Ana içeriğe atla

Kayıtlar

Makamsal Türk Müziğinde Aralıklar ve Koma Değerleri

Batı müziğinde iki sesin arası iki eşit parçaya bölünmektedir ve arada kalan ses diyez ya da bemol ifadeleriyle tanımlanır. Ancak Türk Müziğinde iki notanın arası her birine koma ismi verdiğimiz 9 eşit parçaya ayrılmaktadır. 1,4,5 ve 8 komanın özel isimleri ve harfleri(rumuz) vardır. Makamları ortaya çıkaracak olan dörtlü ve beşliler oluşturulurken bu isimler ve harflerden yararlanılır.

KULAĞINIZ NE KADAR İYİ...

Müzikle uğraşın yada uğraşmayın bu site( http://tonometric.com/ ) , kulağın ritm ve ezgi hafızasını sınıyor . 3 ayrı test var. 1. TEST : Test your musical skills in 6 minutes! http://jakemandell.com/tonedeaf/ 2. TEST :Measure your pitch perception abilities in three minutes! http://tonometric.com/adaptivepitch/ 3. TEST :How well can you distinguish subtle differences in rhythm? http://tonometric.com/rhythmdeaf/

NOTA RİTMİK OKUMA CETVELİ

BAK SEN ŞU SU AYGIRINA... ŞARKI DA SÖYLÜYOR :)

İndirin, izleyin :)) http://www.4shared.com/file/15787404/7fae8249/SARKICI-SU-AYGIRI.html

ÇOCUK VE MÜZİK EĞİTİMİ

 Müzik Eğitimi Yoluyla Çocuklara Gelişim Alanlarına Göre Kazandırılabilecek Davranışlar • Sözsüz ve Sinirli Sözlü İfadelerin Gelişimi, * Gördüğü, hissettiği, hakkında düşündüğü şeyi ifade edebilmesini sağlamak, * Sesleri, müzik aletlerini kelimeleri, cümleleri keşfetmesi ve şarkı üretebilmelerini sağlamak, bunlarla ilgili deneyimlerini arttırmak, * Kendi hakkındaki düşünce ve duygularını içinde bulunduğu ortamda ifade edebilmesini sağlamak (güven duygusu), * Hayal etme, yaratıcılık ve gözlem kabiliyetini geliştirme, * Yargılama yapabilmeyi, hareket ve ritmik vuruşlar yoluyla yargılamayı kontrol edebilme becerisini geliştirmek, * Daha olumlu bir benlik anlayışı geliştirmek için gereken deneyimleri kazandırmak…

BATI MÜZİĞİ ÇALGILAR - YAYLILAR

HARP Ön Asya ve Mısır’da eskiçağlardan beri kullanılmaktadır, fakat değişiklikler ortaçağda başlamıştır. Bugünkü gelişmesine 19.yüzyılda ulaşmıştır. Küçük harpler ortaçağ halk ozanları tarafından yüzlerce yıl önce çalınırdı. Büyük harpler Avrupa’da rönesans devrinde, orkestra gruplarında kullanılmaya başlandı. Harp iki yada üç tel kullanılarak ve değişmez bir anahtarla çalındığı için başlangıçta zor enstrümandı. 1872'de Fransa’ da çift hareketli harp icat edildi. Bu çözüm; çalan kişinin bir pedal yardımıyla tellerin ses perdelerini alçaltıp, yükseltmesine yardımcı oldu. 1800'lerin ortasında çift hareketli harplerin çoğalmasıyla birçok batılı besteci harp için orkestra parçaları yazmaya başladı. Tchaikovsky ve Debussy’nin çok güzel harp besteleri vardır. Hem ezgi, hem de armoni (çok sesli, akor) çalabilen tek, telli çalgıdır. Solo ve eşlik görevi verilir. Anlatım gücü zengindir. Harpin yumuşak ve şiirsel bir ses rengi vardır. Harpın esas görevi; akorlar ve onların oluşturdu

BATI MÜZİĞİ ÇALGILAR - VURMALILAR

ÇAN Geçmişi tarih öncesine dayanan çok eski bir enstrümandır. Çanın alaşımı % 78 oranında bakır, % 22 de kalaydan bileşir. Alaşımın çanın neresinden azaltılacağı belirlenmiştir. Çünkü bunlar her armoniğin çıktığı yerlerdir. Çanın üzerindeki alaşım azaltılıp artırılarak akort yapılır. Çan sallanmağa başlarken, tokmakla vurularak ses çıkartılır. En dolgun ses, içten vuran tokmakla elde edilir. Dıştan vuran çekiç kullanılırsa, çıkan ses çok madeni olur. Çok dokunaklı bir sesi vardır. Günümüzde çanı sallamak için elektrik motor kullanılmaktadır. DAVUL Kelime anlamı “bir nesnenin diğerine vurması” dır. Davul yaklaşık olarak 200 yıl önce orkestraya katılmıştır. Bir metal çerçevenin üzerinden sıkıca geçirilmiş iki plastik veya dana derisi ile kaplanmıştır. Davulun bir yüzündeki deri kalın, diğer yüzündeki deri ise daha incedir. İnce kısım keçi, kalın kısım ise koyun derisinden yapılmaktadır. Kalın derinin olduğu kısma Tokmak, ince derinin olduğu kısma ise ağaçtan yapılan ince çubuk vurula