Ana içeriğe atla

Kayıtlar

Makamsal Türk Müziğinde Aralıklar ve Koma Değerleri

Batı müziğinde iki sesin arası iki eşit parçaya bölünmektedir ve arada kalan ses diyez ya da bemol ifadeleriyle tanımlanır. Ancak Türk Müziğinde iki notanın arası her birine koma ismi verdiğimiz 9 eşit parçaya ayrılmaktadır. 1,4,5 ve 8 komanın özel isimleri ve harfleri(rumuz) vardır. Makamları ortaya çıkaracak olan dörtlü ve beşliler oluşturulurken bu isimler ve harflerden yararlanılır.

Yunus ( AyyüzLüm ) - Flüt Gitar / Nota Akor ( Prova )

İstanbuL Ümraniye TEV Zahide Zehra Garring İlkokuLu ÖğrenciLeri / Mayıs 2013 GitaristLer: Demirkan AyçiL, Yaren Zongör, ErtuğruL Demir, Eda Çınar, Ezgi GüreL, Mert Akçay, BeLinay PoLatcan, Emir Perk, Burak Öktem Flüt: Yusuf Bişgen ------------ Bora AyanooğLu: 1946 yılında istanbul'da doğdu.Babası tiyatro, sinema oyuncusu yönetmeni Sami Ayanoğlu, annesi tiyatro oyuncusu ve ilk kadın tiyatro sahibesi Şayeste Ayanoğlu'dur.Galatasaray lisesinde okuduktan sonra, 1963 yılında İst.Bel.şehir tiyatrosuna stajer oyuncu olarak girdi. Otuzdan fazla oyunda rol aldı, oyun müziklerini yazdı. Aynı yıl sinema oyunculuğuna ve besteciliğe başladı. Bir müddet sonra yorumculuğa da katarak, şarkılarını kendi seslendirmeye ve şarkılarının sözlerini kendisi yazmaya basladı. Bora Ayanoğlu'nun tanınmış şarkıları şunlardır: Fabrika kızı , Yunus, Güller ve Dudaklar, Kırık Aynalar, O yaz, Gurur duyarım, Aklım sende, Canım seni istiyor (1993 altın güvercin yarışması 4 dalda birincisi) ,

Unutamadım - Gitar / Blok Flüt ( Nota - Akor )

Gitar: Erdi Karaboğa Blok Flüt: Eren Can Güvercin İstanbuL / Ataşehir / Çağrıbey İlkokulu / Mayıs 2013 Yetenekli öğrencilerim Erdi ve Eren ( İkisi de 7. Sınıf öğrencisi ), Barış Manço 'nun o unutuLmaz şarkısını yorumLadıLar. Tebrik ediyorum kendiLerini... ------------------- 000 -------------------- Not: Alttaki dökümanlar 08.04.2018 tarihinde hazırlanmış ve bloğa yüklenmiş/eklenmiştir. UNUTAMADIM  : Melodika - Blok Flüt Güfte - Beste : Barış MANÇO Nota Akor Eşlik Video: Yusuf BİŞGEN Tüm çalışmalar eğitsel-kültürel-sanatsal kaygılarla hazırlanmıştır. Faydalı olması dileğiyle... All the works are prepared with educational-cultural-artistic concerns. As helpful as it may be ... C Instruments ( La ) Nota Akor Eşlik C Instruments ( Mi ) Nota Akor Eşlik Sol Klarnet & (Mi) Kaval İçin Nota Eşlik Sib Klarnet & Tenor Sax & (Sol) Kaval İçin Nota Eşlik KIZ NEY & (Si) KAVAL İçin Nota Eşlik

