Ana içeriğe atla

Kayıtlar

Makamsal Türk Müziğinde Aralıklar ve Koma Değerleri

Batı müziğinde iki sesin arası iki eşit parçaya bölünmektedir ve arada kalan ses diyez ya da bemol ifadeleriyle tanımlanır. Ancak Türk Müziğinde iki notanın arası her birine koma ismi verdiğimiz 9 eşit parçaya ayrılmaktadır. 1,4,5 ve 8 komanın özel isimleri ve harfleri(rumuz) vardır. Makamları ortaya çıkaracak olan dörtlü ve beşliler oluşturulurken bu isimler ve harflerden yararlanılır.

UrfaLı’nın biRİ :)

Urfalının Biri Mezarında Yatan Babasını Ziyaret ediyor: Babo nasısan, eyimisen? Gene Fatihayı gaptın, keyfin yerinde. Oraları bilmem amma... Buraları bura olmaktan çıhmış gayri. Mezarıydan galksan,gafayı yersen. Öldüğüye sevinirsen... Sıra geceleri bitti artık. Şindi Bitliste beş minare de yok. Hasangalasında caketim de galmamış. Hem Urfa dağlarında ceylanlar da gezmiy. Herkes: Şak-şuka, şaka da - şuka söylüy... Ne mırranın, ne de gayfenin dadı galdı, Gayfenin neslisi çıkmış, südü de içinde. Gaçak çay da hepden gaçak olmuş, Sallama içiyler.. Ahhh.. Şu gavur icadı televizyon yokmu? Tam üç tene eve aldım,gene de acans dinliyemiyem. Gumasının yüzünden gocasından ayrılan böyük gız, Yaseminin penceresinden bakmazsa göremiymiş. Öbür oğlan Gurtlar Vadisi. Hele o güççüğü yokmu ? Sen görmedin. Saçını hep Amerikan kesdiren, Gözü , gulağı oynuy namıssızın. Acun Firarda diy, başka bişey demiy Turizm dersine eyi geliymiş. Vall

Yaratıcı Drama

Yaratıcı Drama ve Eğitimde Kullanılışı Eğitim, tanımı ve içeriği ile en zor kavramlardan biri. Eğitim alanında da en mükemmele ulaşmak uzun yıllardır insanları hep meşgul ede gelmiştir. Eğitimi insanlarda kalıcı ve istendik yönde bilgi ile donatmak diye tanımlamak yanlış olmaz sanırım. İşte ülkemizde son yıllarda karşımıza cıkmış olsa da dünya gündeminde epey eski bir yeri olan “Yaratıcı Drama “ konusuna değinmek istiyorum. Beni buna iten ise, bu yılki sene sonu mesleki etkinlikler çerçevesinde bize verilen bir seminer oldu. Size aktaracaklarım bu seminer sonunda merak edip derlediğim bilgilerin bir aktarımı olacak. Umarım mesleğe yeni başlayan meslektaşlarıma ve velilere faydalı olur. Yaratıcı Drama; Çıkış noktası olarak, bir davranış, bir kelime, bir cümle veya fikirden yola çıkarak, tiyatro tekniklerini de kullanarak, grup çalışması içinde eski yaşantılarından yararlanarak yeniden çağlandırma eylemidir. Yaratıcı Drama uygulamalarının kendi içinde ve bir bütünlük taşıyan aşamaları va

kaval horLatma için : koŞaLma

dilsiz kaval etüd egzersiz çalışma

kavaL – horLatma için: aRtvin saRıKız oyunu, buLutLar oyun oynaşır

Horlatma tekniği için güzel bir çalışmadır. Dikkat edin hortlatmayın ;) dilsiz kaval etüd egzersiz çalışma

MEGEP ( MesLeki Egitim ve ÖgRetim sisteminin GüçLendiRiLmesi ProJesi)'den faydaLı bir çaLışma...

" Çocuk Gelişimi ve Eğitimi " başLığı aLtında oLdukça faydaLı dökümanlar, modüLLer paylaşılmış. SözgeLimi ; müzik etkinlikleri, müzik albümü, oyun albümü, drama çaLışmaları, dRama uyguLamaLarı vb... dökümanLara aLttaki Linkten uLaşabiLirsiniz. http://www.megep.meb.gov.tr/modulson/10/cocuk%20gelisimi/cocuk.htm dökümanlar pdf uzantıLıdır.

eLvitodeLLa diyoR ki :

“Ne olmadığımı biliyorum en azından. . bir öncesizlik mi desem, bir sonrasızlık mı, ya da evvel zaman içinde bir masal. kahramanlarının hepsi ölen.kuru bir kuyu mu desem, gidemediğim bir uzak mı. hiçbir an, göremediğim bir sevda mı, manası olmayan bir bakış mı. bilemedim. Ama herşeye rağmen, ne olmadığımı biliyorum. Artık kullanılmayan bir köprüden. aşk’ı sallandırıyorum.Bilmem, kimi anlatmak gerekir kendi yerime. ya da kim beni anlayabilir. kimse anlayamadı..ondan başka sadece ne olduğum mu önemlidir, yoksa ne olamayacağım mı.Bunu da bilmem gerekir. tekilden sakin, çoğuldan deli işte. kelimesiz değildir. kendidir.kısaca kim ne şekilde düşünürse, öyledir.bırakın öylece kalsın. . Önemsizdir... Dünyada bir yerdeyim. Yol kenarlarındaki su birikintilerindeyim...Belkide herkes gibi biriyim... Sadece gökyüzüne göreyim... Ama yarın hiçbir yerdeyim...” eLvi yine coştu :)

