Ana içeriğe atla

Makamsal Türk Müziğinde Aralıklar ve Koma Değerleri

Batı müziğinde iki sesin arası iki eşit parçaya bölünmektedir ve arada kalan ses diyez ya da bemol ifadeleriyle tanımlanır. Ancak Türk Müziğinde iki notanın arası her birine koma ismi verdiğimiz 9 eşit parçaya ayrılmaktadır. 1,4,5 ve 8 komanın özel isimleri ve harfleri(rumuz) vardır. Makamları ortaya çıkaracak olan dörtlü ve beşliler oluşturulurken bu isimler ve harflerden yararlanılır.

Düşünme Gücü: Soran SorguLayan GençLik için Öğretmen Eğitimi Destek Projesi

 DSC02115 (Large) DSC02177 (Large) DSC02186 (Large)

Türkiye’de güzeL şeyLer de oLuyor diyebiLeceğim bir çaLışmadan haberdar etmek istiyorum sizLeri… Ve pek tabii oLarak öğretmenLerin / eğitimcilerin işine yarayabiLecek bir iki konu hakkında da payLaşım yapmak niyetindeyim. MemLeketin işine hakim öğretmenLere ihtiyacı var zira. Bir kişinin biLe işine yarayacaksa ve o biLgi bir çocuğun hayatını oLumLu yönde etkiLeyecekse neden payLaşmayayım ki hem.

soransorgulayan Aşağıdaki payLaşacakLarım Sabancı Üniversitesi’ne aittir. Bu dökümanLarı hazırLayan, emek veren ve bizLerLe payLaşan tüm kişi ve kurumLara ayrıca kendi adıma teşekkür etmek de istiyorum. 

Çağdaş Drama Derneği İstanbuL Şubesi’nde Yaratıcı Drama LiderLiği/eğitmenLiği programında 4. aşama öğrencisiyim. Şu an drama eğitimim yanında, Akbank, Eğitim Reformu Girişimi, MEB ortaklığıyla yürütülen "Düşünme Gücü: Soran SorguLayan GençLik için Öğretmen Eğitimi Destek Projesi”kapsamında eğitim alan öğretmenLerden biri de benim. Oradaki eğitimLer sırasında öğrendiğim teknikLerden birini de hazır yeri geLmişken payLaşayım isterseniz.

DersLeri 3B pLanına göre yapıLandırıyoruz.

B 1 : BekLenti oLuşturma
Bu aşamada öğrencilerden işlemek üzeri oldukları konu üzerinde düşünmeLeri ve soruLar sormaLarı istenir.

Amaç :

Öğrencilerin mevcut biLgiLerinin farkına varması

Sohbet tarzında konuşarak neLer biLdikLerini ( yanLış biLgiLer de dahiL ) görebiLmek

Öğrenme hedefLerini saptamak

ÖğrenciLerin dikkatinin konu üzerine odakLanmasını sağLamak

Yeni fikirLerin anLaşıLması için bir ortam yaratmak

B 2 : BiLgi inşa etme
Öğrenme süreci oLan bu bölüm öğrencileri soru sormaya, araştırmaya, materyali anlamlandırmaya, önceki sorularını cevaplandırmaya, yeni sorular bulmaya ve cevaplandırmaya yönlendirir. Dersin bu ikinci veya orta aşamasına biLgi inşa etme aşaması diyoruz.

Amaç :

Ana temaları tanımlamak

Kişisel düşünceleri görmek

Beklentilerle öğrenilmekte olanları karşılaştırmak

Materyalle ilgili çıkarsamalar yapmak

Dersle kişisel bağlantılar kurmak

Ders, konu hakkında sorular sormak

B 3 : BirLeştirme
Dersin sonlarına doğru, öğrenciler dersin ana fikri ve içeriğini anladıktan sonra da atılması gereken adımlar vardır.
Öğretmen, Öğrencilerin öğrendikLerini düşünmesini bunların kendileri için ne anlam taşıdığını, mevcut düşüncelerinin yeni bilgiler ışığında nasıl değiştiğini sorgulamasını ve bu yeni bilgileri nasıl kullanabileceklerini düşünmesini ister.

