🎓 GENEL HEDEF Amaç: Aralıkların isimlendirme sistemini anlamak Yarım ve tam seslerle ilişkisini kavramak Nota ismine göre aralık hesaplamayı öğrenmek Piyano/gitar üzerinde teorik örneklerle pekiştirmek 🟢 AŞAMA 1: BASİT (Giriş Seviyesi) 🎯 Öğretim Hedefleri: Aralık nedir? Tam ses, yarım ses nedir? 2’li, 3’lü gibi aralık isimlerini tanıma 🔍 Konular: Aralık Tanımı Aralık: İki nota arasındaki yükseklik farkı Aralıklar nicelik (2’li, 3’lü) ve nitelik (majör, minör vs.) içerir Tam Ses – Yarım Ses Piyano klavyesiyle göster: C – D = tam ses, E – F = yarım ses Gitarla: Aynı telde ardışık perde = yarım ses Tam (Perfect) Aralıklar P1 (Birlik), P4, P5, P8 (Oktav) Tanımları ve örnekleri (C – G = P5) Aralık Nasıl Sayılır? Harf sayma: C → G = C(1) D(2) E(3) F(4) G(5) = 5’li 📚 Egzersiz Önerileri: “C ile E arası kaçlıdır?” “C’den 5’li olan nota nedir?” Piyano/Gitar şemalarıyla gösterimler 🟡 AŞAMA 2: ORTA...
Amaç:Öğrencilerin dinleme becerisini ve çevresel seslerle ilgili farkındalıklarını arttırmalarına yardımcı olmak.
Süreç:
1. Öğrencilere iyi bir dinleyici olmanın hem iyi bir öğrenci hem de iyi bir arkadaş olmak için gerekli bir beceri olduğunu ve bugün gerçekleştireceğiniz etkinliğin dinleme becerilerini arttırmalarına yardımcı olacağını belirtin.
2. Öğrencilerden başlarını sıranın üstüne koyarak gözlerini kapamalarını istedikten sonra aşağıdaki talimatı verin. “Şimdi bazı sesler duyacaksınız. Bu seslerin ne olduğunu anladığınızda parmak kaldırın ve ismini söylediğim arkadaşınız bize cevabını söylesin.”
3. Kullanabileceğiniz bazı sesler aşağıda verilmiştir.
• Alkış
• Islık
• Burun çekme
• Öksürük
• Kapıyı çalma
• Bir şarkı mırıldanma
• Hoplama
• Ayak ritmi tutma
• Kapıyı açıp kapama
• Kalemle masanın üstüne vurma
• Bir kağıdı buruşturma
• Bir kalemi yere düşürme
• Parmakları şıklatma
• Bir kalem açma (Bu örnekleri çoğaltabilirsiniz)
4. Aşağıdakine benzer soruları sınıfa yönelterek grup etkileşimini başlatın.
• Sesleri tahmin etmek kolay oldu mu? Niçin? (Dikkatin rolünü vurgulayın)
• Arkadaşlarınız sizinle konuşurken bu kadar dikkatle dinliyor musunuz?
• Öğretmeniniz konuşurken bu kadar dikkatle dinliyor musunuz?
• Ana- babanız ve kardeşleriniz konuşurken bu kadar dikkatle dinliyor musunuz?
• Sizle konuşan birini dikkatle dinlemediğiniz için hiç problem yaşadınız mı? Nasıl?
Kaynak:
“Örnek Grup Rehberliği Etkinlikleri” Serdar ERKAN- Pegem A Yayıncılık Ankara
Umut Nadir YALINIZ
www.okuloncesi.gen.tr
Süreç:
1. Öğrencilere iyi bir dinleyici olmanın hem iyi bir öğrenci hem de iyi bir arkadaş olmak için gerekli bir beceri olduğunu ve bugün gerçekleştireceğiniz etkinliğin dinleme becerilerini arttırmalarına yardımcı olacağını belirtin.
2. Öğrencilerden başlarını sıranın üstüne koyarak gözlerini kapamalarını istedikten sonra aşağıdaki talimatı verin. “Şimdi bazı sesler duyacaksınız. Bu seslerin ne olduğunu anladığınızda parmak kaldırın ve ismini söylediğim arkadaşınız bize cevabını söylesin.”
3. Kullanabileceğiniz bazı sesler aşağıda verilmiştir.
• Alkış
• Islık
• Burun çekme
• Öksürük
• Kapıyı çalma
• Bir şarkı mırıldanma
• Hoplama
• Ayak ritmi tutma
• Kapıyı açıp kapama
• Kalemle masanın üstüne vurma
• Bir kağıdı buruşturma
• Bir kalemi yere düşürme
• Parmakları şıklatma
• Bir kalem açma (Bu örnekleri çoğaltabilirsiniz)
4. Aşağıdakine benzer soruları sınıfa yönelterek grup etkileşimini başlatın.
• Sesleri tahmin etmek kolay oldu mu? Niçin? (Dikkatin rolünü vurgulayın)
• Arkadaşlarınız sizinle konuşurken bu kadar dikkatle dinliyor musunuz?
• Öğretmeniniz konuşurken bu kadar dikkatle dinliyor musunuz?
• Ana- babanız ve kardeşleriniz konuşurken bu kadar dikkatle dinliyor musunuz?
• Sizle konuşan birini dikkatle dinlemediğiniz için hiç problem yaşadınız mı? Nasıl?
Kaynak:
“Örnek Grup Rehberliği Etkinlikleri” Serdar ERKAN- Pegem A Yayıncılık Ankara
Umut Nadir YALINIZ
www.okuloncesi.gen.tr
Yorumlar