Ana içeriğe atla

Kayıtlar

Makamsal Türk Müziğinde Aralıklar ve Koma Değerleri

Batı müziğinde iki sesin arası iki eşit parçaya bölünmektedir ve arada kalan ses diyez ya da bemol ifadeleriyle tanımlanır. Ancak Türk Müziğinde iki notanın arası her birine koma ismi verdiğimiz 9 eşit parçaya ayrılmaktadır. 1,4,5 ve 8 komanın özel isimleri ve harfleri(rumuz) vardır. Makamları ortaya çıkaracak olan dörtlü ve beşliler oluşturulurken bu isimler ve harflerden yararlanılır.

Aklınızı Rahata Erdirecek 50 Soru

Aklınızı Rahata Erdirecek 50 Soru 1. Kaç yaşında olduğunuzu bilmeseniz kaç yaşında olurdunuz? 2. Başarısızlığa uğramak mı hiç denememek mi daha kötüdür? 3. Hayat o kadar kısaysa neden sevmediğimiz o kadar şeyi yapıyor ve yapmadığımız o kadar şeyi seviyoruz? 4. Her şey yapılıp söylendiğinde söyledikleriniz yaptıklarınızdan daha mı fazladır? 5. Dünya için değiştirmek istediğiniz en önemli şey nedir? 6. Mutluluk ulusal para birimi olsa nasıl bir çalışma sizi zengin ederdi? 7. İnandığınız şeyi mi yapıyorsunuz yoksa yaptığınız şeye alışmaya mı çalışıyorsunuz? 8. Ortalama insan ömrü 40 sene olsa hayatınızı farklı yaşar mıydınız? 9. Hayatınızın gidiş yönünü ne derece etkilediniz? 10. Bir şeyleri doğru yapma konusunda mı yoksa doğru şeyleri yapma konusunda mı daha endişelisiniz? 11. Asansör düğmesine birden fazla defa mı basıyorsunuz? Bunun asansörü daha hızlandırdığına mı inanıyorsunuz? 12. Endişelerle dolu bir dehâ mı yoksa neşeli ve basit bir insan...

Hasretinle Yandı Gönlüm - EnstrumentaL - biSGeN

Dönüş , 1972'de yapılan bir Dram, Romantik çeşidi bir sinema filmidir. Toplumuna giderek yabancılaşan bir gurbetçiyle, köyünde terk ettiği karısı Gülcan'ın öyküsü. Karısının köyde bazı dedikodulara karışması nedeniyle gurbetçi İbrahim, namusunu temizlemek için köyüne döner. Ancak İbrahim de Gülcan'ın üzerine Almanya da evlenmiştir. Alman kadından bir de çocuğu vardır... Yönetmen: Türkan Şoray Kurgu: Şerif Gören Oyuncular: Türkan Şoray, Kadir İnanır , Bilal İnci Müzik: Yalçın Tura EşLik : Ersin Bişgen mp3 uzantıLı oLarak BuRadan indirebiLirsiniz.

Erkan Oğur'la Röportaj

Ve insan varlığının müzik olduğunu anladığında susar Devrim Büyükacaroğlu “Müzik kainat boyuncadır. İnsan nefsine hakim olamayıp ona yaklaşmaya heves eder. Ve insan varlığının müzik olduğunu anladığında susar.” Böyle yazıyor Erkan Oğur ’un sekiz yıl sonra yayınladığı son albüm ‘Dönmez Yol’un kapağında. Tınıları gibi felsefisini de; perdesiz gitarından çıkan küçücük bir melodiyi de birkaç sözcükten oluşan bir kelamını da, nerede duyarsanız duyun, ona ait olduğunu bilirsiniz. Binlerce yıllık anonim türkülerin altına kendi imzalarını besteci kimliğiyle atanların dünyasında ‘türkü bestelenmez yakılır… Yeni bir şey yaratamazsın, ancak eskiyi keşfedebilirsin” diyen birinin fazlaca naif kalacağını da bilirsiniz… Evrensel mi yerel mi acaba Erkan Oğur? Öyle bir sınıflandırma var ya, bilirsiniz… Klasik müzik, halk müziği gibi… Erkan Oğur'un müziği, bu ve bunun gibi sınıflandırmaların aczinin ispatıdır. Dünyanın ortak ve ama rengarenk müzik düşünün adıdır Erkan Oğur. Perdesiz gitarı ...

Ersin Bişgen - Anneler ile Kızları - Aşk teması ( Dilsiz Kaval )

Singing Lessons - Vocal Warm Up Exercises

Ersin Bişgen - Şüphe

YağmurLara SöyLe - Işığın Yansıması - AsLı Omağ