Ana içeriğe atla

Kayıtlar

Nisan, 2007 tarihine ait yayınlar gösteriliyor

Müzikte Aralıklar ( interval ) - teorik -

  🎓 GENEL HEDEF Amaç: Aralıkların isimlendirme sistemini anlamak Yarım ve tam seslerle ilişkisini kavramak Nota ismine göre aralık hesaplamayı öğrenmek Piyano/gitar üzerinde teorik örneklerle pekiştirmek 🟢 AŞAMA 1: BASİT (Giriş Seviyesi) 🎯 Öğretim Hedefleri: Aralık nedir? Tam ses, yarım ses nedir? 2’li, 3’lü gibi aralık isimlerini tanıma 🔍 Konular: Aralık Tanımı Aralık: İki nota arasındaki yükseklik farkı Aralıklar nicelik (2’li, 3’lü) ve nitelik (majör, minör vs.) içerir Tam Ses – Yarım Ses Piyano klavyesiyle göster: C – D = tam ses, E – F = yarım ses Gitarla: Aynı telde ardışık perde = yarım ses Tam (Perfect) Aralıklar P1 (Birlik), P4, P5, P8 (Oktav) Tanımları ve örnekleri (C – G = P5) Aralık Nasıl Sayılır? Harf sayma: C → G = C(1) D(2) E(3) F(4) G(5) = 5’li 📚 Egzersiz Önerileri: “C ile E arası kaçlıdır?” “C’den 5’li olan nota nedir?” Piyano/Gitar şemalarıyla gösterimler 🟡 AŞAMA 2: ORTA...

DİSKOTEĞİM - SEÇMELER - Y . MALMSTEIN

Yngwie Malmsteen - Black Star XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX Yngwie Malmsteen - Forever One XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX Yngwie Malmsteen - Fugue XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX Yngwie Malmsteen + New Japan Philharmonic/Far beyond the sun XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX Yngwie Malmsteen playing Bach XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX Yngwie Malmsteen - Air on G String

ÇOCUK ŞARKILARI NOTALARI - MİNİK KUŞ

OYUN AÇIKLAMASI ROLLER Kuş,avcı ve ormanda oynayan çocuklar. ARAÇ VE GEREÇLER Örtü,yem kuş ve avcı kıyafeti. UYGULAMA: Minik kuş müzik eşliğinde dans ederek ormanda dolaşır. Müzik hafifleyince avcı sessizce yaklaşır yere bir avuç yem atar. Müzik durunca minik kuş çevresine bakınır ve yemleri yemeye başlar. Avcı sessizce yaklaşır elindeki örtüyü kuşun üstüne örter. Bu arada çevrede dolanan çocuklar minik kuşun çevresinde halka olurlar ve minik kuşum şarkısını söylemeye başlarlar. Avcı bunun üzerine minik kuşu serbest bırakır. Şarkı hep birlikte söylenerek dans edilir. xxxxxxxxxxxxxxxxxxx Tüm çocuk şarkıları notaları ve açıklamalar için Sevgili Tuncer Ediz ve eşi Serapata öğretmenlerime teşekkür ederim

ÇOCUK ŞARKILARI NOTALARI - BAHAR ŞARKISI

ÇOCUK ŞARKILARI NOTALARI - BALIKÇI

ÇOCUK ŞARKILARI NOTALARI - BALIKLAR

ÇOCUK ŞARKILARI NOTALARI - BEBEĞİM

ÇOCUK ŞARKILARI NOTALARI - CANIM ANNEM

ÇOCUK ŞARKILARI NOTALARI - ÇİÇEKLER

ÇOCUK ŞARKILARI NOTALARI -DOĞUM GÜNÜ

ÇOCUK ŞARKILARI NOTALARI - DOĞRU İNSAN OL

ÇOCUK ŞARKILARI NOTALARI - DÜNYAYA ÇAĞRI

ÇOCUK ŞARKILARI NOTALARI - GÖKKUŞAĞI

ÇOCUK ŞARKILARI NOTALARI - HAYALIMDEKİ DÜNYA

ÇOCUK ŞARKILARI NOTALARI - İLKBAHAR

ÇOCUK ŞARKILARI NOTALARI -KİTAP SEVGİSİ

ÇOCUK ŞARKILARI NOTALARI - KÜÇÜĞÜME ÖĞÜT

ÇOCUK ŞARKILARI NOTALARI - KÜÇÜK KARINCA

ÇOCUK ŞARKILARI NOTALARI - MESLEKLER

ÇOCUK ŞARKILARI NOTALARI - MEYVELER

ÇOCUK ŞARKILARI NOTALARI - ÖRDEK

ÇOCUK ŞARKILARI NOTALARI - YENI YIL

ÇOCUK ŞARKILARI NOTALARI - 2 3 NİSAN

ÇOCUK ŞARKILARI NOTALARI - NOTALAR

ÇOCUK ŞARKILARI NOTALARI - ELBİSELERİM

YETMİYOR

KRİSTAL BİR OKYANUS DÜŞLÜYORUM LACİVERT BİR SONSUZLUKTA YÜZÜN BULUTLARDA GÖLGESİ OKYANUSTA... YETMİYOR KRİSTALLERİN GÖRKEMLİ DANSI YÜREĞİME YANSIMANA...

