Ana içeriğe atla

Kayıtlar

Makamsal Türk Müziğinde Aralıklar ve Koma Değerleri

Batı müziğinde iki sesin arası iki eşit parçaya bölünmektedir ve arada kalan ses diyez ya da bemol ifadeleriyle tanımlanır. Ancak Türk Müziğinde iki notanın arası her birine koma ismi verdiğimiz 9 eşit parçaya ayrılmaktadır. 1,4,5 ve 8 komanın özel isimleri ve harfleri(rumuz) vardır. Makamları ortaya çıkaracak olan dörtlü ve beşliler oluşturulurken bu isimler ve harflerden yararlanılır.

Eşlik - Daha Dün Annemizin , Ah! Vous Dirai-je, Maman

1761'de yayınlanan "Ah! Vous dirai-je, Maman" adlı Fransız melodisine dayanır. Bu melodi daha sonra Mozart tarafından tema olarak kullanılmış ve varyasyon formunda bestelenmiştir. Bu varyasyonlar oldukça ün kazanmıştır. Ahmet Muhtar Ataman tarafından bu varyasyonlara Türkçe sözler (  Yaşasın Okulumuz  ya da  Daha dün annemizin )  yazılmıştır Eserin orjinalini dinlemek ister misiniz ? Mandolin ve Gitar için düzenLenmiş hali de aşağıda... 1. Eşlik   /  2. Eşlik  /  3. Eşlik  /  4. Eşlik  /  5. Eşlik  /  6. Eşlik  

MÜZİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI DEĞERLENDİRME RAPORU

1. Öğrencinin seviyesine uygun olmayan konuların çokluğu, içeriğindeki şarkıların seviyenin üzerinde olduğu ve öğrencinin ilgisini çekmediği belirtildi. Müzik programında enstruman öğretimine fazla önem gösterilmemiş olması ve nota öğretimiyle paralellik arz etmemesi dolayısıyla güçlükler çıkmasına sebebiyet vermiştir.        İnsan ve müzik, çevre konusunun çalgı aleti eğitimi verilecek şekilde planlanması, seviyeye uygun eserlerin seçilerek verilmesi, teorik bilgilerin anlatımında tanımların fazla, uygulamanın az olması, ses ve işitme eğitiminin az olması, şarkı dağarcığının öğrencinin tonal yapısına uygun olmadığı, Atatürk ve müzik konulu ünitenin belirli gün ve haftalara dağıtılması. 2. Öğrencileri yönlendirecek müzik kurum ve kuruluşlarının yetersizliği ve olmaması sıkıntılara yol açmakta,      Lise sınavları hazırlıkları nedeniyle öğrencilerin boş zamanlarında sanatla ilgili hiçbir alanla ilgilenmemeleri,      İl Kültür Müdürlüğü ve diğer müzik kuruluşlarının çevre imkânlarını

Elektro Gitarın Bölümleri

Elektro Gitarın Bölümleri: Bir elektro gitarı temel olarak 3 bölümde incelemek mümkün olabilir; gövde, sap ve elektronik parçalar. Gövde ve sap genel olarak çeşitli ağaçlardan yapılırlar ve bu ağaçların türüne kesim kalınlıklarına, yıllanmışlıklarına vb. özelliklerine göre gitarın tonu üzerinde etkide bulunurlar. Genel olarak tonun sustainini (sesin uzamasını) kalınlık ve tizlik gibi özelliklerini etkilerler. Elektronik aksam ise manyetikler, sesin tonunu ve ses yüksekliğini ayarlayan knoblar ve manyetik pozisyonunu belirten switchten oluşur.

oLay buduR !

DAĞ RÜZGARI

Kaderde senden ayrı düşmek de varmış Doğrusu bunu hiç düşünmemiştim... Seni tanımadan Hele seni böyle deli divane sevmeden Yalnızlık güzeldir diyordum Al başını, kaç bu şehirden Ufukta bir çizgi gibi gördüğün dağlara Rüzgarın iyot kokularını taşıdığı denizlere git Git gidebildiğin yere git diyordum Oysa ki, senden kaçılmazmış Yokluğuna birgün bile dayanılmazmış. Bilmiyordum... Yine de dayanmağa çalışıyorum işte Bir kır çiçeği koparıyorum gözlerine benzeyen Geçen bulutlara sesleniyorum ellerin diye Rüzgar güzel bir koku getirmişse Saçlarını okşayıp gelmiştir diyerek avunuyorum Yaşamak seninle bir başka zamanı Bir başka zamanda seni yaşamak Herşeyden önce sen Elbette sen Mutlaka sen İster uzaklarda olİster yanıbaşımda dur Sen ol yeter ki bu zaman içinde Ben olmasam da olur Seni bir yumağa sarıyorum yıllardır Bitmiyorsun Çaresizliğim gün gibi aşikar Su olup çeşmelerden akan güzelliğin İnceliğin ışık ışık yüzüme vuran Sen güneş kadar sıcak Tabiat kadar gerçek Sen bahçelerde çiçekler açtıra

BEKLEYENLER İÇİN...

BEKLEYENLER İÇİN Bir ayak sesi duymayayım Kapıya koşuyorum Gelen sen misin diye Bir siyah saç görmeyeyim Yüreğim burkuluyor Ağlamaklı oluyorum Her şey bana seni hatırlatıyor Gökyüzüne baksam Gözlerinin binlercesini görürüm Bir rüzgar değse yüzüme Ellerini düşünmeden edemem Yaktığım bütün sigaraların dumanları sana benzer Tadı senden gelir Yediğim yemişlerin İçtiğim içkilerin Ve içimdeki bu dayanılmaz sıkıntı Bu emsalsiz hüzün Seni beklediğim içindir Resmine bakamaz oldum Uykulardan korkuyorum artık Utanıyorum odamdaki bütün eşyalardan Şu sedir hala gelip oturmanı bekliyor Şu ayna karşısında güzelliğini seyretmeni Şu kadeh dudaklarına değebilmek için duruyor masada Ve şu saat geldiğin anda Durabilir sevincinden Zaman çıldırabilir Çünkü benim dünyamda Ölümsüzlük, seni sevmek demektir. Bir çocuk doğmayı bekler Bir ağır hasta ölmeyi Bitkiler yağmur ve güneşi bekler Yalnız bir kadın sevilmeyi Ve düşün ki bir adam İçinde bütün bekleyenlerin korkusu ve ümidi Seni bekler Asılmayı bekleyen bir