Ana içeriğe atla

Kayıtlar

Makamsal Türk Müziğinde Aralıklar ve Koma Değerleri

Batı müziğinde iki sesin arası iki eşit parçaya bölünmektedir ve arada kalan ses diyez ya da bemol ifadeleriyle tanımlanır. Ancak Türk Müziğinde iki notanın arası her birine koma ismi verdiğimiz 9 eşit parçaya ayrılmaktadır. 1,4,5 ve 8 komanın özel isimleri ve harfleri(rumuz) vardır. Makamları ortaya çıkaracak olan dörtlü ve beşliler oluşturulurken bu isimler ve harflerden yararlanılır.

Temel Ud Eğitimi Metod

Ersin Savaş ve İbrahim KararoğLu tarafından hazırLanmış PDF uzantıLı bu dökümanı buradan biLgisayarınıza indirebiLirsiniz. Gayet güzeL çaLışmaLar var. HazırLayıp payLaşanLarın eLLerine sağLık.

Blok Flüt Nota Gösterim CetveLi ( Yeni )

( 2011 Ekim ) Yeni düzenlenmiş hâLidir Blok Flüt Nota Gösterim Cetveli - Kalın ( Birinci Pozisyon ) Blok Flüt Nota Gösterim Cetveli - İnce ( İkinci Pozisyon ) Blok Flüt Nota Gösterim Cetveli - Çok İnce ( Üçüncü Pozisyon ) Dökümanı PDF uzantılı olarak indirmek istiyorsanız da ŞuRaya tıklayınız. Dökümanı PDF uzantılı hale getiren ve benimle ( dolayısıyla da sizlerle ) paylaşan muzikogretmenleriyiz.biz site sahibi /  yöneticisi Ömer POLAT öğretmenime ayrıca teşekkür ederim. --------------------------------------- Dökümanı hazırLarken faydalandığım kaynak sayfa için buRaya tıklayınız. Aynı dökümanı 2000'li yılların başlarında da ( hazırlamıştım. Eski dökümanı da buRadan indirebilirsiniz. Faydalı oLması dileklerimle...

Güzel SanatLar

Güzel sanatlar, güzellik ve zevkle ilgilenen sanatlar için kullanılır. Bu terim ilk defa Fransızcada beaux arts olarak, resim, heykel, baskı gibi görsel sanatları tanımlamak için bulunmuştur. Güzel sanatlar teriminin ortaya çıkışındaki motivasyon, resim, heykel gibi görsel sanat dallarını; tekstil, seramik gibi zanaat ve uygulamalı sanatlardan ayırmaktı. Buradaki "güzel", sanat eserinin niteliğini değil, disiplinin estetikle bağlantısını vurgulamak için kullanılmıştır. kaynak

İstikLâL Marşı–AbdüLkadir Töre Bestesi

istiklal marşı - abdülkadir töre | izlesene.com hazırLadığım video dosyasını buradan biLgisayarınıza indirebiLir ve sınıfta öğrenciLerinize izLetebiLirsiniz. Eserin notası Abdülkadir TÖRE (Kaşgar 1873 - istanbul 1946) İstanbul'a elçilikle 1873'te gelen ve Doğu Türkistan devletinin Türkiye'ye bağlanması işlemlerini tamamlayan Seyit Yakup Han'ın oğlu. Annesi tarafından İstanbul'a getirildi. Davut paşa idadisi'ni bitirdi. Mülkiye mektebi'nde iki yıl okudu, bitiremeden ayrıldı. Hariciye nezareti kalemi'nden emekli oldu. Kanuni Halit Bey'den kanun ve müzik dersleri aldı, Tatyos Efendi'den keman, Kirkor Efendi'den de ney çalmasını öğrendi. Darülelhan'ın açılmasına yardımcı oldu. Evinde Gülşeni musiki adlı bir okul açtı. Birçok öğrenci yetiştirdi. 200'den fazla bestesi olduğu söylenir. Usul-i talim-i keman adlı bir yapıtı yayımlandı (1913). Tanınmış besteleri: Bir peri simâyı gördüm dilfikâr oldum yine (hüseyni şarkı, ağır

Nihavend Longa – Recorder / Blok flüt : Uğur Çetintaş

İcra Eden : Uğur Çetintaş -  21 Haziran 1989’da Çanakkale’de doğdu. İlk ve orta okulu Çanakkale Gazi İlköğretim Okulu’nda okudu. Ardından Hüseyin Akif Terzioğlu Çanakkale Anadolu Güzel Sanatlar ve Spor Lisesi’nin yapmış olduğu özel yetenek sınavlarını kazanarak müzik bölümünde okumaya hak kazandı. Burada bireysel çalgı olarak (yan)flüt seçti ve bu alanda ilk çalışmalarına Bahadır Aytaş ile başladı. Lisedeki öğreniminden sonra 2007 yılında Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı’nın yapmış olduğu özel yetenek sınavlarını kazanarak öğrenimine burada devam etti. Burada da Arş. Gör. Ajda Şenol ve Öğr. Gör. Z. Ezgi Kara ile flüt çalıştı. 4 yıllık lisans eğitimi boyunca birçok resital düzenledi, konserlere ve workshoplara katıldı. 2008 yılında Öğr. Gör. Yusuf Hasanov’un kendi yönetimindeki özel oda orkestrasında çalıştı. 2009-2010 yıllarında Azerbeycan Devlet Sanatçısı ve Öğr. Gör. Hasan Adıgüzelzade yönetimindeki Nilüfer Belediyesi

AydınLanma nedir ? : Sapere aude

Sapere Aude ( Latince ) : “ Kendi aklını kullanma cesareti göster ! “ ( Immanuel Kant )

Requiem - Wolfgang Amadeus Mozart

(…) “Kafam yerinde değiL. Gücümün sonuna geLdim.  Ve gözLerimin önünden bu meçhuLün görüntüsünü kovamıyorum.. Onu sürekLi oLarak bana rica ederken, sabırsızca çaLışmaya zorLarken görüyorum. Devam ediyorum. Çünkü besteLemek, beni, dinLenmekten daha az yoruyor. ÜsteLik, artık yüreğime başka bir şey aLmak istemiyoum. Saatin çaLdığını bana duyuran bir şeyLer hissediyorum. Yeteneğimden yararLanamadan bitirdim. BununLa birLikte yaşam ne kadar güzeLdi ve korunarak geLişen mesLek ne kadar şansLı… Fakat, insanın kendi yazgısını değiştirmesi oLası değiL. Kimse, günLerini beLirLeyemez. Boyun eğmek gerek. Tanrı bundan hoşnut oLacak… Bitiriyorum. Bu benim cenaze şarkım, ve onu yarım bırakmak zorundayım. “ Bu satırLar Mozart ’ın,  en iyi Librettisti Lorenzo da Fonte’ye, Kont WaLsegg’in eşinin anısı için sipariş ettiği ünLü Requiem ’i ( K. 626 ) yazarken yoLLadığı bir mektuptandır. Mozart çok hastadır, keza eseri bitirimeden 5 AraLık 1791’de öLür. Mozart son anına kadar Requiem’i sayıkLamıştır