🎓 GENEL HEDEF Amaç: Aralıkların isimlendirme sistemini anlamak Yarım ve tam seslerle ilişkisini kavramak Nota ismine göre aralık hesaplamayı öğrenmek Piyano/gitar üzerinde teorik örneklerle pekiştirmek 🟢 AŞAMA 1: BASİT (Giriş Seviyesi) 🎯 Öğretim Hedefleri: Aralık nedir? Tam ses, yarım ses nedir? 2’li, 3’lü gibi aralık isimlerini tanıma 🔍 Konular: Aralık Tanımı Aralık: İki nota arasındaki yükseklik farkı Aralıklar nicelik (2’li, 3’lü) ve nitelik (majör, minör vs.) içerir Tam Ses – Yarım Ses Piyano klavyesiyle göster: C – D = tam ses, E – F = yarım ses Gitarla: Aynı telde ardışık perde = yarım ses Tam (Perfect) Aralıklar P1 (Birlik), P4, P5, P8 (Oktav) Tanımları ve örnekleri (C – G = P5) Aralık Nasıl Sayılır? Harf sayma: C → G = C(1) D(2) E(3) F(4) G(5) = 5’li 📚 Egzersiz Önerileri: “C ile E arası kaçlıdır?” “C’den 5’li olan nota nedir?” Piyano/Gitar şemalarıyla gösterimler 🟡 AŞAMA 2: ORTA...
hızLı pasajLarda “hızLı” çaLabiLmek için gördüğünü çaLmak yetmez. Benim öğrenciliğimde öğrendiğim bir onaLtıLık çaLışma tekniği/tarzı’nı sizlerle paylaşmak niyetindeyim. Nota biLmeyen arKadaşLar kusuRa bakmasınLar, çünkü bu yazdıkLarım onLara yöneLik değiL…
Etüd, en basit anLamıyLa söylersem (müzikte) belli bir tekniği geliştirmek için ( sözgelimi staccato - kesik kesik çaLma-, Largo -bağLı çaLma- vb….) eğitim amaçlı yazılmış, oluşturulmuş eser.
En iyisi imajLarLa anLatmak oLayı;
önceLikLe çaLacağımız pasajı “Ana Tema” oLarak aLtta göstereyim.
Temamız yukaRıdaki imaj. Günde yüz kere yukarıdaki etüdü çaLabiLir/çaLışabiLiriz. Ve mutLaka da seviye aLırız. Hiç şüphem yok. Ancak onun yerine aLttaki imajLarda gösterdiğim teknikLeri kuLLanarak daha kısa sürede daha iLeri seviye aLmak da mümkün. Hangi çaLgıyLa çaLarsanız çaLın: fLüt, gitar, keman vb…
oLay asLında çok basit onaLtıLık notaları kümeLiyoruz. OnaLtıLık iLk iki notayı yine aynen onaLtıLık ama iki kere çaLıp ardından diğer iki notayı sekizLik çaLıyoruz.
etüd/teknik 1
RakamsaL açıkLama oLarak :
RakamsaL açıkLama oLarak :
1– 2-3-2-3 -4 / 5- 6-7-6-7 –8
Ritmik imaj :
etüd/teknik 3
RakamsaL açıkLama oLarak :
1– 2– 3-4-3-4 / 5 – 6 – 7-8-7-8
Ritmik imaj :
etüd/teknik 4

RakamsaL açıkLama oLarak :
1-2-3-4 -5 / 5-6-7-8 -9
Ritmik imaj :
faydaLı oLması diLekLerimLe…
Etüd, en basit anLamıyLa söylersem (müzikte) belli bir tekniği geliştirmek için ( sözgelimi staccato - kesik kesik çaLma-, Largo -bağLı çaLma- vb….) eğitim amaçlı yazılmış, oluşturulmuş eser.
En iyisi imajLarLa anLatmak oLayı;
önceLikLe çaLacağımız pasajı “Ana Tema” oLarak aLtta göstereyim.
Temamız yukaRıdaki imaj. Günde yüz kere yukarıdaki etüdü çaLabiLir/çaLışabiLiriz. Ve mutLaka da seviye aLırız. Hiç şüphem yok. Ancak onun yerine aLttaki imajLarda gösterdiğim teknikLeri kuLLanarak daha kısa sürede daha iLeri seviye aLmak da mümkün. Hangi çaLgıyLa çaLarsanız çaLın: fLüt, gitar, keman vb…
oLay asLında çok basit onaLtıLık notaları kümeLiyoruz. OnaLtıLık iLk iki notayı yine aynen onaLtıLık ama iki kere çaLıp ardından diğer iki notayı sekizLik çaLıyoruz.

etüd/teknik 1
RakamsaL açıkLama oLarak :
1-2-1-2 -3 –4 / 5-6-5-6 –7 –8
Ritmik imaj :
etüd/teknik 2RakamsaL açıkLama oLarak :
1– 2-3-2-3 -4 / 5- 6-7-6-7 –8
Ritmik imaj :
etüd/teknik 3
RakamsaL açıkLama oLarak :
1– 2– 3-4-3-4 / 5 – 6 – 7-8-7-8
Ritmik imaj :
etüd/teknik 4
RakamsaL açıkLama oLarak :
1-2-3-4 -5 / 5-6-7-8 -9
Ritmik imaj :
Yorumlar