Ana içeriğe atla

Kayıtlar

Makamsal Türk Müziğinde Aralıklar ve Koma Değerleri

Batı müziğinde iki sesin arası iki eşit parçaya bölünmektedir ve arada kalan ses diyez ya da bemol ifadeleriyle tanımlanır. Ancak Türk Müziğinde iki notanın arası her birine koma ismi verdiğimiz 9 eşit parçaya ayrılmaktadır. 1,4,5 ve 8 komanın özel isimleri ve harfleri(rumuz) vardır. Makamları ortaya çıkaracak olan dörtlü ve beşliler oluşturulurken bu isimler ve harflerden yararlanılır.

insanım demekTen utanmak

Çocuk ölüyor ve akbabalara yem oluyor, bu fotoğraf 1994 te Sudan 'da çekildi ve fotoğraf pulitzer ödülünü kazandı bu fotoğrafı çeken Kevin Carter o çocuğu kurtarmadığı için vicdan azabına dayanamadı ve intihar ederek yaşamına üç ay sonra son verdi !!!

SIR

yirmi döRt makamda...

REGIO EMILLIO YÖNTEMINDE ÇOCUKLAR SANATLA ÖGRENIR

ÖZET Bu makalede Regio Emillio yaklaşımının bir parçası olan sanatla eğitimin çocuğun gelişimine sağladığı yararları ve nasıl islenildiğine dair bazı örnekleri içermektedir. GIRIS Reggio Emillia erken çocukluk programının felsefesine göre çocuk, gelişimini engelleyen bir duvarla karsı karsıya kalmaktadır. Kalıplaşmış eski ve kati kuralar, güncelliğini yitirmiş kavramlar, yetişkinlerce benimsenmiş davranış ve tutumlar, geleneksel eğitim metotları bir “duvar” oluşturmaktadır. Gelişimi süresince çocuk önce toplumdaki yeni kültürel değerler ve rolleri öğrenmesi için desteklenmelidir. Daha sonra çocuk gelişimini engelleyen eski değer yargılarından oluşan “duvarı” la karsılaştığında bu duvarı kendi kendine asmaya başarmıştır. ( Demiriz, Karadağ, Ulutaş.2003) Reggio Emillia programının en önemli özelliği, çocuğun birçok güzel beceriye sahip olduğu düşüncesinden yola çıkarak, bunları ortaya koymak için harekete geçirmeye çalışan bir eğitimsel projeyi içerir. Reggio Emillia’ da çevre ve yaratıc

MüzikLi dRama

Okul öncesi çocukları için “ Müzikle Drama ” diye bir konu olduğunu öğrendim yakın zamanda. Okuduğum kitapta bahsedildiğine göre müzikle drama; dramayı yapmadan önce (başlangıç için) ya da dramaya eşlik edecek bir müzik parçasının yer almasıdır. Benim aklıma da şöyle bir şey geldi: “ Okul öncesi için müzikal drama ”. Yani çocuklardan, konuşmayarak sadece mimiklerle ve vücut hareketleriyle dinledikleri müziğin duygularını yansıtmalarını isteyeceğiz. Bu, çocukların sessiz olmaları gereken bir ortamda kendilerini sözsüz ifade etmelerine yardım eder / öğretir diye düşünüyorum. Mesela; üzgün, mutlu gibi yüz ifadelerini kullanabilecekleri dramalar yaptırmak çok faydalı olacaktır. Böylelikle çocuklara mimiklerini kullanmayı da öğretmiş oluruz. Böyle dramaları yaparak çocukların sözsüz parçaları anlayabilmelerine de yardımcı olmuş oluruz. Özellikle müzisyen olacak bir çocuğa bunları yaptırmak, o çocuk için çok faydalı olur. Diğer çocuklarında müzik eserlerini anlamalarını sağlamış ve özellikle

YARASANIN HIKAYESI

Kuşlar ve yeryüzündeki hayvanlar arasında Bir zamanlar müthiş bir savaş varmış... Hiçbir taraf kesin bir galibiyet kazanamamış... Savaşın her iki tarafında belirli özelliklere sahip olan Yarasa, bu savaşta tarafsız kalmış... Kuşlar "Gel bizimle beraber ol" dedikleri vakit yarasa "Ben kuş değil hayvanım" diye kabul etmemiş... Hayvanlar kendilerini desteklemesini istedikleri zaman da; "Ben hayvan değilim, kuşum" cevabını vermiş... Zamanla kuşlar ve hayvanlar arasında barış imzalanmış... Derhal kuşların tarafına ucan yarasa, Onların sevinçlerine ortak olmak istemiş Ama kuşlar ona hemen sırt cevirmişler. Hayvanların yanına giden yarasa, Onlardan da aynı davranışı görmüş... Her iki tarafın da kendisini suçladığı, Hiçbir tarafın kabul etmediği talihsiz yarasa Böylece köse bucakta saklanmaya, Yüzünü ancak alacakaranlıkta göstererek Yasamaya mecbur bırakılmış... ********** Kıssadan hisse: İki tarafa da oynayan dönekler, sonunda yapayalnız kalırlar... Onların simdi