Ana içeriğe atla

Kayıtlar

Makamsal Türk Müziğinde Aralıklar ve Koma Değerleri

Batı müziğinde iki sesin arası iki eşit parçaya bölünmektedir ve arada kalan ses diyez ya da bemol ifadeleriyle tanımlanır. Ancak Türk Müziğinde iki notanın arası her birine koma ismi verdiğimiz 9 eşit parçaya ayrılmaktadır. 1,4,5 ve 8 komanın özel isimleri ve harfleri(rumuz) vardır. Makamları ortaya çıkaracak olan dörtlü ve beşliler oluşturulurken bu isimler ve harflerden yararlanılır.

Başlıca Nüans & Gürlük Terim ve Sembolleri

Çalarken ve söylerken seslendirdiğimiz eserlerin ne anlatmak istediğini iyi yansıtabilmek için nüans terimlerine ihtiyaç duyarız. Nüans belirteçleri sözlü müziklerde dizeğin üstüne, çalgı müziklerinde altına yazılır. Mind Map created by Murat Yusuf Bisgen with GoConqr Nüans - Gürlük Terim ve İşaretleri , an interactive worksheet by MybiSGen live worksheets.com    Konuyla ilgili Cram ile hazırladığım oyunu da buradan oynayabilirsiniz.

Müzik Eğitimi - Tempo & Hareket & Hız

  Tempo: Müzikte bir parçanın yorumlanma hızıdır. Duyumun önemli bileşenlerinden biri olan tempo, bir müzik parçasının icra zorluğunun ve eserle aktarılmak istenilen ruh halinin de belirleyicisidir. Bir müzik eserine ait tempo genellikle parçanın başında yer alır. Modern müzikte sıklıkla dakikadaki vuruş sayısı (İngilizce’de bpm veya beats per minute) ile belirlenir. Belirli bir nota değerini ve bu değerin bir dakikada kaç kere tekrarlanması gerektiğini gösteren "♪ = 120" veya sadece vuruş sayısını belirten "80 bpm" vb. kullanımlar yaygındır. Bu değer büyüdükçe dakikada çalınması gereken nota sayısı artacağından parçanın hızı da artmış olur. Yaygın olarak kullanılan bazı ifadeler (hızlıdan yavaşa) Prestissimo - Aşırı hızlı (200 - 208 bpm) Presto - Çok hızlı (168 - 200 bpm) Vivace - Canlı ve hızlı (~140 bpm) Allegro - Hızlı ve net (120 - 168 bpm) Allegro Moderato - Orta derecede neşeli ve çabuk Allegretto - Orta derecede hızlı (Allegro'dan daha yavaş) Moderato