Amaç :

Ana fikirleri özetlemek

Fikirleri yorumlamak

Düşünceleri paylaşmak

Kişisel tepkileri dile getirmek

Fikirleri sınamak

Öğrenmenin değerlendirmesini yapmak

Ek sorular sormak

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Türkiye'deki - Ülkemizdeki Başlıca Müzik Türleri

TÜRKİYE’DEKİ BAŞLICA MÜZİK TÜRLERİ  Halk müziği : Türkiye'nin çeşitli yörelerinde farklı ağızlar ve formlarda söylenen yöresel etnik müziklerin tümüdür. Yapısal olarak folklorun bir parçasıdır. Anadoluhalk müziği, sözlü halk müziği ve sözsüz halk müziği olmak üzere ikiye ayrılır. Sözlü halk müziğine genel olarak türkü adı verilir. Sözsüz halk müziği ise düzenli yöresel çalgı ezgileridir. Türk halk müziği formları : Halk türkülerinin ölçülü olanına kırık hava, ölçüsüz olanına uzun hava denir. Kırık Hava : Ritmik karakterleri ve ölçüleri belirgin olan ezgilerdir. Düzenli bir ritim özelliği göstermekle birlikte geleneksel söyleyiş kalıplarına bağlı olarak icra edilen bir formdur. Uzun Hava : Geleneksel Türk halk müziğinde genel olarak serbest ritmli (usulsüz) olarak söylenen ezgi türüdür.  Başlıca formları, bozlak , gurbet havası, hoyrat , divan, yol havası, Arguvan ağzı, Çamşıhı ağzı, maya , barak ağzı ve müstezattır. Başlıca çalgılar : Bağlama ( Saz ), Kaval , Kemençe , Zur

Ortaokul Müzik Dersi Notları Hakkında / Kaç Not Vereceğiz?

EKLEME :  26 Temmuz 2014   Ölçme Değerlendirme Yönetmeliği ' nde yapılan değişikliğe göre en az ( ikisi   sınav  --e-okulda   sınav bölümüne yazılacak-- biri ders içi etkinlik ) 3 not girilecek . Performans görevi kaldırıldı ya hani... artık en az 4 not verme zorunluluğu yok anlayacağınız. a) Haftalık ders saati üç ve üçten az olan derslerde iki, üçten fazla olan derslerde ise üç sınav yapılır. Sınavların zamanı, en az bir hafta önceden öğrencilere duyurulur. Bir sınıfta/şubede bir günde yapılacak sınav sayısı 8 inci sınıfta üçü, diğer sınıflarda ikiyi geçemez. Sınavların süresi bir ders saatini aşamaz. Zümrelerde iki sınav bir ders ve etkinliklere katılım notu verilecektir diye karar almak gerekir (sınavlardan birisi yazılı yapılacaksa bu da belirtilmelidir) Hangi ölçeği kullanacağımıza da kendimiz karar verip zümreye yazıyoruz. Sınavlardan birisini isterseniz yazılı yapabilirsiniz ama ben ikisini de uygulama şeklinde yapıyorum ve değerlendirme ölçeği hazırlıyorum. Lisele

Masal ( DağLar Ardında bir Orman Varmış ) Nota EşLik Melodika&Blok Flüt

Dağlar ardında bir orman varmış ( 2 ) Orda bütün hayvanlar mutlu yaşarmış ( 2 ) Bir insan gelmiş çok da zalimmiş ( 2 ) Vurmuş bir bir onları kesmiş ormanı ( 2 ) Yağmur yağmamış güneş açmamış. ( 2 ) O zalimin sonunu gören olmamış ( 2 ) --------------------- Söz-Müzik: Salih AYDOĞAN EşLik: Y. BİŞGEN