bir sesle ve ses tonunu değiştirmeden konuşmaya başladı.Artık ne bir şeye kızıyor ne de bir şeye seviniyordu. Üstelik hiçbir şey, onda en ufak bir heyecan uyandırmıyordu. Bir süre sonra, soru işaretini kaybetti ve soru sormaz oldu. Hiçbir şey, ama hiçbir şey onu ilgilendirmiyordu... Ne kainat, ne dünya, ne de kendisi umurundaydı. Birkaç sene sonra iki nokta üstüste işaretini kaybetti ve davranışlarının sebeplerini, başkalarına açıklamaktan vazgeçti. Ömrünün sonuna doğru elinde yalnız tırnak işareti kalmıştı.  Kendine has tek düşüncesi yoktu, yalnız başkalarının düşüncelerini tekrarlıyordu. Son noktaya geldiğinde, düşünmeyi ve okumayı unutmuş vaziyetteydi. Alex Kanevski

Atın Hayatınızdan Patatesleri

Bir lise öğretmeni bir gün derste öğrencilerine bir teklifte bulunur: "Bir hayat deneyimine katılmak ister misiniz?" Öğrenciler çok sevdikleri hocalarının bu teklifini tereddütsüz kabul ederler. "O zaman" der öğretmen. "Bundan sonra ne dersem yapacağınıza da söz verin." Öğrenciler bunu da yaparlar. "Şimdi yarınki ödevinize hazır olun. Yarın hepiniz birer plastik torba ve beşer kilo patates getireceksiniz!" Öğrenciler , bu işten pek bir şey anlamamışlardır. Ama ertesi sabah hepsinin sıralarını üzerinde patatesler ve torbalar hazırdır. Kendisine meraklı gözlerle bakan öğrencilerine şöyle der öğretmen: "Şimdi, bugüne dek affetmeyi reddettiğiniz her kişi için bir patates alın, o kişinin adını o patatesin üzerine yazıp torbanın içine koyun." Bazı öğrenciler torbalarına üçer-beşer tane patates koyarken, bazılarının torbası neredeyse ağzına kadar dolmuştur. Öğretmen, kendisine "Peki şimdi ne olacak?" der gibi bakan öğrencilerine

Bu Dünya Bir Pencere - Dereler Nota Akor Tab

Dereler akar gider Taşları yıkar gider Bu dünya bir pencere Her gelen bakar gider Dere akar bulanık Köpüğünden alalık Ha bu ışıklı dünya Oldu bize karanlık Gidelim değirmene Öğütelim unları Güneşe çevirelim Bu karanlık günleri Bu güzel Karadeniz türküsünü ilk olarak Ahu Sağlam 'dan dinledim diye hatırlıyorum. Evet daha önce de duymuştum ancak dinlememiştim. Bakmakla görmek nasıl farklıysa duymakla dinlemek de farklı değil midir ? İkibin'li yılların başları, Ezginin Günlüğü 'nün kurucularından ve solistLerinden  Emin İgüs tek başına solo albüm çıkarmış(2002). Albümün ismine bakar mısınız; ' Bu Dünya Bir Pencere ' !   Türkünün bu yorumunu da dinlemiş/beğenmiştim.  ( Hatta bir gün benden dinlemek için farklı/özgün/nitelikli bir albüm isteyen bir öğretmen arkadaşıma vermiştim de bu albümü, sağolsun arkadaşım evine gidip daha dinler dinlemez beni arayıp neredeyse 10 kere / 100 kere teşekkür etmişti bu önerimden dolayı...

Soyutlamadan somurtanlardan mısınız yoksa soyutlamadan somutlayanlardan mısınız ?

