Ana içeriğe atla

Kayıtlar

Makamsal Türk Müziğinde Aralıklar ve Koma Değerleri

Batı müziğinde iki sesin arası iki eşit parçaya bölünmektedir ve arada kalan ses diyez ya da bemol ifadeleriyle tanımlanır. Ancak Türk Müziğinde iki notanın arası her birine koma ismi verdiğimiz 9 eşit parçaya ayrılmaktadır. 1,4,5 ve 8 komanın özel isimleri ve harfleri(rumuz) vardır. Makamları ortaya çıkaracak olan dörtlü ve beşliler oluşturulurken bu isimler ve harflerden yararlanılır.

craftofpiano.com

http://craftofpiano.com/

Kanon Nedir, Nasıl YapıLır ?

Kanon Nedir? Kanon, bir ezginin belirli zaman aralıkları ile ayrı partiler tarafından sıkı taklit yöntemi ile seslendirildiği bir eser türüdür. Yunancadan gelen kanon sözcüğü kanun, kural anlamına gelmektedir. 14. yüzyıl müziğinde İtalyan ve Fransız besteciler tarafından sık sık kullanılan CACCİA (Kaccia) adını alan kanon 15. yüzyıldan 16. yüzyıla kadar FUGA(kaçış) sözcüğü ile adlandırılmıştır. 15. yüzyılın sonları ve 16. yüzyılın başlarından kanon özellikle Fransız Felemenk Okulu bestecilerince en gelişmiş çağına ulaşmıştır. Kanonda önce başlayan partiye ÖNCÜ denir. Öncüye cevap veren partiyede ARTÇI denir. Kanon türleri artçının giriş özelliklerine göre adlandırılır.Sekizlide kanon, iki ölçü arayla kanon vs. gibi. Kanonlar eşliksiz, eşlikli olabilecekleri gibi yapı özelliklerine göre çenber ve sürekli kanonda olabilirler. Kanon Nasıl Okunur: Kanonun kaç sesli olduğu melodinin üzerine yazılan harf veya sayılardan anlaşılır. Kanon icrasında önce bir parti başlar. O parti (

Hande Dalkılıç-piyanist

Hande Dalkılıç klasik besteciler kadar modern bestecileri de ustalıkla yorumlamasıyla göze çarpan bir piyanisttir. Genç yaşına rağmen çağdaş Türk bestecilerin tanıtımına yönelik öncü çalışmaları dikkat çekmekte, dinamik stili ve virtüozitesi dünyanın birçok yerinde aranan bir piyanist olmasını sağlamaktadır. Hande Dalkılıç genç kuşak piyanistler arasında Türk piyano mirasını koruyan ve zenginleştiren bir sanatçı olarak tanınmaktadır. english biyografi diskografi

Üzünçlü Anılar

Sarmaladığımda beyaz tenini senin mavi sarmaşıklar ve ten rengi gül ile; Doğurgan çayır ve gölgeli ormanda ise bin muhabbet şakıdığında sen; Çaldığında kır flavtası benim için söylemek için hayret verici yüzünün şarkısını; Mutluluk veren kulübemizde nasıldı; senin adınla çağrılırdım ben, benimkiyle sen; Dahası... Yo yeter bu kadar sevgili Klori, istemem söz edeyim daha büyük zevklerden, inciten anıyı haykırmaya niyetim yok madem ki. Diyecektim ki sana yalnız, tam şu anda ben geçen tüm o yaşamı hatırladım bi', bilmiyorum nasıl ölmeyeceğim bu işkenceden. Manuel Martinez de Navarrete Saygıyla Elvitodella

Fasıl Müziği-Dini Müzik ve Mehter Müziği

FASIL Müziği Aynı makamda bestelenmiş eserlerin, belli bir düzene göre sıralanarak yapılan dinletisidir.Tam bir Fasılda, hem ses ve hem de saz eserleri yer alır. Fasıl oluşturulurken eserlerin aynı makamda olması temel alınır ve tür ile şekillerine göre de belli bir sıralama yapılır. Bir makama ait fasılın oluşabilmesi için genellikle iki “Beste” ve iki “Semâî” bestelenmiş olmalıdır. Bunlar sözlü eserlerdir.Besteler “Murabba” ya da “Nakış” formundadır. Bir “Gazel”in iki beyiti üzerine bestelenen Murabba'lar “Terennüm”lü ya da “Terennüm”süz olabilir. Eserlerin güftesini oluşturan şiirin dizeleri dışında, usûle uygun, “ten, tenen, tenenen, ten nen ni” v.b. gibi anlamsız ya da “canım, ömrüm” v.b. gibi anlamlı sözcüklerle oluşturulan ezgilere “Terennüm” denir.Şiirin 1.,2. ve 4. dizeleri aynı ezgiye bağlanmıştır. 3. dizenin ezgisi ise farklıdır ve “Miyan Hâne” adını taşıyan bu bölümde, genellikle makam geçkisi ya da genişlemesi yapılır.Terennümlü Murabba'larda her dizeden sonra tere

En yüksek ses hangisidir?

Ses in seviyesini ölçmede kullanılan birim Desibel ’dir ve kısaca dB olarak yazılır. İnsan kulağı inanılmaz şekilde hassas olduğundan bu dB ölçüsü de biraz tuhaftır. Kulağımız en hafif bir yaprak hışırtısından, jet motorunun yüksek sesine kadar her şeyi işitebilir. Halbuki jet motorunun sesi insanın işitebileceği yumuşak bir fısıldamadan bir trilyon kat daha fazladır. İnsan kulağı aralarında bir dB fark olan sesleri bile ayırt edebilir. Desibel seviyesi matematik dilinde “ eksponenşıl ” denilen şekilde (aynen deprem ölçüsü ‘ rihter ’de de olduğu gibi) katlanarak artar. İnsan kulağının işitebileceği en düşük ses seviyesi yani sessizlik O (sıfır) dB’dir. Bu seviyenin 10 kat fazlası 10 dB, 100 kat fazlası 20 dB, 1000 kat fazlası 30 dB’dir ve böyle artarak gider. Şimdi bazı seslerin seviyelerine bakalım. Sesin şiddet faktörü Ses seviyesi Sesin kaynağı (dB) 1.000.000.000.000.000.000 180 1.000.000.000.000.000 1.000.000.000.000 100.000.000.000 10.000.000.000

aŞkaRika-tür!