Ana içeriğe atla

Kayıtlar

Makamsal Türk Müziğinde Aralıklar ve Koma Değerleri

Batı müziğinde iki sesin arası iki eşit parçaya bölünmektedir ve arada kalan ses diyez ya da bemol ifadeleriyle tanımlanır. Ancak Türk Müziğinde iki notanın arası her birine koma ismi verdiğimiz 9 eşit parçaya ayrılmaktadır. 1,4,5 ve 8 komanın özel isimleri ve harfleri(rumuz) vardır. Makamları ortaya çıkaracak olan dörtlü ve beşliler oluşturulurken bu isimler ve harflerden yararlanılır.

Fernando Sor- Op.35 No.22 eser nasıl çalınır..

Notaya bakarak..videyu izleyerek..

NefeS geLiştirme pRoGRamı-14.günden 21. güne...

Günde beş dakika ayırarak ciğerlerimizin gücünü artırmayı ve soluma kontrolünü geliştirmeyi sağlayacan ve 21 gün süren bu çaLışmanın iLk böLümüne buRadan uLaşabiLiRsiniz. PayLaşmama izin veRen " Reso " nickLi öğRetmen aRkadaşıma bu vesiLeyLe biR kez daha teşekküR ediyoRum. 21 günlük bir çalışmadır.   ONDÖRDÜNCÜ GÜN A- Soluk soluğa derin soluma (bir defa) B- Zorla havayı içeride tutunuz (üç defa) C- Kreşendo soluma (üç defa) D- Dekreşendo soluma (üç defa) E- İki defa havayı hafifçe dışarı veriniz (her defa 60 saniye süreyle) Not: Çalgınıza ağırlık veriniz. Mümkün olduğu kadar Bu çalışmayı çalgınızla yapınız. ONBEŞİNCİ GÜN Nefes geliştirme programı çalışmalarımızın bitmesine az kaldı. Bunları tan manasıyla uygularsanız başarınız mükemmel olur. A- üç defa havayı içeride tutun (Her defa 20 saniye süreyle) B- Kreşendo Dekreşendo soluma 1- Tam bir soluk alınız 2- Olabildiğince en yumuşak bir şekilde soluğu dışarıya veriniz. 3- Soluğun huzunı ön

dünya saLakLık taRihine geÇenLeR...

     

Eşlik - Daha Dün Annemizin , Ah! Vous Dirai-je, Maman

1761'de yayınlanan "Ah! Vous dirai-je, Maman" adlı Fransız melodisine dayanır. Bu melodi daha sonra Mozart tarafından tema olarak kullanılmış ve varyasyon formunda bestelenmiştir. Bu varyasyonlar oldukça ün kazanmıştır. Ahmet Muhtar Ataman tarafından bu varyasyonlara Türkçe sözler (  Yaşasın Okulumuz  ya da  Daha dün annemizin )  yazılmıştır Eserin orjinalini dinlemek ister misiniz ? Mandolin ve Gitar için düzenLenmiş hali de aşağıda... 1. Eşlik   /  2. Eşlik  /  3. Eşlik  /  4. Eşlik  /  5. Eşlik  /  6. Eşlik  

MÜZİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI DEĞERLENDİRME RAPORU

1. Öğrencinin seviyesine uygun olmayan konuların çokluğu, içeriğindeki şarkıların seviyenin üzerinde olduğu ve öğrencinin ilgisini çekmediği belirtildi. Müzik programında enstruman öğretimine fazla önem gösterilmemiş olması ve nota öğretimiyle paralellik arz etmemesi dolayısıyla güçlükler çıkmasına sebebiyet vermiştir.        İnsan ve müzik, çevre konusunun çalgı aleti eğitimi verilecek şekilde planlanması, seviyeye uygun eserlerin seçilerek verilmesi, teorik bilgilerin anlatımında tanımların fazla, uygulamanın az olması, ses ve işitme eğitiminin az olması, şarkı dağarcığının öğrencinin tonal yapısına uygun olmadığı, Atatürk ve müzik konulu ünitenin belirli gün ve haftalara dağıtılması. 2. Öğrencileri yönlendirecek müzik kurum ve kuruluşlarının yetersizliği ve olmaması sıkıntılara yol açmakta,      Lise sınavları hazırlıkları nedeniyle öğrencilerin boş zamanlarında sanatla ilgili hiçbir alanla ilgilenmemeleri,      İl Kültür Müdürlüğü ve diğer müzik kuruluşlarının çevre imkânlarını