Söylenecek yazılacak çok şey var aslında, dolmak ne kelime taştım, taştık.  Tıp Doktoru Göğüs, Kalb - Damar Cerrahisi Uzmanı  Dr. Yalçın  GÜRAN'ın  ' RESİM-MÜZİK-BEDEN EĞİTİMİ DERSLERİ – Bunların Önemleri Nedir?!… '  isimli yazısını noktasına virgülüne dokunmadan olduğu gibi alıyorum.  “İnsanların yetişmesinde en büyük etken müziktir.”  Konfüçyüs  (M.Ö. 552–479) Okullarda müzik, resim, beden eğitimi derslerinin haftada 1 saat olmasına karar verilmiş. Bununla bu derslerin çocukların eğitiminde ne denli gereksiz olduğu onaylanmış oluyor. Belki de ileride eğitim-öğretim alanından tümden çıkarılacaklardır!… Osmanlı İmparatorluğu eğitim sistemi içinde olup, günümüze kadar gelmiş olan bu derslerin hangi nedenle eğitim çerçevesi içine alındıklarının eğitimcilerimizce, uzaktan yakından, bilinmediği, verdikleri demeçlerden anlaşılmaktadır. Bazı derslerde not ölçümünün olmaması gerektiğini de belirten Milii Eğitim Bakanı şöyle diyor : “Müziğin güzel sanatların sp

Tomaso Albinoni - Adagio in G minor üzerine

'Ya her şeye şaşır ya hiçbir şeye şaşırma !' Bakalım bu aşağıdakiLeri okuyunca siz de benim gibi şaşıracak mısınız ? Tomaso Giovanni Albinoni (  İngiltere’nin popular klasik müzik dergisi “Classic FM”in Ekim 2010 tarihli sayısından ) emma Baker, “Büyük Eserlerin Ardındaki Hikaye” isimli köşesinde İtalyan besteci Tomaso Albinoni’nin ünlü Adagio’su üzerine yazıyor: Şubat 1945’te müttefiklerin bombardımanından sonra Dresden, yanmış yıkılmıştı. Geriye kalan kültürel eserleri kurtarabilmek için 2. Dünya Savaşı sonrası bu kente gidenlerin arasında İtalyan müzikolog Remo Giazotto da bulunuyordu. İtalyan Barok müziği, özellikle Tomaso Albinoni ve Antonio Vivaldi konusunda uzman olan Giazotto, o sıralar Albinoni’nin biyografisi üzerinde çalışmaktaydı. Savaş öncesi Dresden Devlet Kütüphanesi önemli manüskriptleri barındırıyordu; İtalyan müzikolog, geriye kalanları kurtarmak ve kataloglamak üzere işe koyuldu. Ne yazık ki çoğu şey yok olmuştu; bunların arasında Albinoni’ni

Konçerto nedir ?

Konçerto, sanatçının bir veya birkaç müzik çalgısıyla virtüözitesini (çalma ustalığı) ve müzikal yeteneklerini dinleyiciye sunmak amacıyla icra edilen müzik parçasının genel adıdır. Genellikle, ilk bölüm hızlı, ikinci bölüm yavaş, üçüncü bölüm ise yine hızlı olur. En genel şeklinde bir solo çalgı ve orkestra olur. İlk bölümün sonunda enstrümancının ustalığını gösterebilmesi için bir kadans mevcuttur. Klasik dönemde, kadanslar o anda doğaçtan çalınırdı fakat günümüze yaklaştıkça besteciler ya da icracılar kadansları yazılmış bir örnekten yola çıkarak icra etmeye başladılar. ( Kaynak ve devamı ) ------------ Konçerto: Konçerto, genellikle solo bir çalgıya bir oda orkestrasının veya bir senfoni orkestrasının eşlik etmesi ile gerçekleşir.Solo çalgı, tüm teknik zorlukların üstesinden gelebilecek bir kişi tarafından çalınır.Solo çalgıya orkestra eşlik eder.Genellikle tek bir çalgı için yazılan konçertolar vardır fakat birden fazla çalgı için yazılmış konçertolar da vardır.(