Mem û Zîn - Notaları

Beste: MazLum Çimen KavaL: Osman Aktaş Mem û Zîn (1991) − Yönetmen: Ümit Elçi Mem û Zîn , Ahmed-i Hani'nin (Kürtçe: Ehmedê Xanî ) 17. yüzyılda yazdığı ünlü manzum eseri.  Kürtçenin   Kurmanci  lehçesi ile yazılmıştır. Birbirine aşık olan ancak kavuşamayan iki gencin trajik öyküsünü anlatır. Bu hikâye milattan çok önceden bu yana halk arasında söylenen ve mitolojik nitelik kazanan bir destandır. Ozan bu destandan ilham alarak o hikâyeyi kendi çağının yaşantısına göre somut bir kalıba dökmüş, çağdaş bir uslupla yazmıstır. Bu suretle hem destanı kaybolmaktan kurtarmış, hem de insanliğa ölmez bir eser armağan etmiştir. Bu eserde Mem ve Zîn'in aşkı etrafında çağının yaşantısını, o zamanın sosyal, kültürel ve idari durumunu da güçlü bir maharetle tasvir etmiştir. İyiliği, doğruluğu, suçsuzluğu, zayıflığı ve çaresizliği Mem ve Zîn'in şahsında toplayarak; kötülüğü, dalkavukluğu, fitneciliği ve ikiyüzlülüğü de Bekir karekterinde somutlaştırarak gözler önüne se

Kasap Havası - Blok Flüt Melodika - Nota Akor Tab

Not: Notalar için değerli arkadaşım Dr. Levent Fevzi Arslan'a sonsuz teşekkürler. Nota ( TAB ) pdf olarak:  https://yadi.sk/i/zwP-D1wT3GZwcH Blok Flütler: Eren Can Güvercin, Muhammed Eren, Emre Samet Bostancı Gitar: My Bişgen Kamera Kayıt: Aslan Cömert İstanbul / Mayıs 2013 ----------- Alttaki görüntüLer TEV Zahide Zehra Garring İlkokulu Gitar ÖğrenciLeri Gösterisi Mayıs 2013 ( II. Grup ) Gitar Grubu ÖğrenciLeri:   Aybüke Pamukçu, Aylin Şimşek, Bekircan Kösretaş, Berkant Terzi, Fatih Özgan, Furkan Çevre, Melih Polatcan, Selcan Akkaya, Umut Sağlık, Hande Dilaver, Ayşenur Top

Arkadaşım Eşek - EşLik Nota Akor Tab

Söz-Ezgi: Barış Manço Kaç yıl oldu saymadım köyden göçeli Mevsimler geldi geçti görüşmeyeli Hiç haber göndermedin o günden beri Yoksa bana küstün mü unuttun mu beni Dün yine seni andım gözlerim doldu O tatlı günlerimiz bir anı oldu Ayrılık geldi başa katlanmak gerek Seni çok çok özledim arkadaşım eşek Arkadaşım eş arkadaşım şek arkadaşım eşek Yaban tayları çayırda tepişiyor mu Çilli horoz kedilerle dövüşüyor mu Sarıkız minik buzağıyı sütten kesti mi Kuzularla oğlaklar sevişiyor mu Uzun kulaklarını son bir kez salla Tüm eski dostlarımdan bir haber yolla Ayrılık geldi başa katlanmak gerek Seni çok çok özledim arkadaşım eşek Arkadaşım eş arkadaşım şek arkadaşım eşek eşLiği buRadan indirebiLirsiniz

Game of Thrones Cover's

Game of Thrones

Pencereden Bir Taş Geldi (Mamoş) türküsünün hikâyesi

Elazığ'ın koca Mustafa Paşa mahallesinde oturan Bekir hoca'nın genç ve güzel bir karısı vardır. Bekir hoca Harput'ta namusuyla ve iyiliğiyle tanınan yumuşak başlı temiz bir insandır. Karısı ise gençliğin verdiği tecrübesizlikle evli olduğu halde komşularından, soylu bir aileden olan genç, yakışıklı Mamoş (Mehmet) ile ilişki kuracak kadar toydur daha. Mamoş'la Bekir hoca'nın karısı arasındaki sevgi gittikçe alevlenir. Etrafta bunu sezmeye başlamıştır. Fakat sevdalılar buna rağmen her şeyden habersizdirler. Fırsat buldukça buluşur, konuşur, sevişirler. Bekir hoca bunun neye varacağını hesaplamaktadır. Bir gün karısına Harput'a gideceğini ve akşam dönmeyeceğini söyler. Bu fırsattan yararlanan genç kadın Mamoş'u eve davet eder, yerler içerler, eğlenirler. Bekir hoca ise Harput'a gitmemiştir. Karanlık basınca eve gelir ve sessizce kapıyı kendi anahtarıyla açar, sevdalıların bulundukları odaya gelir. İçerden onların eğlenceli çığlıklarını duyar, tabanc

