Batı müziğinde iki sesin arası iki eşit parçaya bölünmektedir ve arada kalan ses diyez ya da bemol ifadeleriyle tanımlanır. Ancak Türk Müziğinde iki notanın arası her birine koma ismi verdiğimiz 9 eşit parçaya ayrılmaktadır. 1,4,5 ve 8 komanın özel isimleri ve harfleri(rumuz) vardır. Makamları ortaya çıkaracak olan dörtlü ve beşliler oluşturulurken bu isimler ve harflerden yararlanılır.
meçhuL'e... türküyü 2002-20003 yıllarında sanırım, terkedilmiş bir stüdyoda makinaya kaydedilmiş halde bulduk kardeşimle. Muhtemelen bir pilot okuma... İlk dinleyişimizde ikimiz de çarpıLmıştık. Kim çalıyor, kim söylüyor bilmiyorum. 1 yıldır nette birçok yere yazdım/sordum/soruşturdum ve malesef bir cevap bulamadım. türKüyü başka yorumcular da söyledi / çaldı. ne kubat'ın, ne beRdan mardini'nin ne de bir başkasının yorumu beni bu yorum kadar etkiLemedi nedense. Sesi ve daha da önemlisi yorumu çok beğendim. Türküyü dinlediğimde gözlerimin önüne tıpkı bir yılan gibi kıvrılıp akan küçük bir dere geliyor ve bir süre sonra kulaklarımdaki o kadının sesi su seslerine karışıyor/katışıyor ve sonuç; ikisini de birbirinden ayıramıyorum. Kişisel bir yorum olacak ama dinlediğim herhangi bir eser gözlerimi kapattığımda bana bir görüntü sunuyorsa, çoktan bitmiş olsa bile o hâLâ kulağımda tınlamaya devam ediyorsa "Tamam!" diyorum ve atıyorum heybeme! sözleri bir