Batı müziğinde iki sesin arası iki eşit parçaya bölünmektedir ve arada kalan ses diyez ya da bemol ifadeleriyle tanımlanır. Ancak Türk Müziğinde iki notanın arası her birine koma ismi verdiğimiz 9 eşit parçaya ayrılmaktadır. 1,4,5 ve 8 komanın özel isimleri ve harfleri(rumuz) vardır. Makamları ortaya çıkaracak olan dörtlü ve beşliler oluşturulurken bu isimler ve harflerden yararlanılır.
ne de güzel bir ilişkiydi bizimkisi ne de seviyeli, ilkeli şu kahrolası dünyada; hani kinle nefretle bezeli, ölümlerin ılıman öpüşlerin arkasına sığındığı, maskların, günlük yaşamın tüm ayrıntılarına sızdığı şu kızıp öfkelenip ne yapıp edip hercümle serseriliğine rağmen sarıp sarmaladığımız kutsal sevgilimiz, büyük aşkımız... hayattır ve dünyadır bu bahisde lafını ettiğim. kapılardan pencerelerden, yüzümüzden, gözümüzden, dilimizden, sözümüzden, ışıklar saçıyorduk ne de güzel... biliyorum sen de unutmadım öğretmenim dünyanın bir ucundaki bir adamla da dost arkadaş yoldaş olunabileceğini biz önce kendimize göstermiştik, ki bu durum her ikimiz içinde %100 doğru ve aynı şekilde %100 yalandı. Çünkü ikimiz de aynı yöne dönen aynı iklimin aynı dünyanın ayrı insanlarıyız zannediyorduk birbirimizi... HİÇ,YOKTAN İYİDİR!! aslında ne kadar da kalabalığız biliyorum kurdu börtü böceği hepsi bizimle birlikte yürüyorlar hava su toprak sıcak ve merak hepsi bizimle ne kadar da kalabalıkmışız meğer... g