Bodrum Hâkimi türküsünün hikâyesi

Mefharet Hanım 1951 yılında Kütahya, Tavşanlı'dan Bodrum'a tayin edilmiş ve 1954 yılında da intihar etmiştir.  İntihar eden Mefaret Hanım'ın öyküsü yarım asırdır filmlere konu oldu, türküsü Bodrum ve Milas yöresinin dilinden düşmedi ama kimse "gerçeği" bilemedi. Bodrum Hakimi, şimdi, Tolga Çandar'ın çıkardığı "Türküleri Egenin 2" albümüne adını verdi. İşte size birden fazla gerçeği olan yaşanmış bir öykü. Türkiye'nin ilk kadın hakimlerindendi Bodrum Hakimi. Tek görev yeri Bodrum değildi elbet, ama Bodrumlular onu öyle sevmişlerdi ki... Bu dürüst, gözüpek, "erkek gibi" hakim hanıma saygıyla karışık bir sevgi duyuyorlardı. Aslen nereli olduğu önemli değildi, "Bodrum Hakimi" idi o. Bodrum'da iz bırakanlar takviminde böyle tanıtılıyor Bodrum Hakimi Mefaret Tüzün. Hakkında bundan fazlasını öğrenmek de pek mümkün değil zaten. Denediğiniz zaman resmi makamlardan da Bodrum'un yaşlılarından da aynı tepkiyi alıyorsunuz: "

Alageyik türküsünün hikâyesi

Tövbe ya... Tövbe ki, tövbe! Yalnız geyik avına mı tövbe. Yoksa dağların doruklarına, kırların yeşiline, havaya, suya mı bu tövbe? Tüm güzelliklere mi tövbe. Eee ne dersin. Bir kez ecel elini atmaya görsün. Gençlik, nişanlılık, yakışıklılık para eder mi? Sebep? Sebep dizi dizi. Kimini bir çukura düşürür; kimini bir kayadan uçurur. Kimi bir yağlı kurşuna göğüs verir, kimi yele sele gider. Sonra da türkülerin diline takılır, yıllar sonrasına taşınır olay. Öykümüz Toroslarda geçer. Toroslarda geçer ya, çukurun bitip, tepelerin başladığı; Güneyin bitip, Güneydoğunun başladığı kesiminde Torosların. "Gavurdağları" derler buradaki Toroslara. Düz ovayı geçip, Antep - Maraş yolunu tutanlar, bu dağlardan geçmek zorundadır. Zorundadır ya, geç geçebilirsen. Mübarek dağ değil, zulüm kalesi sanki. Alttan bakarsın sipsivri bir tepe. Sağına bakarsın dağ; soluna bakarsın dağ. Kıvrım kıvrım Gâvurdağı'nın tepesine tırmanmak zorundadır, bu dağı geçmek isteyenler. Bir yanından girilir d

ÇALGILAR

ÇALGILAR Çalgı :  Müzik yapmak için kullanılan aletlere verilen genel addır. Çalgıların türleri, tarihi, yapım biçimleri gibi konuları inceleyen bilim dalına da Organoloji denir. Burada anlaşılması kolay olsun diye çalgıları, daha çok kullanıldıkları coğrafik özelliklerine göre gruplandırdım.   A - Türkiye’de Kullanılan Çalgılar 1 - Halk Müziği Çalgıları 2 - Klasik Osmanlı / Türk Müziği Çalgıları B. Batı Müziğinde Kullanılan Çalgıla r 1 -  Klasik Batı Müziği ( Orkestra ) Çalgıları 2 - Diğer Müzik Türlerinde ( Pop, Caz vb ) Kullanılan Çalgılar C. Dünya Müziğinde Kullanılan Çalgılar NOT: Çalgıları çeşitlerine ve çalma özelliklerine göre beş ana başlıkta inceleyeceğiz. 1. Yaylı Çalgılar 2.Üflemeli – Nefesli Çalgılar 3.Telli – Tezeneli Çalgılar 4.Vurmalı Çalgılar 5.Tuşlu – Klavyeli Çalgılar   Türkiye’de  Kullanılan Çalgılar A - Halk Müziği Çalgıları Yaylı Çalgılar Kemençe : Doğu Karadeniz bölgesinde yaygın olan ve rebap, keman türü yaylı