Müzik Eğitiminde GüdüLeme ve Önemi

Öğrenciyi öğrenmeye istekli hâle getirmek/güdülemek öğretmenin sorumluluğundadır. Ana sınıfından itibaren, temel eğitimin her kademesinde çalışan öğretmen, öğrencisini bilgi almaya istekli ve yeni şeyler öğrenmekten keyif alır duruma getirmeyi başarmak zorundadır. Aksi hâlde öğretmenlik mesleği kendisi için de bir işkence hâline gelir. Güdülemeyi sağlamak öğretmenin meslekî başarısıdır. Öğretmenlik mesleği bir güdüleme sanatıdır. Bir sınıfın tamamını derse katılmaya hazır hâle getirmek öğretmenin donanımı ve yaratıcılığıyla ilgilidir.Değişik güdüleme taktiklerini gerektiğinde kullanabilmek ister. Çocukların yaş grubu küçüldükçe, güdüleme ihtiyacı daha da artar. Çocuğu müzik yapmaya istekli hâle getirmede öğretmenin baş vurabileceği yolları aşağıdaki başlıklar altında toplayabiliriz. Eğitimde dramadan yararlanma: Tüm sınıfın dikkatini bir noktaya toplamak, bu amaçla ısınma, uyum ve iletişim oyunlarından birini kullanmak her ders için gereklidir. Bu noktada en çok yararlanıl

anonim de kim :=)

Bir arkadaşın yalancısıyım ve sadece aktarıyorum: araLarında konuşuyorlar ve içlerinden biri türküleri ne kadar çok beğendiğinden dem vurarak diyor ki :” lan o lum bu “anonim”de kim ya? Herifin ne güzeL türküLeri var ya…!” ( kınamayın beni ama olay gerçek ve istanbuL’da yaşanmış )

oZan yemini-erkan oğur - ismaiL haKKı demiRcioğLu / dediler ki

DediLer ki keramet kanı Haydar Dayanmaz derdimin derrnanı Haydar Kamu mümin'lerin kalbinde mihrin Olubdur dini hem imanı Haydar Hakk'ın kudreti sende ayandır Velayet mülkinin sultanı Haydar İmamü'l Müttekinsin bellü bayık Erenler merdinin merdan'ı Haydar Cemad'a dil verirsin emr-i Yezdan Verir nutkun ölüye canı Haydar Behişt ehline saki'i ezelsin Hakk'ın sende erer ihsanı Haydar Yemini dermendde kıl inayet Delalette komagıl anı Haydar oZan yemini

dediLeR ki ( deLiLeR ):=) / …1/ Üç Nokta Bir

Dediler Ki Dediler ki hayat güzel eğriyi doğruyu bilenler Dediler ki umut sürer insanları seversen eğer Dedikler ki hayat kısa eğer mutluluklar olmazsa Dediler ki kalmaz yanına yaptıkların bu dünyada İyiler kazanır kötülükler kazınır dediler Mutlu olmak için mutlu etmek yeter dediler İyiler kazanır kötülükler kazınır dediler Mutlu olmak için mutlu etmek yeter dediler Dediler ki hayat güzel eğriyi doğruyu bilenler Dediler ki umut sürer insanları seversen eğer İyiler kazanır kötülükler kazınır dediler Mutlu olmak için mutlu etmek yeter dediler İyiler kazanır kötülükler kazınır dediler Mutlu olmak için mutlu etmek yeter dediler Tekrar gözden geçirdim yalan söylememişler Tekrar gözden geçirdim yalan İyiler kazanır kötülükler kazınır dediler Mutlu olmak için mutlu etmek yeter dediler İyiler kazanır kötülükler kazınır dediler Mutlu olmak için mutlu etmek yeter dediler ( deLiLeR ):=) …1/ Üç Nokta Bir Spitney Beers,2

meLankoLik minör

geçenLerde bizim erTi bir Laf etti (şu son zamanLardaki psiKaotik duRumumdan oLsa geRek) kendimden geçtim ve bu isimde ya da makamda ( sanırım bu makamı – tonu ben buLacağım ) bir şarKı yapmaya karar verdim. “ MeLankoLik minör! ” buRaya da not düştüm bu amaçLa. kuLLanmayı düşünen varsa benden teLif / kuLLanım hakkı isteyecektiR biLgiLerinize… söyLemedi demeyin! Canım siz de biraz yaRatıcıLığınızı kuLLanıp yeni şeyLer türetebiLirsiniz. SözgeLimi ; LemankoLik minör, meLodRamik minör vb… neyse çok şüküR aL-koLik değiLim, buna da şükür! Bakın vikipedia meLankoLi için ne diyoR : “ Melankoli halk arasında yalnızlığı tercih ve hüzün hali olarak bilinse de aslında psikolojik bir durumdur. Nedensiz yere depresyon hissi ve birşeyler yapmaya duyulan isteksizlik olarak ortaya çıkar. Eskiden şizofren gibi daha ciddi ve fiziksel rahatsızlıklara dayandırılan melankoli, beraberinde belli bir kültür ve kült getirmiştir. Günümüzde ise aşk ya da kimlik karmaşası gibi duygusal nedenlere bağlanmakt