ÇOCUK ŞARKILARI NOTALARI - SONBAHAR

ÇOCUK ŞARKILARI NOTALARI - BEN BİR UÇURTMAYIM

ÇOCUK ŞARKILARI NOTALARI - ÜZMEYİN BİZ ÇOCUKLARI

ÇOCUK ŞARKILARI NOTALARI - YAZ TATİLİM

ÇOCUK ŞARKILARI NOTALARI - YILDIZLAR

ÇOCUK ŞARKILARI NOTALARI - SAAT

ÇOCUK ŞARKILARI NOTALARI - MEMLEKETİM

ÇOCUK ŞARKILARI NOTALARI - MASALLAR

ÇOCUK ŞARKILARI NOTALARI - KELEBEK

ÇOCUK ŞARKILARI NOTALARI - KIŞ ŞARKISI

ÇOCUK ŞARKILARI NOTALARI - HOP HOP TAVŞAN

ÇOCUK ŞARKILARI NOTALARI - ŞAMPİYONUZ

ÇOCUK ŞARKILARI NOTALARI -FİDAN DİK

ÇOCUK ŞARKILARI NOTALARI-FARECİK

Hiçbir zaman okulumun eğitimimi engellemesine izin vermedim.

ÖZÜR DİLEMEK ERDEMDİR

Bazı yakınlarım bir konuda beni ikide bir kınamışlardır. “Sen bağışlamayı bilmiyorsun” demişlerdir. O zaman ben de “Bağışlamak Tanrı’nın işi olabilir ancak, ben kimim ki bağışlayayım!” demişimdir. Bu konuda sık sık yüklenirlerdi bana birileri. Sessizce kopmayı ustaca becerdiğimi çok iyi biliyorlardı. Birinden koptuktan sonra o birine aramızda hiçbir şey olmamış gibi davranabildiğimi ama onu tümüyle gözden çıkardığımı biliyorlardı. Yakınlarım bilirler benimle kavga etmenin çok zor olduğunu. Kurnazlıklardan ve ikiyüzlülüklerden tiksindiğimi de. Bağları koparıveririm. Hala tartışıyorsam, o ilişkiden hayır vardır. Tam anlamında susmuşsam, hiçbir şey olmamış gibi davranıyorsam her şey bitmiş demektir. Birinin kabalığını, dangalaklığını, beni aptal yerine koymasını gürültü patırtıyla ödetmeyi düşünmem de kopar giderim, o zaman bütün olan bitenden sonra o insana karşı iyinin de iyisi olurum. Oradayımdır ama artık yokumdur, kaçmışımdır. Karşılaştığımızda ona herhangi bir dokundurmada bulunmayı...

YASAKLANAN FİLM MÜZİĞİ

Eisenstein’ın sinemanın baş yapıtlarından ilki sayılan “ Potemkin Zırhlısı ” filminin müziği Alman besteci Edmund Meisel tarafından hazırlanır. Müzik öylesine etkileyicidir ki bazı ülkelerde filmin gösterilmesine izin verilse de müzik yasaklanır. Meisel’in bu etkileyici bestesi ne yazık ki kayıptır. (S.152) SUNAY AKIN ÖNCE KADINLAR VE ÇOCUKLAR ÇINAR YAYINLARI I. BASIM İSTANBUL, EKİM 1999

SATRANCIN ÖYKÜSÜ

Satrancın ilk kez M.S. 570 yıllarında Hindistan’da oynandığını biliyoruz. Bunu nereden mi biliyoruz? O tarihlerde yazılmış olan pek çok evrakta satranç oyunundan söz ediliyor. Daha önce Çin’de bu oyunun oynandığı rivayet ediliyorsa da Çin kayıtlarında, o her şeyi kaydeden Çin kaynaklarında, satrançtan söz edilmediği için biz yine de satrancın başlangıcı olarak 570-600 yıllarını ve Hindistan’ı alıyoruz. Rivayet olunur ki, oyunu bulan Brahman rahibi, Şah’a bir ders vermek istemiş; “Sen ne kadar önemli bir insan olursan ol, adamların, vezirlerin, askerlerin olmadan hiçbir önemli iş yapamazsın” demek istemiş. Şah durumdan memnun görünmüş. “Peki , oyunu ve dersini beğendim. Dile benden ne dilersen” demiş. Rahip bunun üzerine Şah’ın alması gereken dersi hala almadığını düşünerek “Bir miktar buğday istiyorum” demiş. “Sana bulduğum bu oyunun birinci karesi için bir buğday istiyorum. İkinci karesi için iki buğday istiyorum. Üçüncü karesi için dört buğday istiyorum. Böylece her karede, bir önce...

TONLARIN DİLİ

RE BEMOL MAJÖR Uçsuz bucaksız alanların, bozkırların, açıklığın tonudur. Çok çeşitli duyguları anlatmaya elverişlidir. Re bemol majör, bütün siyah tuşları içine alması, en uygun, beklenen anlarda iki beyaz tuşu yardıma çağırması dolayısıyla, olağanüstü "piyanistik" bir ton sayılır. Liszt'in bu tondaki etüdünün tını zenginliğine, sol elin, bu zenginliği sürdürmek için sağ elin üzerinden aşmasına bakalım yeter! Dizinin öbür yanındaysa, Debussy'nin Clair de Lune'ü çıkar karşımıza ; bu ince, kırılgan parça, bir ay ışığı görünümünü canlandırır. Çaykovski'nin Birinci Piyano Konçertosu sözde Si bemol minör olarak bilinir ama, o pek ünlü, ilk tema'sı açık açık, Re bemol majör üçlüsüne dayanır. Rahmaninov'un "Bir Paganini Teması Üzerine Çeşitlemeler"inin on sekizincisinde ilginç bir geçiş vardır; besteci burada, La minör'den asıl temayı büyük bir ustalıkla Re bemol majör'e çevirir. Amerika'da müzik mağazalarının raflarını, "Deep Purp...