Ana içeriğe atla

Kayıtlar

Makamsal Türk Müziğinde Aralıklar ve Koma Değerleri

Batı müziğinde iki sesin arası iki eşit parçaya bölünmektedir ve arada kalan ses diyez ya da bemol ifadeleriyle tanımlanır. Ancak Türk Müziğinde iki notanın arası her birine koma ismi verdiğimiz 9 eşit parçaya ayrılmaktadır. 1,4,5 ve 8 komanın özel isimleri ve harfleri(rumuz) vardır. Makamları ortaya çıkaracak olan dörtlü ve beşliler oluşturulurken bu isimler ve harflerden yararlanılır.

MUTLU YILLAR bısgen...

Bilmiyor seNi kimse. Yoo. Ama seni söYlüyOrum ben. Sürsün dİye söylÜyorUm, gÖrüntÜn, hoşluğUn senin. KAvrAyışınla ünlü olgUnluğUn. ÖlÜme iştahIn ve hazzı ağzInIn onUn. Yiğit nEşEn olan kedErin senin. Çok zamAn alAcAk, doĞana dek, doĞacaKsa, böyle berrak bir BIsgEN'£i, böyle zengin, macera yönünden. ZArifliğİni söylÜyorUm O'nun sözlErle, ah vAh eden, ve üzÜnçlü bir esinti anımsIyorUm, BIsgEN'li-RüZgAr'lı-kızıLçingEne'Lİ ve de Ozan'Lı.. dünyAsında..

Söğüt dalına manda yuva yapar mı? yapaR

Türküler eleştirilmek istendiğinde, sözleri anlamsız bulunduğunda genellikle örnek gösterilen " Manda Yuva Yapmış Söğüt Dalına " adlı türkünün şifreleri çözüldü... Türküler eleştirilmek istendiğinde, sözleri anlamsız bulunduğunda genellikle örnek gösterilen "Manda Yuva Yapmış Söğüt Dalına" adlı türkünün baştan sona doğruları anlatan, ilk bakışta anlamsız gibi görünse de ozanın ince zekâsıyla hiciv sanatının çok güzel örneğinin sunulduğu bir eser olduğu bildirildi. İstanbul Teknik Üniversitesi Türk Musikisi Devlet Konservatuarı Sanatçı Öğretim Görevlisi İrfan Kurt , " Halk kültüründe hiciv ve 'Manda Yuva Yapmış Söğüt Dalına' gerçeği " adlı makalesinde bu türkünün anlamını irdeledi. Türkünün Kastamonu'nun Tosya ilçesinden derlendiğinin hatırlatıldığı makalede, türküde anlatılmak istenenin ne olduğunun anlaşılabilmesi için, hem türkünün çıkış nedeninin hem de yöresel özelliklerin bilinmesi gerektiği vurgulanıyor. "KURU EKMEĞE TEPK

Pişmanlık- AnadoLu Ateşi - Dawool

AnadoLu Ateşi - DawooL Müzik/düzenLeme/kayıt/mix: Ersin Bişgen KavaL: Turgay GüzeLcan

Müzikte çokseslilik / Nenni / Bebeğin beşiği çamdan

Bu birkaç haftadır derslerde “çokseslilik” konusunu işliyorum. Müzikte çoksesliliği teorik olarak anlattıktan sonra öğrencilerime BinaLi SeLman’ın Bayburt yöresinden derLediği “Nenni – Bebeğin beşiği çamdan!” türküsünü öğretiyorum. Farkettim ki bizim çocuklar türküLeri daha çok seviyorlar. Tabii ki önce türkünün hikayesini anLatıyorum onLara… Nenni / Bebeğin beşiği çamdan” türküsünün hikâyesi… Seferberlik ilan edilir. Erzurum’da diğer ahalide halk yerlerini ve yurtlarını terk etmek zorunda kalırlar. Osmanlı imparatorluğu zamanında memleket sınırları ta Afrika’ya kadar uzanmaktadır ki şimdiki Arap yarımadası Osmanlının hâkimiyeti altındadır. İşte bu seferberlik zamanında Erzurumlu delikanlı da askerlik vazifesi için o zaman Osmanlının hâkimiyeti altında olan Şam’a gider. Gider ama geride yaşlı bir ana ve baba ve hamile bir eş bırakır. Hanımı aynı zamanda amcasının kızıdır. Erzurumlular iç Anadoluya göç ederler seferberlik zamanında. Seferberlik biter ve sılaya geri dönüş başl

BüLent EvciL – obLivion : Flüt/piyano

iLLe de obLivion :)) notasını arayan varsa buyursun “ buRadan ” yaksın.

AsıL açıkLanması gereken…

“AsıL açıkLanması gereken, neden aç insanın çaLdığı ya da sömürüLen adamın grev yaptığı değiL, neden aç insanLarın çoğunun çaLmadığı ve sömürüLenLerin çoğunun greve gitmediğidir!” WiLheLm Reich

Bela Bartok'UN SANDALETLERİ..

BartOk MÜZESİ Budapeşte