Eminem Eminem Köyümün Güzeli Nota Eşlik

Eşliği buradan indirebilirsiniz

Eğer Mutluysan - Nota - EşLik - Söz

Şarkı Eşlik: M. Yusuf Bişgen Türkçe söz: Mahiye Morgül ---------- Eğer mutluysan vur ellerini (şap şap şap) Eğer mutluysan vur ellerini (şap şap şap) Eğer mutluysan ve şarkı söylüyorsan vur ellerini (şap şap şap) Eğer mutluysan ve şarkı söylüyorsan vur ellerini (şap şap şap) Eğer mutluysan vur ayağını (rap rap rap) Eğer mutluysan vur ayağını (rap rap rap) Eğer mutluysan ve şarkı söylüyorsan vur ayağını (rap rap rap ) Eğer mutluysan ve şarkı söylüyorsan vur ayağını (rap rap rap) Eğer mutluysan vur dizlerine ( çak çak çak ) Eğer mutluysan vur dizlerine ( çak çak çak ) Eğer mutluysan ve şarkı söylüyorsan vur dizlerine ( çak çak çak ) Eğer mutluysan ve şarkı söylüyorsan vur dizlerine ( çak çak çak ) Eğer mutluysan parmağını çıklat ( çık çık çık ) Eğer mutluysan parmağını çıklat ( çık çık çık ) Eğer mutluysan ve şarkı söylüyorsan parmağını çıklat ( çık çık çık ) Eğer mutluysan ve şarkı söylüyorsan parmağını çıklat ( çık çık çık ) Eğer mutlu

Greensleeves - CLassic Guitar - TAB Nota

Bir rivayete göre İngiltere Kralı Henry VIII tarafından, sevgilisi Anne Boleyn için bestelenmiştir. Pek çok farklı yorumu bulunmaktadır.  

Bouree by Krieger - CLassic Guitar - TAB Nota

Johann Krieger (1651-1735): Johann Philipp Krieger'in kardeşi ve öğrencisidir. Greiz ve Eisenberg'de saray orkestraları şefliği yapmış oLup 1681'den sonra Zittau şehrinde müzik direktörü olmuştur. Bouree: 17. yy da Fransa’nın Auvergne bölgesinden doğma şen bir dans türüdür. Dört zamanlıdır. Barok süitlerinde kullanılmıştır.

Minuet by Krieger - CLassic Guitar - TAB - Nota

Johann Krieger (1651-1735): Johann Philipp Krieger'in kardeşi ve öğrencisidir. Greiz ve Eisenberg'de saray orkestraları şefliği yapmış oLup 1681'den sonra Zittau şehrinde müzik direktörü olmuştur. --------- Menuet, barok müziğinin geleneksek üç zamanlı dansıdır. Fransız kökenli iki kişi tarafından icra edilen sosyal bir danstır. kelime olarak İtalyanca minuetto ve Fransızca menuet kelimelerinden türetilmiştir. Küçük, hoş, zarif anlamlarına gelip, kısa ve küçük adımları da karşılayan bir kelimedir. Günümüzde Finlandiya ve İsveç'in bir bölümünde halk danslarında menuet görülmektedir.

Neşeli Ol ki Genç Kalasın - EşLik - Nota

Neşeli ol ki genç kalasın Bu dünyadan zevk alasın Ümitler hep süslenir neşeyle Neşeli ol ki genç kalasın Neşeli ol ki hep artsın gücün Yorgunluk nedir bilme bütün gün Gayretler hep güçlenir neşeyle Neşeli ol ki genç kalasın --------- EşLik: Y. Bişgen Eşlik indir

Are You Sleeping (Frère Jacques) - nota / eşLik

   

Devlerin Aşkı Film Müziği ( Soundtrack ) Nota / Akor

Devlerin Aşkı - C Instruments Composer - Besteci : Cahit BERKAY Nota Akor Eşlik Video: Yusuf BİŞGEN Devlerin Aşkı 1976 yılı Türkiye yapımı yönetmenliğini Osman F. Seden 'in yaptığı dramatik romantik Türkân Şoray ve Kadir İnanır filmdir. Müzik lerini Cahit Berkay 'ın yaptığı filmin yapımcılığını İrfan Ünal  üstlenmiştir. Filmde iki kişi arasında geçen bir aşk hikayesi, bu aşkta üçüncü kişi ve bunun ortaya çıkardığı kıskançlık anlatılmıştır. Türkân rolünde ( Türkân Şoray ) Tarık ( Kadir İnanır ) ile eski birer aşıktır. Tarık, Türkan'ın Süreyya Bey'in ( Savaş Başar ) sevgilisi olduğunu öğrenir ve olaylar farklı bir boyut kazanır. Daha fazla bilgi için buraya tıklayınız. Aşağıdaki videoda önce Dila Hanım ve 2. dakikadan itibaren de Devlerin Aşkı filminin müziğini izleyebilir / dinleyebilirsiniz. Devlerin Aşkı - C Instruments Dila Hanım Filminin Müziği ( Nota / Akor ) için buraya tıkLayın