Batı müziğinde iki sesin arası iki eşit parçaya bölünmektedir ve arada kalan ses diyez ya da bemol ifadeleriyle tanımlanır. Ancak Türk Müziğinde iki notanın arası her birine koma ismi verdiğimiz 9 eşit parçaya ayrılmaktadır. 1,4,5 ve 8 komanın özel isimleri ve harfleri(rumuz) vardır. Makamları ortaya çıkaracak olan dörtlü ve beşliler oluşturulurken bu isimler ve harflerden yararlanılır.
“... müziğin etkisinin ne olduğunu da, hangi amaçla onu öğrendiğimizi de tanımlamak kolay değildir.
Müzik uyku çekmek ya da içki içmek gibi, eğlenmemiz ve canlanmamız için midir?
Pek sanmam çünkü bu şeyler, Euripides’in dediği gibi sıkıntılarımızı unutmamıza yardım etmekle ve hoş olmakla birlikte kendi içlerinde çok önemli değillerdir.
Acaba tıpkı jimnastiğin belli bir türde bir vücut meydana getirmesi gibi, müziği de daha çok karakter üstüne etki yapabilen ve böylelikle de doğru bir eleştiri değerlendirme alışkanlığına sahip insanlar meydana getirmeye yetenekli bir iyilik uyarıcısı saymamız gerekmez mi?”
Yorumlar