Ana içeriğe atla

Kayıtlar

Makamsal Türk Müziğinde Aralıklar ve Koma Değerleri

Batı müziğinde iki sesin arası iki eşit parçaya bölünmektedir ve arada kalan ses diyez ya da bemol ifadeleriyle tanımlanır. Ancak Türk Müziğinde iki notanın arası her birine koma ismi verdiğimiz 9 eşit parçaya ayrılmaktadır. 1,4,5 ve 8 komanın özel isimleri ve harfleri(rumuz) vardır. Makamları ortaya çıkaracak olan dörtlü ve beşliler oluşturulurken bu isimler ve harflerden yararlanılır.

Küçüğüm-eZGinin günLüğü

Küçüğüm - Ezginin Günlüğü Bugün güneş doğmayacak Bugün sen çok öleceksin Biraz düşlerine eğil Orda birşey bulacaksın Bugün unut mavileri Çiçeğe su verme unut Biraz daha sen olursun Kalbindeki rengi büyüt Her aşk kendi içinde yaşar Çaldığın kapı kapanır sonunda İçinde bir sen bulursun Büyümüş anlamış yorgun Ah aman aman küçüğüm Bu yol sana gidiyor Senin küçük baharında Unuttuğun birşey var Gelir geçer sokaklardan Sokaklara girer çıkar Mavi penceresinde gün Telaşlı rengarenk kuşlar Kanallarında birgün Düşlerine konar kalkar

'Katibim' türküsünün öyküsü

K ırım Savaşı sırasında, İstanbul’a gelen İngiliz Ordusunda, İskoç askerleri de vardır. İstanbullular, gördüklerinde kahkahalara boğuldukları kısa etekli İskoçyalılara lakap takmakta geç kalmazlar : “ Donsuz asker! ” Bir İskoç besteci, halkın alayı üzerine bir marş besteler. Bir İstanbul külhanisi de, genç katipler için yazdığı şiire beste olarak donsuz askerlerin marşını alır. Böylelikle de, ünlü “ Katibim ” türküsü doğmuş olur. kaynak: Sunay Akın - Ay Çiçeği ve Denizyıldız(lar)ı burada şarkının yine buna benzeyen bir başka hikayesi anlatılmış. yine buradaysa iskender paLa tarafından bu hikaye daha da detaylandırılarak anlatılmış. -+-+-+-+-+-+-+-+- alttaki linkler ise youtube'deki çeşitli " katibim " yorumları : Katibim Medley Bilkent Guitar Trio Katibim Variations(TURKEY) Devlet Çoksesli Korosu Sacred Shabbat - Loreena McKennitt En Güzel Fotoğraflarla İstanbul ( nostaljik ve çok hoş bir aranje ) Houston Turkish Festi

pisagor, tarikat ve sus işareti !

Bilindiği üzere Pisagor resmi tarihe tarihinde dik üçgenlerin sırrını dünyaya indiren ölümlü olarak geçer. Oysa Pisagor bir tarikatın kurucusudur da aynı zamanda. Bu tarikatın inancına göre "evrende her şey sayılarla idare ediliyordu ve sayılarla izah edilebilirdi." Pisagor bir istekliyi yoluna kabul etmek için pek zor beğenir bir kimseydi. “ Her ağaç bir Hermes yapmaya yaramaz ” derdi. Onun tarikatına girmek isteyenlerin bir süre deney ve çilelere tabi olması şart kılınmıştı. Müritliğe kabul edilen çocuk, hiç olmazsa iki yıl hazırlıkla meşgul olurdu. Müride, bu süre zarfında “AKUSİKO”, yani DİNLEYİCİ” adını verirlerdi. Dinleyici ders esnasında mutlak şekilde susmaya mecburdu. Ne hocasına bir sey sormaya mezundu ne de ders hakkında tartışmaya... Yalnız dersleri tam bir saygı ile kabul etmeye, ondan sonra onları kendi kendine uzun uzun düşünmeye bakmakla görevlendirilmişti. Bu kuralı dinleyicinin beynine işlemek için uzun bir örtüye bürünmüş bir kadın heykeli gösterirlerdi

ses eğitimi ( şan ) ile ilgilenenlere...

hem ünlü hem tenor denildiği zaman çoğu kişinin aklına belki de popülarite 'lerinden kaynaklı olacak, yabancılardan Luciano Pavarotti , yerlilerden ise kimilerince yerli pavarotti ( ! ) denilen " ibrahim tatLıses " geliyor. bu tür benzetmeler bana hep garip gelmiştir. ( .... / .... ) hazır yeri gelmişken pavarotti ile ilgili olarak şurada yazılan şeyin gerçek olup olmadığını da hep merak etmişimdir. "pavarotti 1950'lerin sonlarında (ya da o civar) genç ve tığ gibi bir delikanlıyken ankara'ya davetli gelmiş, filhakika tek bir temsilden sonra memleketine geri yollanmıştır. bir kısım kaynaklar bunu pavarotti'nin dönemin devlet tiyatro ve operasının genel müdürü cüneyt gökçer 'in genç, güzel ve zarif zevci ayten gökçer 'e sulanmasına ve gökçer'in bunu kaldıramamasına; bir grup başka kaynak da yine pavarotti'nin temsilden sonra bu sefer dönemin cumhurbaşkanı olan celal bayar 'ın özel olarak yanına gitmeyişi bağlamında gelişen politik s

Slap and Pop Techniques For Guitar

Jean Marc Belkadi Slap and Pop Techniques For Guitar The purpose of this book is to provide a fresh prespective on the subject of funk guitar. It shows techniques commonly used in the bass such as slap and pop, but on the electric guitar giving a whole new realm of posibilities in the instrument. Comes with MP3 of the exercises. doWNLoad...

GİBİ SÖZCÜĞÜ ÜZERİNE...

Türkler otomobilden önce atlarına düşkündüler. Öyle ki, atları öldüğünde derisini yüzer ve içini samanla doldururlardı. Gözlerini önünden ayırmadıkları bu heykele de “ kipi ” adını verirlerdi. Bu sözcük Türkçemizde “ gibi ”ye dönüşmüştür. (s.22) SUNAY AKIN ÖNCE ÇOCUKLAR VE KADINLAR ÇINAR YAYINLARI 1.BASIM İSTANBUL, EKİM 1999

LEONARDO FİBONACCİ

Hesap yapmayı Cezayirli bir Arap ustadan öğrendi. Rivayete göre bir arkadaşının tavşan çiftliği vardı ve her üreme döneminde en az kaç yavru beklemesi gerektiğini hesaplayamıyordu. Fibonacci arkadaşına yardım etti. Bulduğu sayılar da Fibonacci dizisi olarak tarihe geçti.  Göze daha net gözükeni “ dal ” problemidir. Her farklı nesilde kaç tane dal olduğunu sayarsanız birçok bitkide yine aynı sayı dizisi karşınıza çıkar : ilk yıl 1, ikinci yıl 1, ertesi yıllar 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, ..... diye gider.Yeni doğan her dal, ikinci yılını tamamladıktan sonra her yıl yeni bir dal verir. Bu kural yeni doğan dallar için de geçerlidir. Buna göre her yıl kaç dal olduğunu sayarsak 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, ...dizisini buluruz. Bu Fibonacci Dizisi ’dir: Dizideki her sayı kendisinden önce gelen iki sayının toplamıdır.