Ana içeriğe atla

Kayıtlar

Makamsal Türk Müziğinde Aralıklar ve Koma Değerleri

Batı müziğinde iki sesin arası iki eşit parçaya bölünmektedir ve arada kalan ses diyez ya da bemol ifadeleriyle tanımlanır. Ancak Türk Müziğinde iki notanın arası her birine koma ismi verdiğimiz 9 eşit parçaya ayrılmaktadır. 1,4,5 ve 8 komanın özel isimleri ve harfleri(rumuz) vardır. Makamları ortaya çıkaracak olan dörtlü ve beşliler oluşturulurken bu isimler ve harflerden yararlanılır.

Prof. CEMALETTİN GÖBELEZ

1948 yılında Uşak'ta doğdum. Ankara Gazi Eğitim Enstitüsü Müzik bölümüne girdim. İspanyol Hükümeti'nin kültür bursunu kazanarak İspanya'nın Barselona kentindeki Yüksek Müzik Konservatuarın'da üç yıl keman-keman oda müziği ve orkestra eğitimi gördüm. 1969 yılında İspanya'nın Santiago de Compostela kentinde düzenlenen uluslararası kursa katılarak keman ve oda müziği diploması aldım. Barselona'daki "Estela Senfoni Orkestrası"nda Mozart'ın La Major keman konçertosunu solist olarak yorumladım. 1971 yılında M.E.B. tarafından Istanbul Eğitim Enstitüsü Müzik Bölümüne Keman öğretmeni olarak atandım. Bu kurumda bölüm başkanlığı, orkestra şefliği görevlerinde, TRT Çocuk ve Gençlik Müziği Özel Danışma Kurulu Üyeliği, Eurovizyon Seçici Kurulu Üyeliği ve M.Ü.Atatürk Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Bölümü Çalgı Eğitimi Ana Sanat Dalı Başkanlığı görevinde bulundum. 1986 yılında İspanya'daki Uluslararası Keman Kursuna ikinci kez katıldım. Çok sayıda konser konfe

Senfoni ile İlahiler / piR suLtan abdaL – demedim mi?

Güzel aşk cevrimizi Çekemezsin demedim mi Bu bir rıza lokmasıdır Yiyemezsin demedim mi Yemeyenler kalır naçar Gözlerinden kanlar saçar Bu bir demdir gelir geçer Duyamazsın demedim mi Bak şu aşkın haline Ne gelse söyler diline Can ü başı Hak yoluna Koyamazsın demedim mi Aşıklar harabat olur Hak yanında hürmet bulur Muhabbet baldan tatl'olur Doyamazsın demedim mi Girelim Ali serine Çıkalım meydan yerine Küfrümüz iman yerine Sayamazsın demedim mi Pir Sultan 'ım der Şah'ımız Hakk'a ulaşır rahımız On'ki imam katarımız Uyamazsın demedim mi

müzisyenler için kulak eğitimi ve birkaç tavsiye program ( earope, earmaster ), link vb…

Bu araLar müzik böLümLerine, konservatuvarLara giren bir sürü insan var etrafımda. MaLum sınavLarda temeL aLınan şeyLerden biri de –ki sanırım en önemLisi -  işitme becerisi. KuLak/işitme eğitimi için işinize yarayacağını düşündüğüm birkaç program, link falan paylaşacağım. Programın adı “ EaRoPe ”. 817 kb’Lık bu küçük pRogram inanıLmaz bir pRogram. Yeğenim Üner’in deyimiyLe “ Psiko-dehşet bir şey! ”… Programı 26 ocak 2008 tarihinde biLdirgeç’te “ müzisyenler için kulak eğitimi ” başLığıyLa tanıtmıştım.   Earope , müzisyenlerin kulak eğitimi için geliştirilen bir yazılım. EzgiseL beLLek ve ritm tekrarı, dikte,( dikte nedir diyenler buraya ya da buraya bakabilirler) tek ses duyum, iki ses duyum, üç ve dört ses duyum çalıştıran yazılımda, ayrıca majör 'den mixolydian 'a kadar bir çok gam çalışması var. konservatuvara, müzik eğitimi fakültelerine hazırlananlara, müzikle ilgili eğitim görenlere kısaca tüm müzisyenlere kesinlikle tavsiye edeceğim bir yazılım, kullanımı konusu

Kıyısız deniz – eZginin günLüğü

Şiir: MevLana Çeviri: A. KADİR Müzik: Nadir GÖKTÜRK İşte sana konuşan biri, dilsiz ve dudaksız Durmadan koşan biri Elsiz, ayaksız Böyle koşup durmak senin neyine gerek Boşlukta ayaksız yürümek Gökteki ay gibi Ben bir denizim, ben bir denizim Kendi içinde taşan Ben bir denizim uçsuz bucaksız Kıyısız, hür bir deniz. eZginin günLüğü